Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!


Anbefalte innlegg

Smaken er som baken, men vil anbefale deg å høre på alle sendingene en uke, alle kompiser jeg har anbefalt programmet til er evig takknemlige. Det er selvfølgelig en forutsetning at du er ung, eller er glad i en litt barnslig og banal (hvis det er lov å si) humor.

 

Jeg begynte å høre på RR etter at jeg så RR på TV. Jeg ble anbefalt det av en kompis en stund før. Vi hørte på RR da vi kjørte til en hyttetur, og jeg hørte ikke noe særlig etter da jeg gjerne ville høre på musikk i stedet. Jeg hørte aldri på radio, og syns det virket merkelig å høre på gamle radiosendinger. Etter RR på TV lastet jeg ned gamle podcaster og fant raskt ut at Radioresepsjonen var noe av det aller mest underholdende jeg hadde opplevd. Etter at de begynte å sende live igjen lastet jeg ned alle podcastene, og har siden også lastet ned og hørt alle sendingene de har laget. Jeg begynte også å høre på radio, i all hovedsak p3, på grunn av RR. Og apropos, gratulerer med dagen p3! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Begynte selv for et halvt år siden, og sa selvsagt med podcast pga pausen. Nå klarer jeg ikke å høre på noe annet enn podcastene på grunn av den elendige musikken som går på P3. Men fyttigrisen så bra RR er.

 

Fyttigrisen så rotete dette ble.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Ble veldig positivt overrasket over di 2 gjeste-resepsjonistene som har vært til nå.

Synes Thomas kanskje prøvde for hardt å være en resepsjonist, men var ellers bare positivt.

Simran var helt glimrende. Kunne nesten godt hørt mer av henne i RR.

 

Morsomt at jeg har stikk motsatt oppfatning. Synes Simran prøvde alt for mye. Thomas og spesielt Odin var konge! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hadde hørt om radioresepsjonen før, dog ikke av venner og familie, da de jeg ikke omgås med ikke er så veldig smarte.

 

Satt i bilen mens mamma og pappa handlet på plantasjen. RR kom på luften og jeg syntes det var helt genialt, spesielt vitsespalten.

 

Gjorde ikke så mye med det før jeg kjedet meg og surfet, satt da på RR-kanalen på p3.no, og da var det gjort. Dette var vel et halvt år siden tenker jeg.

 

Og nå sitter jeg på Mallorca med 12 GB RR, med et par Wayfarere på nesetippen, RR på ørene og løser eksamensoppgaver <3

Lenke til kommentar

Jeg fikk anbefalt RR av en kompis i 2009. Jeg er en person som generelt er skeptisk til å prøve nye ting, så det tok over 1 mnd med overbevisning (nå fikk jeg plutselig assosiasjoner til reisning), og ytterligere tre uker (x5 episoder) før jeg begynte å like det. Etter ca to mnd elsket jeg det, og har siden ikke gått glipp av en eneste episode.

 

Det er sinnsykt mange referanser å ta, men etterhvert når man begynner å skjønne dem, blir programmet ekstremt underholdende. Man kommer langt med å ikke ta noe man hører for god fisk, som for eksempel at de har manusforfattere fra Westerdahls.

 

Men det er én ting jeg etter nesten fem år som fan fortsatt er usikker på. Og det er Bjarte og Cato. Jeg må si at dersom Bjarte ikke er homofil og Cato kun er roomie'en hans, har han spilt rollen sinnsykt godt i så mange år. På valentinsdagene har han pratet om gaver og romantiske middager, han snakker om at Cato er den som bytter sengetøy, de to lager middag til hverandre i ukene osv. Det siste året har dette eventuelle skuespillet tatt helt av, og jeg har seriøst fått inntrykket av at de to er samboere som sover i samme seng.

Lenke til kommentar

Men det er vel en Pink Panter referanse? At Cato er en asiat, og ekspert i kampsport? Husker ikke helt hvordan det var

Det var noe sånt. Tror de begynte å tulle med at Bjarte ble overrasket av "en person" hjemme og så begynte de å spøke med at Bjarte hadde en thaigutt hjemme hos seg som plutselig hoppet på han og så måtte Bjarte forsvare seg.
Lenke til kommentar

Litt morsomt at du har hørt på i fem år uten å ta den spøken. :p Men det er jo mange referanser man må ta, og mye ironi, så det kan jo bli litt mye i blant. :) For å komme med en tydelig oppklaring kaller Bjarte samboeren for Cato, for å ikke dele for mye av privatlivet. "Cato" er angivelig hun dama på bildet fra Emirates Stadium over.

Lenke til kommentar

Haha. Du er ikke den eneste som ble forvirret av Cato-greiene Sanchez. Tok en liten stund før jeg forstod det selv. Morsomt anyhow :)

 

Er det en ting radioresepsjonen er utrolig dyktige på, så er det å dra vitsene sine EKSTREMT langt. Cato-greiene er et godt eksempel.

 

Personlig humrer jeg også godt når Tore refererer til sin samboer/kone som "leietakeren". Haha, det høres så utrolig kaldt og upersonlig ut.

 

Noen andre her som synes dagen i dag er litt kjedelig? Elsker RR, men skulle ønske vi fikk mer postkasse, dilemmas etc, fremfor å høre hva som skjedde på denne dato for andre gang. Tror resepsjonistene undervurderer hvor vanlig det er for oss lyttere å høre gamle episoder. Det har skjedd meg flere ganger at jeg har hørt på en 2013-episode av Dagen i Dag, og faktisk husket hvilke ting som kommer til å bli nevnt fordi jeg nettopp hadde hørt 2012-versjonen.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...