Svein F Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Det er mange bærbare som nå leveres med skrivbordsprosessorer. Flere har advart mot dette på dettet forumet, inkl. meg. Se nå artikkel i PC-World om saken: http://www.pcworld.no/ekspress/artikkel.cfm?id=2456 Poenger som er verdt å ta med seg når en skal vurdere kjøp av bærbart utstyr?! _________________ Mvh Svein [ Denne Melding var redigert av: [l]337-zonic på 2002-10-18 12:01 ] Lenke til kommentar
iNas Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Det som først og fremst er viktig er vel at alle brukere blir orientert om fordeler og ulemper med skrivebordsprosesser. Slik at folk etter eget omdømme selv kan ta sine beslutninger. Det som også er interessant er hvordan desknote-pcer gir utslag i markedet. Pcer som selges uten batteri og diskettstasjon o.l. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Jeg hadde en 2.0 pentium 4 desktop i min forrige bærbare, grunnen til at jeg byttet var støy(viften gikk ofte og bråket endel), varme(pc ble fysisk veeldig varm i området der cpu var montert, størrelsen på maskinen (tykkere en bærbare med mobil cpu). (skal også legge til at jeg måtte oppgradere bios på den da den slo seg av hele tiden pga den gikk varm) Jeg har nå en med mobile pentium 4 og er stor fornøyd, viften starter stort sett kun ved spilling eller andre "tyngre" oppgaver, pc`n er slankere og penere å se på. Noe ytelses forskjell kan jeg faktisk ikke finne,mulig det finnes men den kan umulig være stor. Lenke til kommentar
Fjellsboe Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hvem har sagt at bærbare må ha batteri ? Det jeg ser for meg er at når jeg først skal sitte meg ned å jobbe med en bærbar, så må jeg før eller siden ha strøm uansett. Dessuten så tar det ikke lang tid før batterikapasiteten synker dramatisk på bærbare heller. Når Desknotes får tilgang på vanlig strøm. River de steiner. For å ikke nevne at de er så j...... mye billigere enn BLOAT-maskiner som Dell, fj-s, toshiba etc. Betalte 13000 for min nye i-buddie P4 2,4 med 512 DDR sdram desknote pc. Skulle jeg satt sammen noe av det samme på f.eks dell, hadde den kommet på vel 40.000. Desknotes er fremtiden. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Fikk du med diskettstasjon og batteri med i prisen? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 17:49, skrev Fjellsboe:Hvem har sagt at bærbare må ha batteri ? Det jeg ser for meg er at når jeg først skal sitte meg ned å jobbe med en bærbar, så må jeg før eller siden ha strøm uansett. Dessuten så tar det ikke lang tid før batterikapasiteten synker dramatisk på bærbare heller. Når Desknotes får tilgang på vanlig strøm. River de steiner. For å ikke nevne at de er så j...... mye billigere enn BLOAT-maskiner som Dell, fj-s, toshiba etc. Der skal jeg si meg enig! Jeg er riktignok ikke eier av bærbar PC i det hele tatt. Men jeg har såvidt prøvd noen. Konklusjonen er jo at du må ha strøm til de vanlige bærbare også :razz: Til disse som er på forelesning, ta med litt ledning,(evt papir) eller stikk på QXL og kjøp noe billig som var bra for 2 år siden. Man trenger ikke 2,4 Ghz for og skrive.. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå