Gå til innhold

"Jeg vil ha en blå balong!"

pOOf

Anbefalte innlegg

post-99988-1153495519_thumb.jpg

Jeg lurer på tre ting:

* Likte du denne sangen før?

* Hva likte du med den?

* Hvor lenge siden er det du likte den?

Savner denne sangen veldig, har så mange minner til den, og jeg tror ikke at jeg er alene om det! Og for og åpne posten; Her er mine svar:

* Ja, som dere forstår så elsket jeg denne sangen over alt på jord! Kunne rett og slett ikke gå en dag uten og høre på den! :D Savner den! :cry:

* Jeg likte ordene. Det høres sikkert rart ut, men de er så utrolig klingende. De passe så godt sammen! Jeg husker jeg så for meg, og gjør den fortsatt. "En blå balong!" Jeg ønsket jeg kunne fly avgårde med den.

* Jeg liker den fortsatt, men må si at jeg var vell over ti da jeg begynte og like den. Hadde liksom aldri hørt den før søsteren min hørte på den. Husker enda den dagen:

Søstra mi kom hjem fra 2. klasse. Der hadde de lert en ny sang sa hun. Jeg, som følte meg så stor og tøff, ville selvsagt ikke høre den, selv om hun tryglet meg! Så var det senere på dagen, og jeg skulle inn til kjøkketet og spise middag. Da gikk jeg forbi rommet hennes, og derfra kom det en nydelig sang! "Jeg vil ha en blå balong.." Hun ble stille litt. "En med hatt og nese på..." Jeg husker det som det skulle ha vert i dag! Jeg rev opp døra, og ble med og sang. Fra den dag var jeg frelst!

Ellers hadde det vert fint om noen hadde litt historie om sangen, og hvis det er interesse for det, kan jeg legge ut teksten. Lurer også på om jeg skal laste opp sangen og legge den som vedleg.

Folkens; la dette bli den store "Jeg vil ha en blå balong" -tråden! :w00t:

Endret av Dubster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slike tråder som dette skulle blitt begravet levende!

6532324[/snapback]

Nå synes jeg du var skikkelig ufin. Det er jo helt klart at trådstarter har brukt mye tid og krefter på å opprette denne tråden, og så kommer du her og bare skriver tull!

Denne tråden var jo morsom! Mye bedre enn "liker du best cola eller pepsi".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Heisann, leste innlegget ditt Dubster, og før jeg var ferdig var jeg satt tilbake til barndommen. :)

Sangen var en gjenganger på radio (ønskekonserten), og på singleplater man avspilte på batteridrevne platespillere under et tre i hagen varme sommerkvelder, mens man lesket seg med cola hvor korken var perforert med spiker for at den skulle vare lengre. :love:

Når det gjelder kjærligheten til låten, så har den kommet og gått med mannens tre livsstadier: Første stadium (jeg tror på julenissen, liker låten). Andre stadium (sluttet å tro på julenissen, liker ikke låten). Tredje stadium (mannen har blitt julenissen, elsker låten) :D

Hvilket stadium jeg er i blir opp til deg å finne ut av! :p

Lenke til kommentar

Så bra at andre også intereserer seg for denne tråden, men hvis det blir for mange klager, så kan moderator stenge den. Men personlig synest jeg det er gøy med litt andre tråder også. :)

Endret av Dubster
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg husker i hvert fall at jeg sang den en del da jeg var liten. Var det en spesiell artist som hadde denne sangen, siden den ble spilt på radio?

6538646[/snapback]

Ja artisten var en brekende Bergenser, nemlig Arne Bendiksen :)

Lenke til kommentar
Hvis det gleder deg noe, så har jeg mekka en verjson av den der med tekst som skremte mormor inn på kjøkkenet i frykt for å bli slukt av satan - så den kommer bare jeg får opp studio.

SYKE MANN SOM DU ER ... men kommer gjør den!

6540115[/snapback]

Hvem er syke mann? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...