Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Et lite problem er at folk ikke har peiling på hvor mye kroppen deres forbrenner på en dag uten aktivitet. Selv har jeg målt dette og resultatet var like under 1700 kcal. Det er en del lavere enn det jeg trodde. Ergo, jeg hadde beregnet mer mat på en diett enn det jeg burde om jeg ikke hadde visst dette. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Leser litt av det du skriver og mye av det du sier er ikke så dumt, wh1te.. Om du prøver slike kalorikalkulatorer så er dem helt på jordet egentlig.. Jeg har funnet ut at på en vanlig dag der jeg vandrer litt, ikke mye, ikke noen form for trening så bruker jeg ca. 2200-2500kalorier.. I følge diverse kalkulatorer og slikt skal jeg være oppe i mellom 3k og 4k.. Energiforbruket i løpet av en dag er helt individuelt og beste måten er å måle dette selv... Endret 24. februar 2007 av Battone Lenke til kommentar
kdog Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg brukte 2169kcal i formiddag. Da var det litt lite næring i en halvliter maxim av to måleskeer. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Et lite problem er at folk ikke har peiling på hvor mye kroppen deres forbrenner på en dag uten aktivitet. Selv har jeg målt dette og resultatet var like under 1700 kcal. Det er en del lavere enn det jeg trodde. Ergo, jeg hadde beregnet mer mat på en diett enn det jeg burde om jeg ikke hadde visst dette. 8015104[/snapback] Hvordan måler du dette? Og med hvor stor sikkerhet? Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Nå skal jeg begynne å bli sunn igjen. Denne vinteren har jeg lagt på meg mye pga det late livsstilen på folkehøyskolen, og jeg føler meg ikke vel med meg selv lengre. Kondisjonen er på bunn og jeg har lite overskudd for tiden. Ekkel følelse. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har funnet ut at hvis jeg skal gå ned i vekt må jeg spise rundt 900 kalorier om dagen. Hva vil dette tilsi i praksis? Jeg spiser ikke mye, så skal jeg spise meg passe mett blir den en liten til medium posjon. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har funnet ut at hvis jeg skal gå ned i vekt må jeg spise rundt 900 kalorier om dagen. Hva vil dette tilsi i praksis? Jeg spiser ikke mye, så skal jeg spise meg passe mett blir den en liten til medium posjon. 8039470[/snapback] Ikke gå ned i vekt, har sett bildene dine. Du har sunnt av å legge på deg noen kg. Du er for undervektig til å miste fett noe som vil si at hvis du slanker deg mister du bare muskler omtrent. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 900 kalorier er litt i underkant. Du kan uten problemer ligge på det dobbelte - særlig i kombinasjon med et normalt treningsnivå Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har funnet ut at hvis jeg skal gå ned i vekt må jeg spise rundt 900 kalorier om dagen. Hva vil dette tilsi i praksis? Jeg spiser ikke mye, så skal jeg spise meg passe mett blir den en liten til medium posjon. 8039470[/snapback] Hor har du funnet ut dette? Jeg tror ikke noe på kilden din. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Hor har du funnet ut dette? Jeg tror ikke noe på kilden din. 8039561[/snapback] http://www.iform.no/pub/art.php?id=445 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Basert på det du har lagt inn over her,er din BMR 1144 . Dette er det minimale inntaket ditt pr dag, dvs at hvis du ligger i ro i sengen hele dagen så er dette de kaloriene du trenger Hvis du jobber og trener bør du ligge på 1830 kalorier hver dag. Fra dette trekkes det fra 500 kalorier for hvert pound fett du vil ta av hver uke.Gå aldri under 2.5. (2.0 er mest realistisk.) Antall pounds fett du vil ta bort hver uke: (Skriv 0 hvis ditt mål er å legge på deg muskler) Du trenger å spise 830 kalorier hver dag.Dette tallet må aldri være lavere enn din BMR som er 1144 eller under 1,100. Er tallet lavere så prøver du å miste for mye fett i uken, noe som vil resultere i at du mister muskler, noe du ikke vil!. Veit at det ikke er helt saklig, men burde da være en pekepin? Er fornøyd med overkroppen, trenger bare ta av litt på låra, og siden jeg så og si ikke har fett på overkroppen, vil det da falle av under livet satser jeg på. EDIT: nå burde alt stemme Endret 27. februar 2007 av mushi Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Som du selv ser så funker ikke automagisk genererte sider alltid like bra. Tenk over følgende setninger: Du trenger å spise 830 kalorier hver dag.Dette tallet må aldri være lavere enn din BMR som er 1144 eller under 1,100. Vil anbefale deg å sette 1200-1300 som minste grense. Dersom du klarer å være aktiv i løpet av en dag så er det en fordel at du legger inntaket enda litt høyere. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Vil anbefale deg å sette 1200-1300 som minste grense. Dersom du klarer å være aktiv i løpet av en dag så er det en fordel at du legger inntaket enda litt høyere. 8040130[/snapback] Hvor mye mat er det? Har null peiling på kalorier i praksis. Finnes det en tabell elns? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 På iform.no (eller var det treningsforum.. humm.) finnes det en grei tabell, ellers pleier det å stå oppgitt per 100g bakpå hvert produkt. Som et eksempel, ikke kjøp deg ei pakke tjukklefse, da lever du på vann resten av dagen 2.5-3L melk får man vel inn under 1300kcal. Men det er bare å lese litt bakpå varedeklarasjonene og tenke seg litt om. Det har ikke mye å si om du spiser 1200 eller 1400, lit slingringsmonn må du ha. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Idag har jeg spist helt normalt og har fått i meg ca. 900 kalorier. Regnet ut at jeg trengte 30-35g fett om dagen og litt under 50 g proteiner når jeg hadde så mange kalorier. Idag har jeg fått i meg 54,55 g fett (spiste egg+bacon til middag), 41,4g proteiner og 62,88 g karbohydrater (Trenger rundt 70 på 900 kalorier)). Virker ikke som om jeg trenger å legge om kosthodet akkurat I teorien burde jeg gå ned i vekt Endret 27. februar 2007 av mushi Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Du burde legge om kostholdet jo. Spis litt mer! Kom deg hvertfall over grensa di på ellevehundredeog-et-eller-annet. Anbefaler også en spisedag i uka, dersom du står fast i fettprosent selv om du spiser såpass lite. Store sjanser for at du er i sparebluss-modus. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg tror ikke det er noe i veien med forbrenninga. Spiser veldig gjevnt utover dagen, og frokost to ganger. Må klare å mekke sammen en spiseplan av noe slag. Jeg bare eter det som står foran i skapet, og det er somregel knekkebrød eller havregryn. Ikke akkurat noe og bli feit av. Lenke til kommentar
ellegirl Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Får man store lår av å trene håndball? Trener håndball to og en halv time i uka. Lenke til kommentar
ellegirl Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nope, over hodet ikke. 8102810[/snapback] Supert! :!: Noen som har prøvd squash? Jeg og en venninne vurderer å prøve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Squash er gøy det, men krever et visst minimum av feeling før det blir noe særlig effektiv trening utav det Men anbefales absolutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå