medlem-90636 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg er skeptisk fordi jeg kjenner flere som er på den evige slankekur p.g.a. denne Noka og andre shake dietter. For å holde seg slank kreves det en varig endring av kosthold. Det gjelder uansett om du slanker deg med noka, andre shake kurer, eller hvilken som helst annen slankekur. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Ja, det har du helt rett i Linn Christin.. Men Noka og lignende dietter legger opp til enkelhet, å forandre livsstil er ikke enkelt. Jeg vet ikke om det er gjort noen undersøkelser på området, men jeg vil tippe rundt 90% av de som bruker noka og de andre shake diettene ikke forandrer livsstil alt de ønsker er å ta av seg noen kilo hurtig.. Kanskje har den funket for deg, den har hjulpet DEG til å endre kostholdet, men ikke kom påstå at Noka dietten i seg selv endrer kostholdet, for det gjør den ikke.. Jeg ser også at du går i de samme feilene som mange andre, du bytter Cola ut med Cola light.. Det er ikke kostholdsendring.. Den eneste du lurer er deg selv.. Aspartam og lignende kunstige søtningstoffer øker søtbehovet uten å dekke det, og du skjønner konsekvensen av det.. Igjen på kort sikt så funker det, du får ikke i deg kalorier, men i lengden gjør det bare at du mest sannsynlig vil hive i deg søtsaker når muligheten byr seg.. Ser du hadde en diskusjon om dette med White Og at man er sulten er jo ett tegn på at man forbrenner fett.. Hallo.. Håper du har lært etterhvert at det å være sulten ikke nødvendigvis gjør at du brenner fett. Du brenner også muskler.. I tillegg til dette setter du kroppen inn i en stase der den trur det er sultkatastrofe og dermed minker forbrenningen. Så når du en gang går av dietten må du være enormt forsiktig hva du spiser og hvor mye i ganske lang tid.. Prøver du å spise normalt, 2000-3000 kal per dag garanterer jeg at kroppen fyller fettlagrene sine med det den kan, uten at noen av musklene som forsvant under dietten blir bygget opp.. Endret 16. februar 2007 av Battone Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Skal man gjøre noe må man gjøre det skikkelig Fordi om jeg drikker cola light er ikke det ensbetydende med at jeg hiver i meg søtsaker. Selvsagt er det mange som begynner med nokadietten og tror de kan gå tilbake til samme gamle etter 1 mnd eller noe. Å gå ned i vekt er hardt arbeid uansett hvilken måte du velger å gjøre det på. Det er jo også de som tror de kan ta ei pille eller to om dagen og gå ned i vekt samtidig som de hiver i seg mat og godteri. Skjønner godt at folk er skeptiske . Uvithenhet skaper skepsis. Jeg var skeptisk selv men valgte å lese mye om det istedet . Mange av utsangnene som kommer om Nokadietten er så helt bak mål at jeg blir kvalm, og det er tydelig at det kommer fra noen som ikke har peiling. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det er stor forskjell på å slenge seg på en diet med små shakes og endre kostholdet. Kylling, egg, tunfisk, havregryn osv osv, spise sunn mat. Det er å legge om kostholdet. Så hvis noen har planer om å bli sunne spis mat og da RIKTIG mat! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 NOKA er jo brukt både blant folk som skal ned i vekt, og folk som bruker det som et tilskudd for å få i seg nok næring i tillegg til maten. Typisk hvis man f.eks er undervektig og det virker som et ork å få i seg nok næringsstoffer hver dag, da er det greit å ha noe flytende å ty til. Det virker som NOKA er stemplet som noe folk bruker kun som en billig løsning fordi de ikke vil ha en livsstilsendring, men det er da virkelig en god del av de som bytter ut usunn mot sunn mat som går tilbake til sine gamle vaner også. Selv bruker jeg gjerne NOKA når jeg har dårlig tid eller ikke føler for å lage mat, situasjoner der jeg ellers heller ville kastet i meg noe lettvint og usunt. For min del blir det for heftig å leve på flytende mat og et så stort kaloriunderskudd, men det betyr ikke at det ikke fungerer. Du trenger heller ikke gå rundt og spise shakes hele dagen, man kan velge å erstatte enkelte måltider med det. I tillegg sørger man for at de som slanker seg får i seg alle næringsstoffene de trenger, som ikke er tilfelle i veldig mange andre dietter som er ensformige og har store mangler på enkelte næringsstoffer. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Oki, jeg har ikke peiling. Men kunne du være så vennlig å angripe noen av mine meninger med begrunnede svar. Du kunne kanskje begrunne hvorfor ei jente som applemania skulle ha behov for å gå på Noka dietten. Jeg har ikke lest hele tråden, men du kunne kanskje også forklare hvordan i alle dager du kan kalle dette en "vidunderkur" når du enda ikke har gått av den.. Jeg leste at du ikke hadde tatt til deg fast føde på 1/2 år.. Hvordan i alle dager kan du vite ettervirkningene etter å ha brukt slike shakes så lenge.. Jeg innrømmer at jeg ikke vet, MEN sim nevnt tidligere, jeg kjenner flere som har et jojo forhold til vekten, mye takket være shake produkter. De går opp 5-10 kg, så starte på denne greia igjen.. Du sier jeg/vi ikke har lest nok om Noka dietten, hva om du kan legge seriøs forskning som støtter denne formen for slanking.. Overbevis meg.. Jeg trur ikke det finnes en eneste seriøs kostholdsekspert som vil anbefale Noka dietten, om det finnes så kan du kanskje vise meg det. Og helst ikke folk som er med i reklamen til Noka, vi vektlegger seriøs.. ********************* Smårips eier: Ja det kan jeg til dels være enig i, tar du dette som et tilskudd eller alternativ til kanskje et dårlig gjennomtenkt måltid så vil det ikke være så dumt, men å erstatte hele kostholdet med dette er helt påtrynet spør du meg.. Endret 16. februar 2007 av Battone Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg er ikke helt inne på dette med noka, men jeg husker jeg stumpet over det, og leste at den inneholdt div. omega fettsyrer. Det er jo bra. Tror det var vitaminer og greier også. Hvordan er det med karbohydrater/proteiner? Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Dette er totalt daglig inntak, 4 shakes Energi: kJ/kcal 3756/905 Protein, g: 67,2 Fett totalt, g: 13,5 Animalsk fett: Spormengder fra skummet melken Vegetabilsk, g: 13,5 - Linolsyre (omega 6), g 6,0 - Linolensyre (omega 3), g 0,8 Karbohydrater totalt, g 127,9 Fiber (løselig og ikke løselig), g 10,9 VITAMINER: Vitamin A (retinol), µg 1330,0 Vitamin D (kalsiferiol), µg 6,9 Vitamin E (tokoferol), mg 12,0 Vitamin K (menadion), µg 100,0 Tiamin (vitamin B1), mg 2,0 Riboflavin (vitamin B2), mg 2,4 Niacin (vitamin B3), mg 25,3 Vitamin B6 (pyridoxsin), mg 2,8 Folacin (folsyre), µg 269,4 Vitamin B 12, µg 4,1 Pantothensyre (vit. B5), mg 5,2 Biotin (vitamin H), µg 132,0 Askorbinsyre (vitamin C), mg 89,8 MINERALER: Kalsium (Ca), mg 1160,2 Fosfor (P), mg 1429,2 Magnesium (Mg), mg 192,7 Jern (Fe), mg 21,0 Zink (Zn), mg 12,1 Kobber (Cu), mg 1,5 Jod (I), µg 160,0 Mangan (Mn), mg 1,4 Krom (Cr), µg 68,0 Selen (Se), µg 70,4 Molybden (Mo), µg 200,2 Natrium (Na), g 0,94 Kalium (K), g 3,19 Klorid (Cl), g 2,39 Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 13 gram fett og 70 gram protein er -langt- mindre enn hva det daglige behovet tilsier. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Dette er totalt daglig inntak, 4 shakes Energi: kJ/kcal 3756/905 Protein, g: 67,2 Fett totalt, g: 13,5 Animalsk fett: Spormengder fra skummet melken Vegetabilsk, g: 13,5 - Linolsyre (omega 6), g 6,0 - Linolensyre (omega 3), g 0,8 Karbohydrater totalt, g 127,9 Fiber (løselig og ikke løselig), g 10,9 7957497[/snapback] Dette her er direkte usundt, og jeg skjønner ikke hvordan de for lov å selge disse produktene. Jeg hadde ALDRI utsatt kroppen min for dette, eller anbefallt dette til noen andre. Hvis folk hadde satt seg litt inn i ernærig og kosthold hadde de aldri brukt denne kuren. Jeg synes det er rart at folk kan støtte seg bak denne kuren i heletatt, tenkt på kroppene deres. Dette er faktisk ikke noe å diskutere en gang!! Bare se på fett inntaket!! Her er litt av det som kan komme av dårlig omega3 - omega6 forhold: # Astma hos barn og voksne # Prostatakreft # Høysnue og allergi # Brystkreft # Aggresjon # Nedsatt cellefunksjon # Depresjon etter graviditet # Depresjon hos eldre # Dårlig tilvekst hos spedbarn # Dårlig mental helse # Insulinresistens # Overvekt # Mental svekkelse hos eldre # Atopisk eksem # Aldersrelatert nedsatt syn # Autisme # Hudkreft # Miste tenner # Beinskjørhet # Vondere menssmerter # Svekket immunforsvar Mulig dette var litt krast, men jeg kaller en spade for en spade Endret 16. februar 2007 av kengdal Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) hvor er kilden din til dette? autisme? aggresjon? hva med alle de som ikke får i seg noen av disse fettsyrene? Endret 16. februar 2007 av Sneakerholic Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Skal man gjøre noe må man gjøre det skikkelig Fordi om jeg drikker cola light er ikke det ensbetydende med at jeg hiver i meg søtsaker. Selvsagt er det mange som begynner med nokadietten og tror de kan gå tilbake til samme gamle etter 1 mnd eller noe. Å gå ned i vekt er hardt arbeid uansett hvilken måte du velger å gjøre det på. Det er jo også de som tror de kan ta ei pille eller to om dagen og gå ned i vekt samtidig som de hiver i seg mat og godteri. Skjønner godt at folk er skeptiske . Uvithenhet skaper skepsis. Jeg var skeptisk selv men valgte å lese mye om det istedet . Mange av utsangnene som kommer om Nokadietten er så helt bak mål at jeg blir kvalm, og det er tydelig at det kommer fra noen som ikke har peiling. 7955723[/snapback] Stakkar. Jeg liker ikke å stakkarsliggjøre folk, men 905 kcal daglig, hvor lenge?? Kom til meg så skal jeg fore deg opp til en fin liten julegris :!: Neida. Bra at du har nådd målet ditt ihvertfall. Kanskje greit for jenter å gå på sånn Noka diett, men for gutter som har muskler å ta vare på, så blir det verre. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Å gå på Nokas diet er ikke OK for gutter og heller ikke jenter. 905kcal er jo mindre enn en stakkars liten jente på 30kg skal få i seg :!: Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 hvor er kilden din til dette? autisme? aggresjon? hva med alle de som ikke får i seg noen av disse fettsyrene? 7958534[/snapback] Det er ingen grunn til å gå til personangrep fordi du mener våtfôrkuren din som for all del sikkert virker til å gå ned i vekt med - men som teoretisk sett er direkte destruktiv for kroppen - ikke får den kreditten den trenger. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 hvor er kilden din til dette? autisme? aggresjon? hva med alle de som ikke får i seg noen av disse fettsyrene? 7958534[/snapback] Alle de som ikke får i seg fett i det hele tatt gjennom kosten har store problemer, men det finnes vel liten tvil om at man burde jekke opp Omega 3'en betrakelig, og helst legge det samlede nivået litt høyere også. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Det er ingen grunn til å gå til personangrep fordi du mener våtfôrkuren din som for all del sikkert virker til å gå ned i vekt med - men som teoretisk sett er direkte destruktiv for kroppen - ikke får den kreditten den trenger. 7959367[/snapback] Hvordan tolket du dette som personangrep? Alt jeg spurte om var noen kilder til hvor han gravde frem at man bl.a. ble autistisk, aggressiv og begynte å miste tenner grunnet ratioen på inntaket av omega-3 og 6. Før fikk jeg langt fra nok av noen av delene gjennom kostholdet. I dag har jeg spist sweet and sour kylling med villris som mitt hovedmåltid. Endret 16. februar 2007 av Sneakerholic Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/othernuts/omega3fa/ <- interessant lenke som graver i forskjellige aspekter ved omega3 og omega6-fett. Et kjapt googlesøk på "omega 3 omega 6 ratio" vil nok også gi flere resultater. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det er ingen grunn til å gå til personangrep fordi du mener våtfôrkuren din som for all del sikkert virker til å gå ned i vekt med - men som teoretisk sett er direkte destruktiv for kroppen - ikke får den kreditten den trenger. 7959367[/snapback] Hvordan tolket du dette som personangrep? Alt jeg spurte om var noen kilder til hvor han gravde frem at man bl.a. ble autistisk, aggressiv og begynte å miste tenner grunnet ratioen på inntaket av omega-3 og 6. Før fikk jeg langt fra nok av noen av delene gjennom kostholdet. I dag har jeg spist sweet and sour kylling med villris som mitt hovedmåltid. 7959752[/snapback] My bad. Tolket det som at du hevdet han led av autisme og aggresjonsproblemer Lenke til kommentar
Duplenty Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg har kommet på et nytt konsept for slanking: Innta færre kalorier enn du forbruker Eventuelt: Bruk mer energi enn du inntar Lenke til kommentar
kdog Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg har kommet på et nytt konsept for slanking: Innta færre kalorier enn du forbruker Eventuelt: Bruk mer energi enn du inntar 8014920[/snapback] Nymotens vissvass ingen har tro på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå