Slurt-is Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) I bil programmet Top Gear bruker de et kult filter når de filmer bilene og horisonten. Hvis man ser etter når kameraet beveger seg, kan man se at det er en effekt , men det ser kult ut! Finnes en lignende effekt i Sony Vegas? Eksempel: Edit: Link til en film http://www.youtube.com/watch?v=BT7qJN7kUGI&search=SLK55 Endret 21. juli 2006 av Slurt-is Lenke til kommentar
PuseOdd Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Ser ut som de har lagt på vignettering :-) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Fargane kan verte fiksa med fargekorrigeringsverkøyet (VideoFX --> Color Corrector). Om det er det at hjørna vert litt mørkare du meiner, so er dette det som vert kalla vignettering. Veit ikkje om det finst nokre ferdiglaga effektar for dette, men det går sikkert an å lage den utan slike. Kjenner ikkje til Vegas, so eg veit ikkje akkurat kva du kan gjere der, men dette er ein mogeleg framgangsmåte: Legg eit heilt svart bilete over videoen og masker bort det i midten, slik at det svarte berre dekker hjørna. Maska må ha mykje feather for at det skal sjå bra ut. Sett eventuelt ned opacity litt etterpå. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Har ikke maskinen foran meg nå, men skal huske å ha sett en ferdig effekt som lager hjørnene sorte. Jeg får prøve meg litt frem. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå