Gå til innhold

Den sunne slanketråden!

Anbefalte innlegg

Like godt å melde seg inn i denne tråden. Begynt å trene igjen med både boksing/kampsport og pumping av vekter. Sykler litt innimellom også.

Denne uken har eg gått ned 2kg og da med blodslit. TRrodde forresten eg hadde gått ned 3kg men hadde tapt litt vann også så den gjelder jo ikke.

Let the games begin!

6971897[/snapback]

God for you :thumbup: Det er ikke så mye som kan slå den følelsen når man blir i god form.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer SnowDOG, Linn Christin og DeeTee med glimrende resultater.

For min del har slankingen stagnert litt de siste to ukene, noe grunnet meg selv, og noe grunnet forkjølelse. Meg selv fordi jeg har begynt å glippe mer og mer med tanke på hva som er sunt å putte i seg. Jeg har alltid hatt en stor kjærlighet til god mat (kombinert med en forakt for fysisk utfoldelse, hovedgrunnen til hvorfor slanking var/er nødvendig), og da melkeprodukter som ost, yogurt, melk (i ymse smaksvarianter), fløteis og sjokolade spesielt. På mystisk vis har det sneket seg inn et par poser med babybel-ost i kjøleskapet (sånne små 20grams oster), som er absolutt nydelige når man føler seg litt fysen. Et større forbruk av yogurt har også inntruffet. Middagene har også begynt å varieres mer, gjerne med større innhold av karbohydrater enn det jeg har spist ellers under kuren (har prøvd å holde meg unna fett, men har vært ganske slepphent mht karbohydrater). Dette er bare min egen feil, og det vises tydelig at jeg har gått ned mindre denne uken enn det jeg er blitt vant til.

Jeg er også begynt å bli småforkjølet (jeg er en voksen mann, dvs at det å være forkjølet betyr at jeg er døden nær, og det er veldig synd på meg), og for å kunne holde meg i arbeid og fortsette trening har det gått nedpå flere kopper med varm melk og honning for dagen. Da jeg regner "helse" som viktigere enn "slanking", mener jeg det er sunnere å kunne fortsette med den daglige trimmen og å gå i arbeid, enn å være syk og innaktiv med et minimalt kaloriinntak.

Tilsammen betyr jo dette naturligvis at inntaket av karbohydrater (og kalorier generelt) har vært for høyt, så denne ukens spisedag utgår, og den kommer jeg til å savne veldig :cry:

Ellers lykke til til alle dere andre slankere på forumet :)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Spiser heller egg og bacon enn egg og brød. Fett er ikkeno stress, er for mye karbohydrater som er hælvete :)

6975079[/snapback]

Haha, brød er en synder. Jeg spiser godt over et halvt brød om dagen, men ikke pokker om det er lurt. Men hva skal man liksom erstatte det med, som er like enkelt, billig og godt?

Lenke til kommentar
Spiser heller egg og bacon enn egg og brød. Fett er ikkeno stress, er for mye karbohydrater som er hælvete :)

6975079[/snapback]

Haha, brød er en synder. Jeg spiser godt over et halvt brød om dagen, men ikke pokker om det er lurt. Men hva skal man liksom erstatte det med, som er like enkelt, billig og godt?

6975129[/snapback]

Hva med en sunn frokostblanding uten veldig mye sukker? Er nok en del fiber i det, men kanskje ikke saa mye karbohydrater.

Lenke til kommentar
Zethyr:

- Brød er da ikke farlig. Grovbrød er både godt og sundt. Bare å spise på med god samvittighet.

6975180[/snapback]

Dette gjelder kunne skikkelig grove brød. De fleste brød som selges som grove brød er egentlig ikke spesielt grove. Altså de inneholder enn del fullkorn, men ofte også en god del rent hvetemel som er fyfy.

@Zethyr: Hva med å bytte ut brødet med fullkornsknekkebrød? Finnes uttallige sorter å velge mellom, du finner sikkert en type som du liker godt.

Lenke til kommentar

Personlig spiser jeg brød (kneip) til frokost hver eneste dag, og bruker wasa fiber pluss til to mellommåltider før middag, og 3-4 stykker frukt til kveldsmat. Har overhodet ikke noe problem med vektnedgang selv om brød er en del av kostholdet. Selv om hvetemel er fyfy, blir det av og til pannekaker til middag.

Hvorfor er egentlig karbohydrater så fyfy? Greit nok, spiser man mye karbohydrater, så er poenget med spisedag bortkastet, men når man kombinerer lavkalori kosthold med mye trim, trenger vel muskler karbohydrater?

Lenke til kommentar

Aner ikke hva speltbrød smaker, men jeg spiser kneip fordi jeg liker smaken av det. Frokosten er mitt "spis-hva-du-vil"-måltid, grunnen til at jeg slanker meg er som sagt at jeg elsker god mat, og jeg kommer til å sprekke mye oftere hvis jeg bare skal spise mat som ikke smaker noe særlig godt (les: mellommåltidene med wasa fiber pluss med skinke, tomat og agurk. Pappsmak, men skal bare være et mellommåltid for å opprettholde kroppens forbrenning, samt tilføre protein). Ved siden av frokosten går det også ned 1/3 l med skummet melk, et beger yogurt, en liten håndfull valnøttkjerner, to møllers tran-piller og som sagt, på brødskivene bruker jeg stort sett det pålegget jeg vil. Så lenge jeg fortsetter å gå ned i vekt har jeg ikke tenkt å forandre noe særlig på det, men hvis noen kan fortelle hva som er så fantastisk med speltbrød, kan jeg furdere å gå over til 50% kneip, 50% speltbrød.

Lenke til kommentar
Starta trene igjen i februar jeg, har gått ned fra 98kg til 82kg og bygget endel muskler i tillegg. Nå har jeg lyst til å gå ned til 79kg for å få fjerna litt av det greiene på siden av magen.. seriøst.. det er så hardt å få det vekk - klikker nesten i vinkel :)

6972551[/snapback]

Mhm, akuratt samme med meg. Gått ned nesten 15kilo på noen måneder nå, men det har stoppet helt opp, og det ligger igjen en bitteliten bilring på en måte. Plagsomt ass. Menmen, er bare og være enda mer hardcore fremover det =)

Lenke til kommentar
Starta trene igjen i februar jeg, har gått ned fra 98kg til 82kg og bygget endel muskler i tillegg. Nå har jeg lyst til å gå ned til 79kg for å få fjerna litt av det greiene på siden av magen.. seriøst.. det er så hardt å få det vekk - klikker nesten i vinkel :)

6972551[/snapback]

Mhm, akuratt samme med meg. Gått ned nesten 15kilo på noen måneder nå, men det har stoppet helt opp, og det ligger igjen en bitteliten bilring på en måte. Plagsomt ass. Menmen, er bare og være enda mer hardcore fremover det =)

6978141[/snapback]

Jeg har kun denne lille bilringen, og jeg har hatt den hele veien, men jeg har ingen erfaring med slanking så den er ikke lett å bli kvitt =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...