Gå til innhold

Den sunne slanketråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit: var det spinning eller aerobic man fikk stor rumpe av ? :ermm:

6939006[/snapback]

Ingen av delene, antakeligvis. Hverken spinning eller aerobic blir det samme som en ren styrkeøkt (som gjerne øker volumet av rumpa mest effektivt); en mer utholdenhetsbasert økt vil kun føre til at de musklene som er der forbrenner mer effektivt fremfor at man får større muskler. (Proof: maraton-løpere har flere ganger så mange mitokondrier i cellene som vanlige mennesker)

Det du kan vente deg, som Hanne sier, er en nydelig, fast rumpe :love:

Lenke til kommentar
Linn Christin:

- Hva var de tingene (mat) du trodde ikke var så farlig, men som egentlig var farlig? :)

6938819[/snapback]

God-morgen yoghurt, Apelsinjuice og melk blant annet

Ikke farlig farlig, men det er ikke noe man kan helle i seg mengdevis av uten at det kan merkes

For ikke å nevne Litago sjokomelk

6939306[/snapback]

Alle de tre tingene kan man ha i seg med god samvittighet. ;)

Lenke til kommentar
Ikke farlig farlig, men det er ikke noe man kan helle i seg mengdevis av uten at det kan merkes

6939306[/snapback]

Hvor store mengder tenker du på? Jeg har ikke noe problem med å drikke 3L væske om dagen, og dersom jeg kun har juice og melk til rådighet drikker jeg kun juice og melk.

ErikFN: Jeg tror ikke kontrastvæske hadde slått så dårlig an her. En umåtelig lav glykemisk indeks, og null kalorier gjør vel sitt til at det faller godt i smak. Metter litt gjør det, og.

Ellers har jo Ol' Buddy Buddha prøvd seg på en annen versjon av enkelte slankekurer før, men han ofret heller på seg et riskorn om dagen enn noe annet.

PS: Ikke ta dere nær av det, jeg bare måtte :D (Og ja, jeg tror faktisk at milkshake er en god del bedre enn 1 riskorn om dagen, selv om de følger samme filosofi/prinsipp).

Lenke til kommentar
Linn Christin:

- Hva var de tingene (mat) du trodde ikke var så farlig, men som egentlig var farlig? :)

6938819[/snapback]

God-morgen yoghurt, Apelsinjuice og melk blant annet

For ikke å nevne Litago sjokomelk

6939306[/snapback]

Jeg kan være enig i deg med alle punktene faktisk. Av yoghurt så spiser jeg Tine Mild og Lett Naturell med 1.5% fett og ikke tilsatt sukker. Melk bruker jeg veldig ofte, og drikker det fordi det faktisk er sunt, men da går det i såklart skummet og ikke h-melk. Store mengder med fet melk kan være farlig. Juice drikker jeg lite av men ser heller ingen grunn til at det er farlig. Litago sjokomelk drikker jeg aldri. Egentlig det værste jeg vet. Appelsinjuice synes jeg er litt oppskrytt.

:)

Lenke til kommentar

Jeg må inrømme jeg får litt frysninger av alle disse sulte-streikene som anbefales ukritisk her. Der man bare spiser 500-1000 kcal daglig. Håper ikke kroppsbyggerne her tar etter. Det må isåfall bli en diett kun for jenter. En kroppsbygger skal aldri gå på en slik diett.

Her er den type slanking som er direkte feil:

Sulte

Kardiovaskulær trening

Her er den type slanking som er korrekt:

Balansert kosthold

Kardiovaskulær trening

Vektløfting/styrketrening

ALDRI sult deg eller tren kardio uten å løfte vekter. Husk at kroppen foretrekker muskler etter karbohydrater, så du kommer til å slanke vekk musklene og da senker du også stoffskiftet, fordi musklene er som primært bruker energi, så når du nesten er i mål og har slanket vekk musklene dine så har du så lav forbrenning at du legger på deg flesk igjen, og da ser du ennå verre ut enn da du begynte, for nå har du nesten ingenting muskler og bare masse kroppsfett.

Som sagt, vektprogram er noe helt annet enn et fettprogram. Et vektprogram baserer seg på å redusere sin vekt, om det er muskler eller fett spiller ingen rolle. Hvorfor tror du forresten at alle prosyklister ser ut som nåler? Fordi dem trener kardio uten å løfte vekter. Det kalles et vektprogram. Mens et fettprogram innebærer vektløfting også, da kan man kalle programmet for et fettprogram, for du bygger oppmuskeltapet regelmessig samtidig som du brenner vekk fettet med kardio. Og metabolismen bare øker og øker jo mere muskler du bygger.

Lenke til kommentar

Håhåhåhååå! Har nå nettopp lagd meg tunfisksalat og syntes det smakte skikkelig godt. Jeg bruker FirstPrice-tunfisk i vann så det blir billigst mulig, så da er det fullt overkommelig for en student prismessig også. Nå kommer jeg til å bli sunn og fortjene min plass her i "slanketråden" etter hvert selv også.

Litt dressing bruker jeg jo, men jeg er oppdratt til at man skal kose seg med mat, og dressingen gjør maten så uhorvelig mye bedre.

Lenke til kommentar
Håhåhåhååå! Har nå nettopp lagd meg tunfisksalat og syntes det smakte skikkelig godt. Jeg bruker FirstPrice-tunfisk i vann så det blir billigst mulig, så da er det fullt overkommelig for en student prismessig også. Nå kommer jeg til å bli sunn og fortjene min plass her i "slanketråden" etter hvert selv også.

Litt dressing bruker jeg jo, men jeg er oppdratt til at man skal kose seg med mat, og dressingen gjør maten så uhorvelig mye bedre.

6946403[/snapback]

Hehe. Gjorde meg nettopp ferdig med en boks tunfisk selv. Ikke samme type dog. Kjører king oscar med tomat og basilikum smak. Men smaken er litt viktigere hvis man skal spise den uten noe annet.

Lenke til kommentar

Helt siden jeg flyttet til USA, har jeg blitt mer og mer opptatt av trening. Og ja, jeg har blitt mye tynnere. Beltet mitt er for stort naa, og foer passet det. Jeg klager ikke brus her, siden det smaker piss. Og fas food maten er direkte kvalmt. Alt for mye fett. Saa jeg spiser for det meste sundt, pluss en proteinshake i ny og ne.

Trodde ikke akkurat at jeg skulle bli slik her :ermm::)

Lenke til kommentar
Trodde ikke akkurat at jeg skulle bli slik her :ermm:  :)

6947491[/snapback]

Men det er vel ikke dumt, er det? ;)

Merker det selv at jeg taper vekt, men noe av det tror jeg kommer av at jeg bor på hybel og spiser lite fremfor at jeg spiser sunt. Trener litt mer enn før nå også. For et år eller to siden kjøpte jeg et par bukser på salg.. Jeg visste ikke hvilken jeg kom til å like best, så jeg kjøpte en i str 34 og en i str 36. Jeg hadde god plass i den i 36, og har hatt den i 34 som favoritt av de to siden. De andre buksene har vært 34. For ei uke eller to siden kjøpte jeg et par nye bukser, begge i str 31. Nå ser jeg dog at jeg får plass til en knyttneve nedi ved siden av magen :)

Nå har ikke jeg det å bli tynn eller lett[i/] som et mål i seg selv, jeg vil se godt ut og føle meg i form. Allikevel må jeg si at dette er et godt steg på veien :)

Etter å ha fått utforsket litt matretter, og bestemt meg for å kjøpe proteinpulver til å spe på kosten (ellers blir det bare flere brødskiver med sjokoladepålegg: proteinrik mat tar lang tid og er dyrt som oftest =/) har jeg som mål å gå ned en størrelse eller to til. Dette vet jeg er mulig, for jeg har enda en del fett å ta av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Helt siden jeg flyttet til USA, har jeg blitt mer og mer opptatt av trening. Og ja, jeg har blitt mye tynnere. Beltet mitt er for stort naa, og foer passet det. Jeg klager ikke brus her, siden det smaker piss. Og fas food maten er direkte kvalmt. Alt for mye fett. Saa jeg spiser for det meste sundt, pluss en proteinshake i ny og ne.

Trodde ikke akkurat at jeg skulle bli slik her :ermm:  :)

6947491[/snapback]

Jeg har en venninne som gjorde akkurat det samme, hun raste ned i vekt da hun var i USA. Hun syns den feite maten "alle" spiste, inkludert dem hun bodde hos var fullstendig uspiselig selv om hun egentlig var glad i slikt i utgangspunktet, så da ble det grønnsaker og sunn mat i stedet. Nå vet ikke jeg om den overvektige delen av befolkningen der borte er så synlige som alle skal ha det til, men man skulle tro det ville ha en viss fraskrekkende effekt det også.

Lenke til kommentar

Det er visst et problem for mange av de norske studentene som er der nå! Det er kunn sjokoladepålegg, peanøttsmør og loff på frokostbordet. Hadde blitt så sinnsykt frustrert viss jeg måtte spist slikt hver dag. Hadde ikke familien jeg vært hos skifta kosthold måtte jeg kjøpt inn maten selv. Kunne blitt dyrt:-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...