pumba50 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jaja, jeg startet å trene for to uker siden, jogger 30 min om kvelden, samt push-ups. Har ikke blitt så mye jogging i det siste, grunnet forkjølelse, men jeg får vel starte opp i kveld. Vil dere anbefale litt sunn mat til en fattig hybelboer? 8557164[/snapback] Havregryn Tunfisk (grovt brød med tunfisk og sylteagurk = digg) Grillet kylling evt. kyllingfilét (koster 30-40kr for en hel grillet kylling, samme som en grandis) Leverpostei, Makrell-i-tomat etc. 8557629[/snapback] Men med en grandis får man ikke langt fra 1300 kcal energi, så jeg ville holdt meg langt unna grandisen hvis jeg var han Enormt med energi i det greiene der, jeg sier ikke at du anbefalte det, men jeg bare nevner det siden du nevnte grandiosa Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Grandiosaen var der for prissammelikning, om jeg tolket EvenT riktig. Han anbefaler kylling til mat. Når det gjelder kylling anbefaler jeg fileter, mye enklere å spise/lage og har mindre usunt fett. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Grandiosaen var der for prissammelikning, om jeg tolket EvenT riktig. Han anbefaler kylling til mat.Når det gjelder kylling anbefaler jeg fileter, mye enklere å spise/lage og har mindre usunt fett. 8558574[/snapback] Korrekt, det var for å vise at man kan få en billig og sunn middag til omtrent samme prisen som en usunn. Når man "skreller" kyllingen for skinnet og tar kun kjøttet har man vel egentlig en filét? Mulig jeg tar feil her. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Grandiosaen var der for prissammelikning, om jeg tolket EvenT riktig. Han anbefaler kylling til mat.Når det gjelder kylling anbefaler jeg fileter, mye enklere å spise/lage og har mindre usunt fett. 8558574[/snapback] Som jeg sa i innlegget mitt over, var det bare for å opplyse i tilfelle personen har pizza på menyen fra før, ikke at det var anbefalt av han. Når det er sagt, så var en 1/2 l cola blandet inn i pizzamåltidet, for de fleste som spiser pizza bruker som regel å ha litt cola ved siden av. Kyllingfilet er bra, men hvis man skal ha kylling, så pass på skinnet på kyllingen, det er ikke det sunneste man får i seg Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Har nå fulgt en diett en god stund og resultatene viser seg sakte men sikkert. Jeg startet på 107kg på mitt tyngste. Jeg begynte med styrketrening og har trent det jevnt nå siden jul. Merket ikke akkurat den store vektreduksjonen av det(forventet det dog heller ikke ) Så jeg startet med svømming i februar(5-6 dager i uken) Det hjalp litt på, men heller ikke her fikk jeg resultatet jeg ønsket. Når jeg kom meg ned til 103-104kg ca. så startet jeg med denne dietten. Følger den ikke slavisk, men bruker den som et klart utgangspunkt. Og takket være den er jeg nå nede på 97kg på et par uker.(yay, 10kg lettere enn da jeg først startet å trene) Målet er å komme meg ned til rundt 80-85kg i løpet av sommeren. Kanskje litt vanskelig, men ikke umulig. Da burde det være en rimelig fin balanse mellom fett og muskler. Lenke til kommentar
tords0905 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 har siden jul begynt å spise mindre. Trener per i dag 3-5 ganger i uken (roing), men i det siste har vekten min gjevnet seg ut en del. startet på 102 kg er nå på 92, så hitill er jeg fornøyd, men vil jo mer ned, er 187 høy så 87 kilo er for meg et slags mål. Det jeg lurer på er om forbrenningen min har gått ganske mye ned da jeg spiser mindre enn før. Frokost 3-4 rugsprø med pålegg+ juice eller knekkebrød Lunch er 4 knekkebrød + vann som jeg stort sett drikker hele dagen. etter skolen før trening er det som regel 1 til 2 brødskiver + glass juice eller vann trening 1-2 timer på vannet middag fra mamma. Salat, kjøtt, fisk eller et eller annet som dukker opp på talerkenen min. etter trening litt fruk. eple eller banan det hender at det skeier litt ut på skolen med en is e.l men det er ikke ofte Spiser jeg for lite eller for lite variert... anbefalinger? få opp forbrenning? merker forresten at jeg føler meg mye bedre ettersom jeg har begynt å trene mer det siste året bitt av basillen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Du spiser litt lite, og litt lite variert. Sleng inn littegrann ekstra fisk eller noe et sted i løpet av dagen (ekstra rugsprø med masse makrell i tomat f.eks.) og ikke vær sparsom med pålegget. Kan gjerne heller ta 2 knekkebrød og masse sunt pålegg enn 4 knekkebrød med litt pålegg, da knekkebrød o.l. ikke har så mye forskjellig næring i seg. Du bør også ha en spisedag, da du spiser 500-1000 kcal mer. Blås litt i om det er halvveis usunt, du trenger en liten piff for psyken en gang i blandt. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Kan soyasaus og tomatpure være medlemmer av ett sunt kosthold? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Kan soyasaus og tomatpure være medlemmer av ett sunt kosthold? Ja. Men du kan med fordel bytte ut tomatpuré med knuste tomater, da tomatpuré inneholder sukker. Men ikke noe big deal. Dette blir bare filleting, det er hvordan hoveddelen av kostholdet ditt ser ut som vil avgjøre resultatet. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har en far som maser etter hver treningsøkt over at jeg trener for hardt, med ca 170-180 i gj.snitt puls 4-5dager i uka. Trenes kroppen bedre/kondisjon vis jeg går ned til 140-160 i gj.snitt puls? Trodde egenltig vis du lå litt høyt i pulsen så ville kondisjonen bedre seg etterhvert, men tar jeg fryktelig feil? Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hei jeg er 13 år, har treg mage som blir fort oppblåst, selv om jeg får bare i meg 1300-1500 kcal om dagen.. Har sixpack og utrolig med muskler når jeg strammer, men når jeg slapper av ser jeg ut som ei feit ku P.G.A. den oppblåste magen. Hvordan får jeg "raskere" mage? Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jaja, jeg startet å trene for to uker siden, jogger 30 min om kvelden, samt push-ups. Har ikke blitt så mye jogging i det siste, grunnet forkjølelse, men jeg får vel starte opp i kveld. Vil dere anbefale litt sunn mat til en fattig hybelboer? <{POST_SNAPBACK}> Havregryn Tunfisk (grovt brød med tunfisk og sylteagurk = digg) Grillet kylling evt. kyllingfilét (koster 30-40kr for en hel grillet kylling, samme som en grandis) Leverpostei, Makrell-i-tomat etc. <{POST_SNAPBACK}> Men med en grandis får man ikke langt fra 1300 kcal energi, så jeg ville holdt meg langt unna grandisen hvis jeg var han Enormt med energi i det greiene der, jeg sier ikke at du anbefalte det, men jeg bare nevner det siden du nevnte grandiosa Hey, du må huske at grandisen er bare 233 kcal per 100g, mens f.eks. multi cheerios (frokostblanding) inneholder 328 kcal per 100g, og du blir tynnere av cheerios Grandisen er ikke SÅ farlig, det er bare at det er lett å spise en hel en! 1300 kcal er hva jeg får i meg på en dag Lenke til kommentar
1993 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 jeg visste ikke i hvilken post jeg skulle spørre om dette, så jeg gjør det her. er det noen som har en omtrentlig oversikt over hvor mye man forbrenner når man bruker en romaskin? :-) Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Noen som har feedback på dietten jeg nå går på? Orker ikke ramse opp alt, men kan skrive hovedingrediensene. Daglig: Ca. 60g nøtter 2x kyllingfilet, 2xlaksefilet 2x50g pasta Steker i olivenolje (solsikkeolje bedre?) grønnsaker til to måltid 70g proteiner eller noe slikt ------------------------------- Til sammen blir det ca. 2100kalorier pr.dag Det jeg da lurer på er om dette holder for meg på 80kg? Vil ikke miste nevneverdig med muskler. Jeg mistenker at denne dietten er for en som ikke bedriver kardio, men som trenger styrke. (kun vedlikehold selvfølgelig). Om jeg begynner med gerilja-kardio, hva må jeg da legge til? Mvh Me Endret 23. juli 2009 av M@R7!N Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Er dette noe å satse på? http://www.kost1.no/product_info.php?cPath...products_id=331 Evt dette: http://www.kost1.no/product_info.php?cPath...;products_id=63 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Sånne snarveier fraråder jeg. Det eneste som funker 100% er riktig kosthold og riktig trening. Å gå en time hver kveld gjør underverker gitt at man ikke spiser som en elefant. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Treningen begynner mandag! Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 så alså at viss man går 1 time til dagen og spiser lite så hjelpe det på slankingen? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 så alså at viss man går 1 time til dagen og spiser lite så hjelpe det på slankingen? Dvs, gå en times lang tur(rask gange) ut på kvelden istede for å sitte å se på tv og tygge potetgull. Er den mest komfortable "treningen" imo. Men om man virkelig vil se resultater så bør man jo kjøre på med kardio, men huff så slitsomt det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå