Gå til innhold

Spill-PC GeForce 18k

Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt med på utviklingen de siste 3 årene. Så vet ca ingenting om noenting lengere. Men tenkte jeg skulle lese tester og greier mens jeg venter på svar her, så kanskje jeg lærer noe.

Tenkte jeg ville ha GeForce 7950GX2 vertfall, men kan overtales.

Har tastatur, mus og 'eadphones. tenkte på Logitech Z-2200 2.1 som høytalere.

18k inkludert skjerm. Er ikke noe behov å maxe budsjettet.

Føler jeg burde lagt ut et forslag, men jeg er redd jeg ikke aner hvor jeg skal starte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare lett forsvarlig overklokking uten noe ekstra innkjøp av vifter eller noe annet surr. Helst så lite som mulig, men visse komponenter er jo nesten lagd for det.

Tilogmed joystick hadde han tatt med :-). Så veldig fin ut. Jeg får se på alle komponentene hver for seg imorgen.

Endret av iakrana
Lenke til kommentar
Tilogmed joystick hadde han tatt med :-). Så veldig fin ut. Jeg får se på alle komponentene hver for seg imorgen.

Må jo det hvis man skal spille med den :D

Spesielt i BF2 og andre spill som man både er infanterist og bruker mus/tast. og fly heli etc ....

Edit: Hadde tenkt meg 2stk 250gb disker og 2stk dvd brennere da jeg synes det er ganske så skjekkt men det strakk ikke prisen til :hm:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Har vist en joystick fra før av, men bruker mus når jeg flyr i BF2 :-) . Så jeg legger vel på en 250 harddisk til isteden. Budsjettet var egentlig bare for å se hva jeg fikk for pengene, så jeg har ingen problemer med å gå over egentlig.

Det jeg kan minst om er ram, så kan du si hvorfor du valgte de du valgte?

Lenke til kommentar

Fordi det er EPP ram men det brudde jeg meg egentli ikke noe om da det forløpig bare er 590SLI brikke sett som støtter det

Lave timmings til å være pc6400 (800Mhz) 4-4-4-12 :love:

Er ikke så alt for dyre heller :thumbup:

Noen synes dog 2500,- for ram er mye men ikke når du har 18k å prute med :dribble:

Lenke til kommentar

Likte ikke utseendet på shg sin internett side, så jeg finner heller deler så jeg kan bestille alt fra ett annet sted.

basert på forslaget til ghost har jeg da link .

trenger et forslag på psu. og den trenger ikke være så forferdelig fokusert på stillhet, siden skjermkortet bråker sikkert mer uansett.

ville ha en skjerm med 1600x1200, så gikk litt opp i pris.

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men 7950GX2 er noe av det dummeste du kan kjøpe med mindre du driter penger og ikke kommer til å savne de. Nå er G80 rett rundt hjørnet. Og med introduksjonen av det så synker prisene enormt. Jeg personlig ville handlet 7900GT kort. De er veldig overklokkingsvennlige.. Sjekk f.eks poster på forumet hvor folk har lagt ut overklokkingsresultater. Du kan få den til å yte som en 7900GTX.. og det til ca 2K. Men det er bare min mening.

Lenke til kommentar
Ikke for å være negativ, men 7950GX2 er noe av det dummeste du kan kjøpe med mindre du driter penger og ikke kommer til å savne de. Nå er G80 rett rundt hjørnet. Og med introduksjonen av det så synker prisene enormt. Jeg personlig ville handlet 7900GT kort. De er veldig overklokkingsvennlige.. Sjekk f.eks poster på forumet hvor folk har lagt ut overklokkingsresultater. Du kan få den til å yte som en 7900GTX.. og det til ca 2K. Men det er bare min mening.

6543336[/snapback]

Rett rundt hjørnet er litt overdrevet. Om du mener det så kan du aldri kjøpe noe nytt for da er det alltid noe nytt rundt hjørnet!

7950GX2 er nok ikke verdt prisen, men utsette kjøp gang på gang er heller ikke lurt.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

6543336[/snapback]

Rett rundt hjørnet er litt overdrevet. Om du mener det så kan du aldri kjøpe noe nytt for da er det alltid noe nytt rundt hjørnet!

7950GX2 er nok ikke verdt prisen, men utsette kjøp gang på gang er heller ikke lurt.

Hilsen,

efikkan.

6544325[/snapback]

Ja. Og det står jeg for. Jeg er aldri for å kjøpe det dyreste som finnes av hardware. Hvertfall ikke skjermkort. For du får ikke ytelse for pengene. Du betaler altfor mye for ett 7950GX2 kort i forhold til ytelsen. Greit nok at du oppnår nesten dobbel ytelse av ett 7900GT kort. Men det er altfor lett å voltmodde de og få en ytelse som er utrolig mye høyere til den prisen. Men det er jo prioriteringer da. Noen prioriterer latterlig dyre topp produkter fremfor de litt billigere modellene som gir mye bedre ytelse pr kr. Og sånn er det alltid, for det er alltid folk som har et markeringsbehov eller bare mye penger.

Når det gjelder rett rundt hjørnet så er det slik at G80 kommer ca november/desember såvidt jeg vet. Rett meg om jeg tar feil. Og da faller prisen på dagens topprodukt med veldig mye. Hvis du ønker eksempler på dette så les tråden som gikk her tidligere om 50K pcen. Den kommer til å måtte se seg slått av 25K pcer til vinteren. Hvertfall nå som Core 2 Duo er ute og prisen på AMD prosessorer stuper. :whistle:

Lenke til kommentar
Ja. Og det står jeg for. Jeg er aldri for å kjøpe det dyreste som finnes av hardware. Hvertfall ikke skjermkort. For du får ikke ytelse for pengene. Du betaler altfor mye for ett 7950GX2 kort i forhold til ytelsen. Greit nok at du oppnår nesten dobbel ytelse av ett 7900GT kort. Men det er altfor lett å voltmodde de og få en ytelse som er utrolig mye høyere til den prisen. Men det er jo prioriteringer da. Noen prioriterer latterlig dyre topp produkter fremfor de litt billigere modellene som gir mye bedre ytelse pr kr. Og sånn er det alltid, for det er alltid folk som har et markeringsbehov eller bare mye penger.

Når det gjelder rett rundt hjørnet så er det slik at G80 kommer ca november/desember såvidt jeg vet. Rett meg om jeg tar feil. Og da faller prisen på dagens topprodukt med veldig mye. Hvis du ønker eksempler på dette så les tråden som gikk her tidligere om 50K pcen. Den kommer til å måtte se seg slått av 25K pcer til vinteren. Hvertfall nå som Core 2 Duo er ute og prisen på AMD prosessorer stuper.  :whistle:

6544627[/snapback]

Husk nå at veldig mange ikke vil ta risiko med overklokking.

Men et 7900GT gir mye for pengene, og jeg ville nok ikke brukt mer penger enn et sånt.

Siden det er såpass med måneder til G80 så er det etter min mening dumt å utsette kjøp på grunn av det. Innen G80 kommer, har det nok kommet rykter om noe nytt som kommer like etter, og sånn fortsetter det ;)

Lenke til kommentar
Siden det er såpass med måneder til G80 så er det etter min mening dumt å utsette kjøp på grunn av det. Innen G80 kommer, har det nok kommet rykter om noe nytt som kommer like etter, og sånn fortsetter det ;)

6544743[/snapback]

Ja, men ønsker han å kjøpe 7950GX2 så ville jeg ventet til G80 siden prisene på akkurat det produktet faller masse da.. At neste gen igjen da er enda bedre blir jo et nytt problem :p

Men man må alltid legge seg et hakk eller to under top modellen for å få mest ytelse for pengene. Det er et faktum alle som handler pc skjønner.

Håper også trådstarter får litt ut av denne diskusjonen med tanke på valg av grafikkort.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

6544743[/snapback]

Ja, men ønsker han å kjøpe 7950GX2 så ville jeg ventet til G80 siden prisene på akkurat det produktet faller masse i pris da.. At neste gen igjen da er enda bedre blir jo et nytt problem :p

Men man må alltid legge seg et hakk eller to under top modellen for å få mest ytelse for pengene. Det er et faktum alle som handler pc skjønner.

Håper også trådstarter får litt ut av denne diskusjonen med tanke på valg av grafikkort.

6545323[/snapback]

Akkurat derfor sier jeg konsekvent at om pcen skal kjøpes nå så ignorérer vi det et stykke frem i tid. Men det er kjøper som bestemmer. ;)
Lenke til kommentar

Tenkte å sette opp med 7900GT så amn seinere kunne kjøpe G80, men trådstarter ville så gjærne ha et 7950GX2 så da lagde jeg bare ett oppsett med det ...

Grunner til at jeg ikke nevne at han burdte vente til G80 bla. bla. er fordi vær gang jeg har nevnt det for noen andre så blei de bare sure og sa a jeg var booring etc. derfor har jeg ikke giddet å nevne det etter at jeg har gjort det noen ganger ....

Lenke til kommentar

Bytta til 7900gt igår engang på oppsettet mitt, så kjøper jeg noe bedre noe når g80 kommer. Sommer er ikke game tid uansett, så jeg kan fint utsette det. Jeg er desverre lite glad i å klokke, og altfor glad i å ha noe som er veldig bra. Samme hva prisen er :p Men takk for diskusjonen.

Trenger fortsatt et forslag på strømforsyning. Som tåler litt større grafikk kort i fremtiden.

Lenke til kommentar

Jeg veit om en som vil holde i en god stund framover, den er på 750W og har quad-rails på tilsammen 60Ampere ....

Kanskje ikke det mest kjente merke innen PSU, men jeg har den selv og har ennå ike funnet noe å klage på ...

Tipper noen vil si at den er dårlig bare fordi TT hadde litt problemer med sitt første BigWater sett ...

At et merke har hatt problemer med et produkt behøver men ikke stemple dem for dårlige :(

Litt forhastet synes nå jeg det er å stemple et merke dårlig fordi de hadde problemer med et produkt ...

Thermaltake 750W

Det eneste som er litt dumt med den er at den ikke er modulær ...

Model nr. W0117 ---> Ikke modulær

Model nr. W0116 ---> Modlær

Begge disse er helt like uten om at den ene er modulær ...

Desverre har jeg ikke klart å finne W0116 her i norge så derfor har jeg en W0117

Klarer du å få tak i en W0116 så kjøp den ...

Beklager hvis det blei for mye surr her nå, men sånn blei det nå bare :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...