Gå til innhold

Den sunne slanketråden!

Anbefalte innlegg

Selger de noe relativ sunn lunsj-mat på 7-eleven? Anyone? Der jeg jobber er det nemlig bare 7-eleven og Rema 1000 i nærheten. Har stort sett gått i 2 stk.  jævlige Rema-boller tilgriset av smeltet melis og en sjokolade-Litago til lunsj :|

Hender jeg tar med matpakke hjemmefra, men den pleier å være like udelikat som en kartong melk fra i fjor før jeg i det hele tatt har kommet meg innenfor døren på jobben. Frister ikke akkurat til gjentagelse.

6540056[/snapback]

Om du har kjøleskap-plass på jobben, så er salat en meget herlig lunsj.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 stk.  jævlige Rema-boller tilgriset av smeltet melis og en sjokolade-Litago til lunsj

6540056[/snapback]

Au, raskt regnet har du rundt 800 kcal i lunsjen din. Regner dessuten med at du ikke føler deg så bra etterpå. Siden du allikevel handler på rema kan du jo heller kjøpe noe annet, regner med de selger slike plastbeger med salat der, og det er jo veldig godt. Drikk heller vann enn litago melk :)

EDIT : Anng at det er billigere å spise usunnt... det er igrunn feil, for usunne og gjerne også feite folk spiser mye mer enn sunne mennesker. Flere måltid , flere mellommåltid og mer godteri, brus og snacks.

Jeg skal innrømme det her og nå, jeg synes feite mennesker er skikkelig ekle. Det er ingenting som er styggere enn å se en skikkelig feit person trykke i seg en sjokolade. Hvem vet, innerst inne er jeg kanskje misunnelig fordi jeg eeegentlig i underbevisstheten har lyst å spise det samme som de :whistle::cool:

Neida, men ... ja...

Anng utskeielsen min i går så gikk det veldig bra. Jeg veier mindre i dag enn i går (ja jeg veier meg hver dag.... :blush: ) og regner med det har noe å gjøre med følgende:

Jeg drikker aldri noe annet enn vann etter midnatt

Jeg tilbringer all min tid på utestedet i aktivitet på dansegulvet, rundt regnet 3 timer per gang jeg går ut . :w00t:

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg pleier ofte å være lettere enn vanlig etter jeg har gått ut fordi jeg gjerne er blitt dehydrert, og vann veier jo litt det og. Men når man går ut og danser i tre timer har man jo forbrukt såpass mange kalorier at man virkelig kan unne seg en bytur i ny og ne :) Er i hvertfall noe annet enn å sitte på ræven og drikke øl en hel kveld.

Og loomy: På 7-11 har de jo ganske mye vanlig mat som salater og brødmat det går an å spise. Det blir uansett bedre enn skoleboller. Et par ganger der jeg ikke har klart å gå lenger enn til 7-11 etter mat på søndager, har jeg nå alltids klart å finne med noe sunt å spise. Teknikken er bare å se etter :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Noen som vet hva som gir mest alkoholenheter og færrest kalorier? Jeg skal være fadder for noen stakkars førstekullister til høsten og de første ukene i semesteret blir det alltid mye drikking, i hvertfall i førstekullsuken. Jeg er klar over at det er mye kalorier i alkohol og at man ideelt ikke bør drikke sånt når man slanker seg, men hva er "best" igrunnen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Vanskelig å si:

2 liter hvitvin: 1300kcal

4 liter low carb-øl: 1200kcal

0,5 liter whisky: 1100kcal

Det blir vel opp til deg selv hva du vil drikke. ;)

6540835[/snapback]

shotte whisky+

6540952[/snapback]

Fysj og fy whisky skal da ikke shottes det skal drikkes og nytes :) hvis ikke er jo vitsen borte. Tror jeg kommer til å holde meg til hvitvin jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Da drikker man vodka som smaker minst mulig, ikke whisky :wee: men får ikke la dette skli helt ut heller.. Tilbake til slankingen :)

Lenke til kommentar

Apropos "vann" på flaske. Det er få ting jeg ler av enn det. At noen kjøper vann til mange ganger prisen av f.eks bensin blir for meg uforståelig. Det har blitt bevist mange ganger at man ikke kjenner forskjellen på flaskevann og springvann i en blindtest. Brorparten synes faktisk springvannet smaker best. :!:

For underholdningsverdien så anbefales den her: "Penn & Teller: Bullshit!" - Feng Shui/Bottled Water (2003)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Apropos "vann" på flaske. Det er få ting jeg ler av enn det. At noen kjøper vann til mange ganger prisen av f.eks bensin blir for meg uforståelig. Det har blitt bevist mange ganger at man ikke kjenner forskjellen på flaskevann og springvann i en blindtest. Brorparten synes faktisk springvannet smaker best.  :!:

6541045[/snapback]

Jeg var ikke med i den testen. ;) Dessuten, smaker du ikke forskjellen på San Pellegrino og Farris er du flink.

Lenke til kommentar

Jeg snakket ikke om vann som er tilsatt karbondioksid eller lignende. Jeg snakker om rent vann på flaske. Imsdal vs springvann.

En ting er å kjøpe flaskevann i syden, men her i Norge er vårt nydelig springvann mer enn godt nok.

Lenke til kommentar

Så du mener "vanlig" vann, altså. Det kan godt hende at "vanlig" folk ikke smaker forskjell, selv kjøper jeg ikke "vanlig" vann på flaske ofte - men må innrømme at jeg er litt svak for både Evian og San Pellegrino. Disse to smaker forresten helt annerledes enn hhv. Imsdal og Farris. Men mulig man må være litt connoisseur for å smake forskjellen, det har jeg faktisk ikke tenkt på.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper vann på flaske når det er varmt og jeg ikke er hjemme. Vann smaker myyye bedre enn cola light eller annen brus når det er varmt ute, og vannet kan drikkes selv om det pga høy temperatur blir litt lunkent.

Anng alkohol, så drakk jeg som regel vodka blandet med lightbrus. Har ikke tellt kalorier, men skulle tro dette er bedre enn rusbrus som er full av sukker. Vin er iallefall ganske kaloririkt :blush:

Lenke til kommentar
Jeg kjøper vann på flaske når det er varmt og jeg ikke er hjemme. Vann smaker myyye bedre enn cola light eller annen brus når det er varmt ute, og vannet kan drikkes selv om det pga høy temperatur blir litt lunkent.

ja. ingenting er som en flaske imsdal ( :whistle: ) når man tar pause i fotballspillinga. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg kjøper en sånn halvstor flaske olden med sånn drikketut med jevne mellomrom, bare fordi det er kjekt å ha en sånn flaske til å ta med seg vann på forelesninger/lesesal etc. Når det gjelder smak er jeg stort sett mer glad i springvann, men flaskene er kjekke å ha.

Hvis jeg ikke har med meg drikke et sted og det er varmt og jeg blir tørst, kjøper jeg vann, men da gjerne med kullsyre. Vanlig flaskevann ble jeg møkklei å betale for etter det var Giardia epedemi i Bergen og jeg bodde et sted der man ikke kunne drikke av springen. Det gikk en liten formue i kildevann og det var umenneskelig provoserende.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...