Gå til innhold

Den sunne slanketråden!

Anbefalte innlegg

Er ikke akkurat tjukk, veier 70kg og er 1,74 høy.

7791373[/snapback]

Hvor gammel er du? Om du er voksen så tilsier jo de målene at du er tynn.

7791784[/snapback]

Enig, er 175 og ~78kg jeg kan ikke si at jeg er direkte feit.

7792397[/snapback]

Kanskje han har ekstremt lite muskler og et lett skjelett :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å bulke og deffe samtidig er vel ganske vanskelig når man ser på konseptene bulk og deff :wee:. Det skader nok ikke å gjøre det på den måten, men tviler på du kommer til å få noe større muskler på den måten. Hvis du trener styrke vil  du i hvertfall øke hvileforbrenningen sånn at du forbrenner mer kalorier i løpet av en dag, som er greit for å få bort fett. Men husk at å være utålmodig er aldri en bra ting for å få gode resultater, blir gjerne overtrening, feiltrening og skader av sånt

7792342[/snapback]

Takk for innholdsrikt og ikke minst raskt svar! :D

Men jeg trenger kanskje ikke tenke så veldig mye på kaloritelling nå i starten? (Så lenge jeg spiser riktig)

Endret av fredrikg-ohoi
Lenke til kommentar
Jeg er 1.95 og veier 84kg. Er det mye for høyden?

7792524[/snapback]

Du kan være alt fra tynn til overvektig avhengig av alder og muskelmasse. Jeg kjenner folk på 170cm som veier godt over 90kg og har særdeles lite fett på kroppen.

7792562[/snapback]

OK. Vill ikke si det er mer fett en muskler. En ting jeg sliter med da, lille påsan nederst på magen. Ellers syns de 4 rutene over. Får vel få det bort til sommern, deffe eller lignende

Lenke til kommentar

Leser jeg ordene bulk eller deffing en gang til så tilter jeg. Så og si samtlige her inne er hobbymosjonister og vet høyst trolig ikke hva de to "teknikkene" faktisk innebærer.

Bruk heller uttrykk som fettforbrenning eller økning av muskelmasse.

Det var kveldens lille rant.

Zzz

Lenke til kommentar
Å deffe er ikke synonymt med fettforbrenning og slanking.

7792872[/snapback]

Ja, så hvorfor skal LarsP tilte for det da.

7792941[/snapback]

Fordi de fleste som skal "deffe" skal slanke seg, og fordi de fleste som skal "bulke" skal prøve å trappe opp til et anstendig næringsinntak.

Lenke til kommentar

Fiber er vel strengt tatt karbohydrater det også.

Forskjellen er hvordan molekylsammensetningen er i forhold til f.eks glukose (sukker) og hvordan dette påvirker hvordan energien blir forvaltet i kroppen (lav GI vs høy GI) + hvordan maten blir fordøyd.

Lenke til kommentar

Forskjellen er hvordan molekylsammensetningen er i forhold til f.eks glukose (sukker) og hvordan dette påvirker hvordan energien blir forvaltet i kroppen (lav GI vs høy GI) + hvordan maten blir fordøyd.

7797245[/snapback]

Hvor skriver han at fiber ikke er karbohydrater? Han skriver jo bare at det er mer fiber og færre karbohydrater. Det er fullt gjennomførbart det, i teorien.

Lenke til kommentar

7797245[/snapback]

Det kan vel være annet enn karbohydrater også, kan det ikke? Jeg har lært at stort sett de fleste ufordøyelige næringsmidler går under navnet "fiber".

Men når jeg snakker om karbohydrater i ernæringssammenheng tenker jeg først og fremst på opptakelige og fordøyelige karbohydrater, ettersom mannen i gata ikke vet (eller bryr seg om) forskjellen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Fiber er karbohydrater, men er en annen type som mennesker ikke klarer å bryte ned og benytte som næringsstoff. Et eksempel er cellulose, plantefiber mange dyr klarer å danne om til energi men som bare går "rett gjennom" systemet vårt.

Lenke til kommentar
Kuttet ut godter i alle dager utenom fredag! Tror dere det vil har mye set back, eller er det en bra ting med tanke på motivasjon?

7798879[/snapback]

Jeg kjører samme taktikk..

håper det ikke er helt fatalt..

vel å merke drikker jeg max 3 glass brus og spiser _litt_ godteri.

hvordan er det med alkohol forresten?

noen som vet om innholdet i øl.. jeg har hørt at en halvliter tilsvarer urimelig mye annet dritt :p noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...