Gå til innhold

Den sunne slanketråden!

Anbefalte innlegg

Det er visst et problem for mange av de norske studentene som er der nå! Det er kunn sjokoladepålegg, peanøttsmør og loff på frokostbordet. Hadde blitt så sinnsykt frustrert viss jeg måtte spist slikt hver dag. Hadde ikke familien jeg vært hos skifta kosthold måtte jeg kjøpt inn maten selv. Kunne blitt dyrt:-/

6952616[/snapback]

Peanøttsmør er sundt, riktige typer fett. Men alt i moderasjon selvsagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke veiedag før på lørdag, men klokka 8 i dag klarte jeg ikke å dy meg, og gikk på vekten

65,8!! Det er kveld og jeg har drukket og spist, så det er veldig kjekt og er med på å få motivasjonen til å stå ekstra på til veiedagen slik at jeg blir fornøyd.

Om jeg fortsetter i dette tempoet vil det ikke ta så veldig lang tid før jeg når målet mitt :)

Er så glad!!

)

dvs at jeg har gått ned snart 20 kg (om 800 gram) :thumbup: på 1 år og 2 mnd.

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Er så glad!!

)

dvs at jeg har gått ned snart 20 kg (om 800 gram)  :thumbup: på 1 år og 2 mnd.

6953042[/snapback]

Flott :) Godt å se at du er på god vei mot målet.

Selv har jeg ikke noen badevekt tilgjengelig, men jeg gir egentlig litt blanke i hvor mye jeg veier. Det er hvor vekta fordeler seg og hvordan jeg føler meg som er viktigst.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale reker til den daglige kosten hos dere som trener. 100g inneholder: 16g proteiner, og kun 0,5g karbohydrater.

6953948[/snapback]

Meh, kalde reker er ikke noe godt. Er det enkelt å varme dem eller tilberede dem på noe vis så de blir gode?

Fritert scampi er jo nam, men da har man straks endret litt på hvor sunt det er.

Lenke til kommentar

Tror det skal mye til å bli lei av egg, det er jo ganske mange variasjonsmuligheter. Med bare egg og vann kan man jo lage:

Hardkokt egg

Bløtkokt egg

Smilende egg

Speilegg med plommen intakt

Speilegg med plommen knust

Speilegg stekt på begge sider

Omelett med gudene vet hvor mange forskjellige typer fyll

Eggerøre med gressløk

Eggerøre uten gressløk

og så videre ad nauseam.

:p

Lenke til kommentar
Det er visst et problem for mange av de norske studentene som er der nå! Det er kunn sjokoladepålegg, peanøttsmør og loff på frokostbordet. Hadde blitt så sinnsykt frustrert viss jeg måtte spist slikt hver dag. Hadde ikke familien jeg vært hos skifta kosthold måtte jeg kjøpt inn maten selv. Kunne blitt dyrt:-/

6952616[/snapback]

6952858[/snapback]

MEN jeg tror du skjønte hva jeg mente da jeg skrev at de var frustrerte.

Lenke til kommentar

6952616[/snapback]

6952858[/snapback]

MEN jeg tror du skjønte hva jeg mente da jeg skrev at de var frustrerte.

6955844[/snapback]

Selvsagt skjønte jeg hva du mente. Følte bare for å påpeke at det er sundt, i motsetning til sjokoladepålegg og loff, som selvsagt er veldig usundt.

Lenke til kommentar

peanøtter er konge! masse proteiner og fine oljer.

olivenolje, rapsolje, peanøttolke, cashewnøtter, mandler, peanøtter, blah blah nøtter ( de fleste ), naturlig peanøttsmør og avokado - dette er ting som er veldig bra for å senke LDL ( low-density lipoprotein) kolesterol, det farlige kolesterolet og øke HDL, det gode kolesterolet.

Det er dog en viss forskjell på naturlig peanøttsmør og det man får kjøpt i statene, som for det meste inneholder smør med et par peanøtter i :)

Eneste er jo at 100g peanøtter tilsvarer nesten 600 kcal, noe som er litt drøyt. Samme mengde kylling tilsvarer jo samme proteinnivået men er bare 220kcal, eller samme mengde kalkunbryst som bare er 110.

Lenke til kommentar
Det er ikke veiedag før på lørdag, men klokka 8 i dag klarte jeg ikke å dy meg, og gikk på vekten

65,8!! Det er kveld og jeg har drukket og spist, så det er veldig kjekt og er med på å få motivasjonen til å stå ekstra på til veiedagen slik at jeg blir fornøyd.

Om jeg fortsetter i dette tempoet vil det ikke ta så veldig lang tid før jeg når målet mitt :)

Er så glad!!

)

dvs at jeg har gått ned snart 20 kg (om 800 gram)  :thumbup: på 1 år og 2 mnd.

6953042[/snapback]

Har du da holdt på med nokas shakes i 1 år og 2 mnd? eller er det bare noe du har gjort i det siste? Men hyggelig at du er fornøyd med vekta da, da er det jo verdt alt slitet :thumbup:

Lenke til kommentar

olivenolje, rapsolje, peanøttolke, cashewnøtter, mandler, peanøtter, blah blah nøtter ( de fleste ), naturlig peanøttsmør og avokado - dette er ting som er veldig bra for å senke LDL ( low-density lipoprotein) kolesterol, det farlige kolesterolet og øke HDL, det gode kolesterolet.

Og egg!! det som igjen skjer når man øker HDL er at totalkolesterolet går ned. Peanøtter er bra, men da må man spise usaltet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Og egg!! det som igjen skjer når man øker HDL er at totalkolesterolet går ned. Peanøtter er bra, men da må man spise usaltet. :thumbup:

6956774[/snapback]

Ja, bare man styrer unna Mettede fettsyrer og transfett kan man redusere LDL og øke HDL med Enumettede/Flerumettede fettsyrer. Godt å vite at det finnes sundt fett også :)

Lenke til kommentar
Peanøtter er bra, men da må man spise usaltet. :thumbup:

6956774[/snapback]

Peanøtter spiser jeg ikke uansett, men det med salt er jeg litt nysgjerrig på. Hvor mye bør man ha i seg daglig, sånn ca +- ? Jeg merker noen ganger at "nå trenger jeg litt salt", men dette var for det meste før når jeg enda spiste potetgull osv noen ganger i uka. Er salt en tilvenningssak, men jo mindre jo bedre?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...