Gå til innhold

Den sunne slanketråden!

Anbefalte innlegg

Ja, det føles bra, det gjør det. Men er det hensiktsmessig med tanke på treningen? ;) Altså, fra et treningsmessig perspektiv, hvorfor ønsker folk å få pump? Slik jeg har forstått det etter å ha lest litt i en jakt på hvordan jeg kunne få pump lettere, så fant at det ikke var noe å trakte etter. Husker ikke detaljene, men kan sikkert prøve å lete det frem en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg får stort sett aldri pump i noe annet enn underarmene :wee: og det syns jeg egentlig bare er vondt og plagsomt. Og pump i beina er verre enn alt...

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg får stort sett aldri pump i noe annet enn underarmene :wee: og det syns jeg egentlig bare er vondt og plagsomt. Og pump i beina er verre enn alt...

8174954[/snapback]

Hvordan klarer du å få pump i beina?

Lenke til kommentar

8174954[/snapback]

8175060[/snapback]

Prøv Leg extensions etter en hardt benøkt :)

Vel hovedgrunden til at jeg tar leg extensions på slutten er at jeg vil få ut absolut all kreften i bena som er igjen.

Bena er jo ganske kraftløse etter knebøy, benpress osv. Men er fortsatt det lille igjen.

+ At det isoloerer framside lår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

8174954[/snapback]

8175060[/snapback]

Vel, kjør en frekk kombinasjon av knebøy, utfall med stang og avslutt med benspark (leg extentions). Jeg kunne knapt gå på tre dager. Aldri igjen :)

Lenke til kommentar

8174954[/snapback]

8175060[/snapback]

Vel, kjør en frekk kombinasjon av knebøy, utfall med stang og avslutt med benspark (leg extentions). Jeg kunne knapt gå på tre dager. Aldri igjen :)

8175257[/snapback]

Neste gang du prøver, vil restitusjonen gå mye lettere. Trener du jevnlig, skal det ikke hemme deg nevneverdig i hverdagen, som det tydeligvis gjorde den gangen :thumbup:

Angående slanking and so on, og det er mulig jeg har sagt dette før, intervalltrening er veien å gå, særlig 4x4 min intervaller med 3 min pause. Kjører dette på mølla eller sykkelen når jeg vil kjøre kardio, og et par dager etterpå kjenner jeg det i pumpa og pusten at det har hjulpet.

Lenke til kommentar
Prøv noe nytt ? Vær med på en gruppetrening du ikke har vært med på før, eller rett og slett bare tren med maskinene alene.

8174295[/snapback]

Er enig i at man bør stå på, og kanskje prøve noe nytt en gang i blandt. Men hvorfor maskiner? Jeg brukte et par maskiner før i tida, nå bruker jeg ingen.. alt for låst bevegelsesbane for min smak, trener ikke opp støttemuskulatur på den måten.

8174343[/snapback]

all trening er bedre enn sofasliting

Lenke til kommentar

8175257[/snapback]

Da er da bena vokser vettu ;)

Kjører selv:

Knebøy 4 x 6.

Strak mark 3 x 8.

Dype benpress 3 x 12.

Leg extensions 3 x 12.

Tåhev 3 x 12-15.

Og har hatt bra fremgang med det. Første gang jeg jeg hadde egen dag dedikert til ben kunne jeg nesten ikke gå på flere dager, men etter hvert ble jeg vant å trene så hardt så nå går det bare 1 dag så er det over :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Neste gang du prøver, vil restitusjonen gå mye lettere. Trener du jevnlig, skal det ikke hemme deg nevneverdig i hverdagen, som det tydeligvis gjorde den gangen :thumbup:

8175380[/snapback]

Nja, hemmet og hemmet, det gikk helt greit så lenge jeg ikke trengte å gå oppover, nedover eller å sette meg ned :)

Det kan selvsagt være at jeg har trent tilsvarende hardt senere, men at restitusjonstiden er blitt kortere. Men pump i beina har jeg ikke hatt siden økten fra helvete.

8175520[/snapback]

Beina er mer enn store nok de ;) Så muskelvekst er ikke nødvendigvis det jeg går for.....

Lenke til kommentar

8174954[/snapback]

8175060[/snapback]

8175257[/snapback]

Jeg elsker det, lure meg opp av senga og vippe meg frem til sofaen. Slite med og sette meg på dass og slikt er en del av sjarmen. Verste er når det kramper seg når man pisser og man mister balansen, å man må ta en split-second avgjørelse om man skal slippe eller ikke.

Uansett, for stramme og gode lår/rumpe skal det være sånn :)

Lenke til kommentar

8175380[/snapback]

Nja, hemmet og hemmet, det gikk helt greit så lenge jeg ikke trengte å gå oppover, nedover eller å sette meg ned :)

Det kan selvsagt være at jeg har trent tilsvarende hardt senere, men at restitusjonstiden er blitt kortere. Men pump i beina har jeg ikke hatt siden økten fra helvete.

8175520[/snapback]

Beina er mer enn store nok de ;) Så muskelvekst er ikke nødvendigvis det jeg går for.....

8176663[/snapback]

Artikkel som ble dugg i dag, om at man gjennom bein-styrketrening minker i fett.: Wolf's Law can help you grow muscle and lose that beerGut

Lenke til kommentar

Jeg kjenner Wolffs law, men kan dessverre ikke uttale meg om hvor mye energi det krever å bygge opp igjen benene etter små brudd i strukturen. Men det finnes også andre gode grunner til at hard styrketrening (generelt, men spesielt mye for bentrening) vil fjerne litt av vommen. For eksempel vil treningsformen minne om intervalltrening, noe som er kjent for å øke forbrenningen i mange timer etterpå. Over sikt vil også større muskler kreve mer energi, så forbrenninga får en permanent økning. Flere og større mitokondrier, samt mer masse på kroppen å holde varmt.

Apropos, når det gjelder mitokondrier er det litt artig å tenke på at maratonløpere har en utrolig stor mengde mitokondrier i hver muskelcelle i forhold til vanlige folk. Det er i og for seg logisk, ettersom de må ha ganske mye energi tilgjengelig uten å ha for mye masse, så da er det greit å legge til flere mitokondrier i hver muskelcelle. Men jeg finner det allikevel litt pussig å tenke på, lurer f.eks. på om dette kan bli utnyttet til slankemidler i fremtiden. Bare man finner ut hvordan kroppen blir stimulert til å lage flere mitokondrier kan man kanskje permanent øke forbrenninga til kronisk overvektige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men det finnes også andre gode grunner til at hard styrketrening (generelt, men spesielt mye for bentrening) vil fjerne litt av vommen. For eksempel vil treningsformen minne om intervalltrening, noe som er kjent for å øke forbrenningen i mange timer etterpå.

8180587[/snapback]

Styrketrening øker forbrenningen i flere dager etterpå og kan derfor være mer effektiv for forbrenningen enn kardio.

Lenke til kommentar

Er det en god ide å kjøre gerilja kardio programmet på mandag, onsdag og fredag samme dag som jeg trener styrke? Har tatt opp dette da vekten min har stabilisert seg på 80kg ( 174cm høy ) nå etter å ha gått ned 13 kg siden 1.januar ved kun å trene styrke og spise mer riktig i henhold til alt som står rundt forbi på dette forumet og www.tn.no etc.

I tillegg: Gerilja kardio programmet består kun av disse 3 jævlige intervall greiene på morraen i uka? Er ikke no langkjøring / 4x4 intervall som skal gjennomføres i tillegg? Hvis noen har en link som sier mer om praktisk gjennomførelse etc enn den som alt har blitt linket her, så hadde jeg satt pris på det :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har dessverre ikke kjøleskap i nærheten, så den salaten ville nok blitt rimelig dau til lunsjpausen. Får satse på at en av butikkene i nærheten har noe digg salat, selv om jeg i løpet av mitt 20-årige liv ikke har smakt en eneste salat som er i nærheten av "digg" :p

6541742[/snapback]

Jeg har oppskrift på en salat som er jævlig digg!

Du tar isbergsalat/hjertesalat, raspa gulrøtter, cherrytomater, vårløk, paprika, mais og fingerknuste cashewnøtter. Deretter rasper du litt agurk over salaten sånn at du vanner den med vannet fra agurken. Så strør du over litt sweet and chilisaus og eventuelt olivenolje. Helt til slutt så tar du sesamfrø og strør over...

I tillegg kan du tilsette egg, kylling, laks, røkelaks, reker eller noe annet godt som du føler for. Hvis du kan fortelle meg at ikke dette blir en god salat da er det ikke noe håp for deg. Jeg likte heller ikke salat pga den litt dvaske smaken men denne er garantert god. Vannet fra agurken over salaten gir en veldig frisk og god smak skjønner du... (Egentlig litt rart for jeg liker egentlig ikke agurk liksom)...

Har brukt denne salaten med hell flere ganger til fisk blant annet men regner med at den kan brukes til alt :cool:

Lenke til kommentar
Leser litt av det du skriver og mye av det du sier er ikke så dumt, wh1te..  Om du prøver slike kalorikalkulatorer så er dem helt på jordet egentlig.. Jeg har funnet ut at på en vanlig dag der jeg vandrer litt, ikke mye, ikke noen form for trening så bruker jeg ca. 2200-2500kalorier.. I følge diverse kalkulatorer og slikt skal jeg være oppe i mellom 3k og 4k..

Energiforbruket i løpet av en dag er helt individuelt og beste måten er å måle dette selv...

8015603[/snapback]

Hvordan måler du dette egentlig? Pulsklokke?

Lenke til kommentar

Jaja, jeg startet å trene for to uker siden, jogger 30 min om kvelden, samt push-ups. Har ikke blitt så mye jogging i det siste, grunnet forkjølelse, men jeg får vel starte opp i kveld.

Vil dere anbefale litt sunn mat til en fattig hybelboer?

Lenke til kommentar
Jaja, jeg startet å trene for to uker siden, jogger 30 min om kvelden, samt push-ups. Har ikke blitt så mye jogging i det siste, grunnet forkjølelse, men jeg får vel starte opp i kveld.

Vil dere anbefale litt sunn mat til en fattig hybelboer?

8557164[/snapback]

Havregryn

Tunfisk (grovt brød med tunfisk og sylteagurk = digg)

Grillet kylling evt. kyllingfilét (koster 30-40kr for en hel grillet kylling, samme som en grandis)

Leverpostei, Makrell-i-tomat etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...