Basic Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hei. Satt sammen dette systemet i går: Prsessor, P4 2.4 845pe max2 MSI hovedkort Asus geforce 4 ti 4200 Apacer 512MB ddr pc-400 pc3200 RAM Strømforsyning, følgte med Chieftec kabinett, 360w atx 12v. IBM deskstar hdd Tok meg god tid og monterte etter anvisninger og dobbelsjekket. Booter maskin, sjekker at alle vifter sviver som de skal. Partisjonerer disken. Rebooter, opplever at maskinen slår seg av før reboot er ferdig. Prøver å starte maskinen på nytt. Får startet. Installerer win2000pro m/SP 3 uten problemer. Tester installasjon, rebooter , alt ser ut til å fungere fint. Slår av maskin. Kobler fra alle kabler (strøm, mus, tastatur og skjerm). 1 time senere kobler jeg til igjen. Og nå nekter maskinen og starte. Trykker på power og maskinen starter opp, 1 sekund senere slår den seg av. Har sjekket ut koblinger til og fra hovedkort, alt ser ok ut. Noen som har noen forslag til hva som kan være feil? Har noen muligheter : Mitt Asus geforce 4 ti 4200 kjører ikke 4x agp 1.5v ? RAM brikka PC400, er feil? All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 hehe, IBM disken som har blitt ødelagt, :wink: neida, ta ut alt som ikke er nødvendig og ha, så prøv å reboot, sjekk om den funker da...!! bare start opp med prossessor, ram og hovedkort, sjekk om det funker da... hvis den fortsatt ikke booter er det noen feil med disse komponentene, sjekk om ram brikken er satt i riktig. kan selvsagt være strømforsyningen å, regner med du har vifte til CPUen. Håper jeg var til Hjelp :smile: Lenke til kommentar
Basic Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Tror ikke det er disken, jeg skal sjekke med en annen type ram i dag. Se om det hjelper. Prøve å resette bios kanskje [ Denne Melding var redigert av: Basic på 2002-10-18 12:16 ] Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Ja prøv og resett BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå