Fry Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 har naa 2 laptoper i huset, og en stasjonaer pc.. og vi har lyst til aa ha traalost nettverk, men den stasjonaere pcen har ikke traalost nettverkskort.. noen som har noe anbefalinger om hvordan vi kan gjore det? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Må den være på det trådløse nettverket da? Jeg forstår ikke helt spm ditt. Hva er det du vil løse? Kjøper du en wlan router så har du også som regel 4 10/100mbit porter på den for PCer som må bruke kabel. Eller du kan kjøpe ett PCI wlan punkt som du setter i den stasjonære PCen, og så er den det trådløse punktet for alle andre...men da må den alltid stå på. Vil du ha den stasjonære PCen trådløs så kjøp en USB wlan dongel. Plugg den i en USB port og den er online trådløst. Men da må du kjøpe en Wlan router som sagt lengre opp. Så hva er problemet du vil løse? AKIRA Lenke til kommentar
Fry Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Må den være på det trådløse nettverket da? Jeg forstår ikke helt spm ditt. Hva er det du vil løse? Kjøper du en wlan router så har du også som regel 4 10/100mbit porter på den for PCer som må bruke kabel. Eller du kan kjøpe ett PCI wlan punkt som du setter i den stasjonære PCen, og så er den det trådløse punktet for alle andre...men da må den alltid stå på. Vil du ha den stasjonære PCen trådløs så kjøp en USB wlan dongel. Plugg den i en USB port og den er online trådløst. Men da må du kjøpe en Wlan router som sagt lengre opp. Så hva er problemet du vil løse? AKIRA 6531698[/snapback] har 2 laptoper som skal paa traalost nettverk, og en stasjonaer som ikke har traalost nettverkskort. Endret 21. juli 2006 av Fry Lenke til kommentar
Fry Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 ingen med mere hjelp? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hva har du av utstyr nå da ? Jeg tenker på modem, router og slikt. Har laptop'ene trådløst innebygd ? Skal den stasjonære også være trådløs ? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Ser du ikke hva du sier? Du sier du vil ha 2 laptoper på trådløse nettverket. OK, kjøp en trådløs router. Og så sier du at du har en stasjonær PC som ikke har trådløst nettverkskort. Ok...det er å etablere ett fakta..den har ikke trådløst nettverkskort...men hva vil du at den skal ha? Vil du ha den trådløst også? Hvis så, kjøp en USB wlan dongel. Så her har du to ting du må kjøpe, og hvis dette er IKKE det du vil ha...så må jeg nesten bare spørre enda engang. Hva er problemet og hva vil du ha fikset? For du har ikke dokumenter særlig godt hva slags endelig løsning du vil ha. Og med de to svarene du har fått her nå, har du mer enn nok informasjon til å surfe på en hardware web butikk og finne frem utstyr du lurer på. Når du har funnet frem det kan du poste navn og modell navn her og spørre om folk vil anbefale de. Personlig har jeg min stasjonære PC koblet til mitt ADSL modem/wlan router med nettverkskabel for å få maks hastighet. Alle andre maskiner er koblet trådløst. Laptop (innebygget wlan) og mediacenter PC (3com USB wlan dongel). AKIRA Lenke til kommentar
Fry Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 sorry om jeg ikke har svart helt bra tidligere, var litt distrahert.. har ikke saa mye peiling paa netverk og saant, men det jeg har lyst til da. har kabel inn i nettverkskortet til stasjonaere, og det onsker jeg aa fortsette aa ha. men tenkte jeg kunne kjope noe saann router der jeg har mulihet til a koble stajsonaere til kabelen og traalost til laptopene.. haaper du skjonte meg bedre... og takk faar hjelpen.. om du skjonte hva jeg trenger gjerne en link elelr noe fra komplett saa jeg ser det.. takk faar hjelpen Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319606 Kobles slik: Kontakt i veggen - ADSL modem - Wlanrouter - PC/trådløs laptop. AKIRA Lenke til kommentar
Fry Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Denne:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319606 Kobles slik: Kontakt i veggen - ADSL modem - Wlanrouter - PC/trådløs laptop. AKIRA 6533161[/snapback] takk faar hjelpen ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå