medlem-90636 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Noka (www.noka.no) er en milkshake-kur. Nutrilett har veldig gode måltidserstatningsbarer som jeg spiser mye av. Spesielt "Brownie" er god. Den har tilsvarende like få kalorier som en noka milkshake og smaker faktisk ikke så verst 7813591[/snapback] Er det eneste som holder deg slank kosthold, eller trener du i tillegg? 7813864[/snapback] Milkshake kan helt og holdent erstatte vanlig mat, og det over lengre tid. Mens jeg helt og holdent gikk på kuren var jeg friskere og raskere enn noensinne, og kunne slutte med min daglige middagslur etter jobb. Etterpå er det jo selvsagt om og gjøre å ikke gå rett tilbake på sitt gamle kosthold med junk, snop og brus - da hadde jeg gått rett opp igjen. Det er derfor man hører mye dårlig om kuren - folk med dårlig kosthold har prøvd, gått ned 5 kg, gitt opp -fråtset og gått opp 10 kg. Jeg har ikke opplevd å gå opp i vekt, selv om jeg har blitt flink til å kose meg innimellom. Men i helt andre mengder enn før Før kooosa jeg meg med en diiiger melkesjokoldae og en pose potetgull i tillegg til store mengder pizza og cola i helgene. Nå kooooser jeg meg om jeg kjøper meg en vanlig size melkesjokolade. Men jeg trener masse også da, noe som er nødvendig for å føle meg bra for min del Trening måtte til for å ta av de siste 5 kg. Nå har jeg akkurat spist noka shake til frokost. rett og slett fordi jeg synes den er god, og mye bedre enn å spise en brødskive. Til lunsj skal jeg spise en nutrilettbar, og så skal jeg spise vanlig mat til middag tenker jeg Og ja, man blir litt gåen i magen de første par-tre dagene på milkshake. magen trenger litt tid på å venne seg til flytende kost. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Du kan ikke leve på en Noka milkshake, det er selvpining. Lev livet, spis det du har lyst på (bare det ikke blir for usunt). Kos deg med kylling, pasta osv og spis hver 3 time 5-6 ganger om dagen så skal jeg love deg kg raser raskere ned enn med Noka milkshake og du går ikke opp igjen med en gang du er ferdig med dieten. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Tviler litt på dette utsagnet (fra www.nokadietten.no) "Du får alt av proteiner, fett, vitaminer, mineraler og fettsyrer, - dessuten får du de karbohydratene som er så viktige for din fysiske og psykiske helse." Noen som har næringsinnhold pr. 100g på Noka milkshakene? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Næringstabbel for nokasdietten Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) 905 kcal/døgn 67.2g protein/døgn 13.5g fett/døgn 127.9g karbs/døgn Det var sannelig ikke mye, særlig var det uhyre lite fett. Fett er viktig for flere ting, blant annet for fettforbrenning og for at hjernen skal fungere optimalt. Barn som spiste 'normalt' fra før som begynte å ta Omega3-tilskudd økte med 5-10 IQ-poeng, på en skala med 15 spredning. Og man bør være ganske tynn og liten fra før om man skal leve godt på 905 kcal/døgn uten å ødelegge forbrenninga i en periode etterpå. Endret 28. januar 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Noka er en lettvint og langvarig måte å gå ned i vekt på såfremt man ikke går tilbake til sin gamle diett etterpå. Det er mest sannsynlig mer vitaminer i nokadietten enn i sjokolade, potetgull og pizza. Fett er ett annet kapittel Skjønner selvsagt at det er vanskelig for noen som er glad i mat å gå på nokadietten, men farlig/usunt er det slettes ikke. Mitt vekt-tap har vært langvarig. EDIT: Det eneste som er helt sikkert er at en nokashake er myyye sunnere enn fine brødskiver med pålegg på Endret 28. januar 2007 av Linn Christin Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 .... Men at det muligens er litt hardt for kroppen å begynne rett på en diett med 900kcal per døgn kan du ikke nekte for. Å begynne gradvis må være mye lurere, siden da unngår man tap av muskelmasse i tillegg til fettapet. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Etter min mening bør man spise mer uansett, heller ta vekttapet over en litt større tidsperiode. Særlig dersom man er litt stor og aktiv fra før, ettersom man da vil forbrenne ganske mye mer per dag. Endret 28. januar 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Etter min mening bør man spise mer uansett, heller ta vekttapet over en litt større tidsperiode. Særlig dersom man er litt stor og aktiv fra før, ettersom man da vil forbrenne ganske mye mer per dag. 7815960[/snapback] Enig, jeg kunne aldri gått på en diett med så få kalorier. 900 er jo sykt lite. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 .... Men at det muligens er litt hardt for kroppen å begynne rett på en diett med 900kcal per døgn kan du ikke nekte for. Å begynne gradvis må være mye lurere, siden da unngår man tap av muskelmasse i tillegg til fettapet. 7815947[/snapback] Feite folk har utrolig lite muskelmasse å tape Sier bare at det funka for meg. Har ikke tatt skade av det. Nå kan jeg leve normalt med å spise normale mengder mat uten å legge på meg. Årsdaken til at jeg enda spiser noka er fordi jeg liker det Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 .... Men at det muligens er litt hardt for kroppen å begynne rett på en diett med 900kcal per døgn kan du ikke nekte for. Å begynne gradvis må være mye lurere, siden da unngår man tap av muskelmasse i tillegg til fettapet. 7815947[/snapback] Feite folk har utrolig lite muskelmasse å tape Sier bare at det funka for meg. Har ikke tatt skade av det. Nå kan jeg leve normalt med å spise normale mengder mat uten å legge på meg. Årsdaken til at jeg enda spiser noka er fordi jeg liker det 7816228[/snapback] Det at man har lite muskelmasse å tape gjør jo det bare mer surt å tape av det lille man har. Det er dessuten en ganske tåpelig påstand da det er mange "feite" folk med stor muskelmasse også. Bildet er for øvrig av Glen Ross, en dritsterk strongman. Men som du sier, dietten funket for deg. Og det er jo bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg tror resultatene man får ved pulver vil avhenge av motivasjonen som ligger bak. Om man spiser bare crap, og bestemmer seg for å gå ned 10 kg, spiser bare Noka til man har gått ned og så går tilbake igjen til å bare spise crap (inkludert null fysisk aktivitet) vil det nok gi dårlige resultater. Men med litt innsats, fysisk aktivitet, en gradvis opptrapping til et normalt kalorinivå og en innstilling om at dette er en livsstilsendring, og ikke en kur, fungerer Noka eller lign akkurat like godt som alt annet. Men det er selvfølgelig ikke for alle, tanken på å spise noe som smakte sjokolade 4 ganger for dagen orket jeg bare ikke Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Synes denne tråden tok en uheldig vinkling her jeg. For all del, all ære til deg og dere som har hatt suksess med nokadietten, nutrilett eller annen type kommersiell pulverslanking produkt. Disse type diettene er ekstreme, og å anbefale 900kcal om dagen er tåpelig. Det eneste som skjer er at kroppen går inn i sultemodus og blir vant med å leve på så få kalorier, noe som ikke er gunstig i lengden. Dersom noen vil etterligne nutrilett milkshake, så lag dere en shake med proteinpulver og carbopulver selv. Ta dere en vitamineral og så har dere så og si fått i dere akkurat det samme. Det eneste jeg vil berømme Nutrilett for er at de har dekket dagsbehovet for vitaminer og mineraler (om man tar 5 poser, som er daginntaket). Når man ligger så lavt på kaloriene, langt under det som er anbefalt av leger, så kan mangel på vitaminer og mineraler være ekstra farlig da det er vanskelig å få dekket behovet sitt gjennom vanlig mat. Hvis man kun inntar 900kcal om dagen så spiller det ingen rolle om man går på slankepulver eller om man spiser fast føde - man vil gå ned i vekt uansett, og musklene man har vil forsvinne ganske raskt. Anbefalt minsteinntak er 1200 kcal om dagen for jenter. Alt under denne grensen er potensielt farlig og kroppen vil gå inn i sultemodus, noe som kun vil medføre at det blir vanskeligere å bli kvitt fettet. For at folk flest skal klare å beholde sin nye vekt, så må det en livsstilsendring til. Dersom man lever på slankepulver for så og plutselig gå over til normal mat, ja da er det ikke rart at det er så mange som plutselig fyker opp i vekt igjen. Alle dere gutter som trener for å få en bra kropp - hold dere langt unna slike slankepulverkurer. Synes mfus sin side var flott jeg. I hvert fall til folk som lider av (ekstrem) overvekt og som vil gå ned i vekt ved å gjøre små endringer. Slankeølet som ble nevnt i denne tråden er bare tull. Greit nok at de fjerner en del av karbohydratene i selve ølet, men det er jo ikke der den største delen av kaloriene kommer fra - det er fra alkoholen! Man kan legge på seg av alle slags alkoholholdige drikker, enten det er sprit, øl, eller vin. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Alle dere gutter som trener for å få en bra kropp - hold dere langt unna slike slankepulverkurer. 7820497[/snapback] Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 ... Jeg forhørte meg med legen min mens jeg gikk på dietten. Svaret jeg fikk fra han var at all vektnedgang var godt for meg og at han ikke hadde noe vondt å si om kuren. Selvsagt må det en livsendring til! Og såklart må man trappe opp sakte tilbake til normalt kosthold for å unngå å gå rett opp igjen. Handler om at fettcellene må få tid til å "Lukke seg". En slik opptrapping tar ca 6 mnd. Om man klarer dette , og unngår å gå tilbake til en usunn livsstil igjen har man en varig vektnedgang. Man kan ikke forvente å gå på pulver i 8 uker for så å gå rett tilbake til å gumle potetgull. Og det med at gutter som vil ha fin kropp bør holde seg unna pulverkurer. Du vet ikke hvordan min kropp og mine muskler er. Jeg er sterkere og har fastere kropp nå enn jeg noensinne har hatt før. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg innbiller meg fremdeles at et vekttap spredd over en lengre periode ikke hadde vært dumt, slik at man ikke fikk kroppen over i "fastemodus" i det hele tatt. 6 måneder er utrolig lenge å holde på med en opptrapping forøvrig; godt prestert at du klarte det, jeg tviler på at mannen i gata hadde klart det. Ellers er jeg litt usikker på den legen din, merkelig og bastant setning han kom med. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Greit nok at du klarte deg fint osv, men hvordan klarer du å trene med så lite kcal inntak? Hva slags trening er det snakk om ? Spinning? Pilates? Styrke? Hva? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Greit nok at du klarte deg fint osv, men hvordan klarer du å trene med så lite kcal inntak? Hva slags trening er det snakk om ? Spinning? Pilates? Styrke? Hva? 7821082[/snapback] Kardio og styrke. 40 minutter på sånn maskin hvor man bruker armene og bena, og 30-40 minutter på de forskjellige maskinene. Jeg har forøvrig begynt å trene styrke i større grad da jeg har fattet mer og mer interesse for å få tydelige muskler Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) ... Og det med at gutter som vil ha fin kropp bør holde seg unna pulverkurer. Du vet ikke hvordan min kropp og mine muskler er. Jeg er sterkere og har fastere kropp nå enn jeg noensinne har hatt før. 7820832[/snapback] Neida han gjør ikke det. Men gutter som vil ha fin kropp trener gjerne en god del. Da nytter det ikke å gå på 900 kcal dietter. Hvis man f.eks. trener styrke litt aktivt vil man under treningen bryte ned muskler (som er normalt) men man har ikke nok næring til å bygge de opp igjen. Ikke akkurat noe for bodybuildern som er på deffern det greiene der. Endret 28. januar 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg har forøvrig begynt å trene styrke i større grad da jeg har fattet mer og mer interesse for å få tydelige muskler 7821161[/snapback] Ja bare å kjøre på, bare husk og spis så musklene har litt å gro på. Å knebøy er ikke farlig for jenter, blir ikke Britt Miller over natta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå