Skarphedin Olsen Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har en flere år gammel ps2 som ligger an til revitalisering. I forbindelse med at jeg skal chippe den, så tenkte jeg å ikke bare fjerne alt av støv, men generellt å fikse den opp: 1: Gamlingen har begynt å krangle på noen plater, så jeg forestiller meg at et skifte av laseren er en god ide. 2. Vifta i den er sikkert dårlig; kan/bør den skiftes ut med en bedre, og kan standard pc-vifte benyttes (typs papst e.l.)? 3. Diverse åpninger kan kanskje med hell dekkes av støvfilter for pc? 4. Drevet skrangler også litt; hva kan/bør gjøres med det? 5. Jeg er noe usikker på valget av chip. Men heller mot Crystal Chip 1.1 til 599kr fra hammar.no. Ellers er jeg helt åpen for tullete forlag til hva jeg kan gjøre med denne konsollen. Har googlet litt styling og div, men ikke kommet fram til noe sikkert. Man har det ikke mer morsomt enn man finner på selv! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 En GOD rens, og ny laser (hvis den du har ikke blir bra ved rens) så er mye gjort... Og når det gjelder chip, så er det etter min mening bare en chip som duger, og det er matrix infinity, hold deg vekk fra crystal... hammar også for den del Bare å ta kontakt hvis du lurer på noe mere... Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Jeg liker heller ikke Crystal Chippene. Buggete firmware og alt for mange dvd pointer. Jeg tok inn 5 stk en gang for å teste, installerte 3 stk, og solgte de 2 andre til under innkjøpspris. Du vil heller ikke ha noe indikasjon på om noe er feil under installasjon som du har på MI. Prisen på 599 er også alt for høy, Crystal Chippene ligger ca 5 dollar rimligere enn Matrix på det internasjonale markedet, så den burde kostet UNDER hva en Matrix koster, og den koster som regel 490 kr i Norge. Bytte vifte er ikke noe vits, Lasern din er grisedyr å bytte, hadde aldri gjort dette, kjøp heller ny ps2. Leser den ikke orignaler nå vil den NEPPE lese backups, og hvis den gjør det kun for kort tid. Har du attpåtil SPCH 3004 med 10 firkanter under (8 + 2) så ønsker jeg deg virkelig lykke til Du kan også lese dette hvis det er første gang du skal installere chip: http://lars.werner.no/wordpress/?page_id=62 Nå mener jeg at den kablen han vil at man ikke skal bruke TEFZEL er god som gull, men han likte ikke kablen og anbefaler å ikke bruke den, men det er fordi han ikke liker kablen. Jeg synes personlig den er like god som KYNAR. Endret 21. juli 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 500kr for en ny laser ferdig montert er ikke så ille synes jeg... Byttet nettop en slik en, så nå har jeg en ps2 til salgs, med ny laser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå