JacEr Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ok, da har jeg prestert å gå opp 5 kilo ... det var jo framskritt Det var takken for at jeg kjøpte meg en ny vekt. 7002055[/snapback] *Trøste på* Vekta er grei når man skal sette seg delmål og se de små fremskritt, men hovedtingen er vel allikevel å leve et sunt liv? Jeg sliter litt fordi jeg har nådd et platå, men spiser fortsatt sunn mat og trener like mye i visshet om at en sunnere livsstil vil få meg i bedre form og ned i en normal vekt. Å få en vekt som i tillegg viser meg finger'n tror jeg kanskje hadde vært dråpen som fikk begeret til å renne over, håper du tar slike ting på en litt mer fattet måte enn meg Ellers lykke til videre Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Her må det spises for harde livet hvis en "normal" vekt skal holdes. Endret 4. oktober 2006 av dicktator Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Skjær eple i biter og strø på kanel! 7002104[/snapback] Takker for tips! Men det blir vel litt lite kanel (vet ikke hvor mye som skal til)? Har et glass med eplesyltetøy i kjøleskapet (lett) som jeg kan prøve å drysse over i første omgang, hele epler er igrunn ikke favorittfrukten min... Endret 4. oktober 2006 av JacEr Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jesus christ, ikke overvurder effekten til kanel. Det er et krydder, ingen mirakelkur. Kaldt vann og chili fungerer minst like bra. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jesus christ, ikke overvurder effekten til kanel. Det er et krydder, ingen mirakelkur. Kaldt vann og chili fungerer minst like bra. 7002274[/snapback] Jeg har hørt at man blir superslank hvis man bare spiser kanel i ei uke!! Lenke til kommentar
applemania Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jesus christ, ikke overvurder effekten til kanel. Det er et krydder, ingen mirakelkur. Kaldt vann og chili fungerer minst like bra. 7002274[/snapback] Jeg har hørt at man blir superslank hvis man bare spiser kanel i ei uke!! 7002296[/snapback] Seriøst? Da må jeg bare prøve ( ) Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jesus christ, ikke overvurder effekten til kanel. Det er et krydder, ingen mirakelkur. Kaldt vann og chili fungerer minst like bra. 7002274[/snapback] Jeg har hørt at man blir superslank hvis man bare spiser kanel i ei uke!! 7002296[/snapback] bare kanel? hvordan er dfet mulig a Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Bare husk at det ikke er lov å innta noe væske! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Chili <3 Funker som et uvær for å få opp temperaturen .... må huske å sette det på neste handleliste! Hvor mye KALORIER er det å forbrenne på kaldt vann? Har lest så mye forskjellig. Edit : Gikk litt fort i svingene der ja Endret 5. oktober 2006 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
bjs Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hvor mye vann er det å forbrenne på kaldt vann? Har lest så mye forskjellig. 7002331[/snapback] Den tok eg ikkje.. Og ang. kanel: Havregryn, melk, kanel og eplebiter er godt. litt lesing: http://www.mozon.no/alternativt/urtemedisi...slank_med_kanel http://www2.tv2.no/gmn/n2i.vis?par=8855 Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Kanel faktisk - lærte man seg noe nytt idag også Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Takk for kaneltipset, jeg har begynt med min første 1/3 dels store teskje med kanel. Det var utrolig mange gode effekter den har på kroppen. Jeg bare dryssa det over en tørr fiberkjeks og spiste det. Men leste at man må gjøre det hver dag for at det skal virke best. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Kanel faktisk - lærte man seg noe nytt idag også 7002833[/snapback] Så sant! Da kommer eg til å kjøre kanel med den nye kostholdet da. Steike dette kommer til å bli bra. Det hjelper jo med tanke på dårlig/høu insulin i kroppen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 ingen som har smakt den nye yoghurten med kanel og eple da? den er kjempe god azz ^^ 7002131[/snapback] Har gått til innkjøp av den for å smake nå. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvor mye vann er det å forbrenne på kaldt vann? Har lest så mye forskjellig. 7002331[/snapback] Den tok eg ikkje.. http://www2.tv2.no/gmn/n2i.vis?par=8855 7002596[/snapback] Hvis du drikker iskaldt vann må kroppen forbrenne kalorier for å varme opp vannet du drikker, og det er derfor alle som er på slankern ikke drikker annet enn is-vann. Lenke til kommentar
bjs Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvor mye KALORIER er det å forbrenne på kaldt vann? Har lest så mye forskjellig. Edit : Gikk litt fort i svingene der ja 7002331[/snapback] 3 år gammel rapport, men men... " Clin Endocrinol Metab. 2003 Dec;88(12):6015-9. Water-induced thermogenesis. Boschmann M, Steiniger J, Hille U, Tank J, Adams F, Sharma AM, Klaus S, Luft FC, Jordan J. Franz-Volhard Clinical Research Center and Helios-Klinikum-Berlin, Medical Faculty of the Charite, Humboldt-University, D-13125 Berlin, Germany. Drinking lots of water is commonly espoused in weight loss regimens and is regarded as healthy; however, few systematic studies address this notion. In 14 healthy, normal-weight subjects (seven men and seven women), we assessed the effect of drinking 500 ml of water on energy expenditure and substrate oxidation rates by using whole-room indirect calorimetry. The effect of water drinking on adipose tissue metabolism was assessed with the microdialysis technique. Drinking 500 ml of water increased metabolic rate by 30%. The increase occurred within 10 min and reached a maximum after 30-40 min. The total thermogenic response was about 100 kJ. About 40% of the thermogenic effect originated from warming the water from 22 to 37 C. In men, lipids mainly fueled the increase in metabolic rate. In contrast, in women carbohydrates were mainly used as the energy source. The increase in energy expenditure with water was diminished with systemic beta-adrenoreceptor blockade. Thus, drinking 2 liters of water per day would augment energy expenditure by approximately 400 kJ. Therefore, the thermogenic effect of water should be considered when estimating energy expenditure, particularly during weight loss programs." Her er det ikkje brukt veldig kaldt vann da, men kan gi en viss antydning.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Noe som igjen tilsvarer ca 96kcal (for de som måtte foretrekke det). Og for å sette det hele litt i perspektiv: Human fat tissue contains about 87% lipids, so that 1 kg of body-fat tissue has roughly the caloric energy of 870 g of pure fat, or 7800 kcal. Therefore one has to create a −7800 kcal deficit between energy intake and use to lose 1 kg of body-fat. Endret 5. oktober 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Interessant lesning det greiene med vann. Visste at det var annbefalt å drikke mye vann, men var ikke egentlig klar over grunnen. Derfor visste jeg heller ikke at kaldt vann var å annbefale. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Var en uke eg gikk ned 3.5kg eller mer (husker ikke eksakt) med da hadde eg drukket hvertfall 4liter vann daglig. *notere ned både kanel og kaldt vann* Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 kaldt vann har jeg vist lenge men ikke det med kanel skal notere ned det jeg å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå