kengdal Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Synes det er ganske morsomt å se hvordan folk tror noka og andre dietter er supre produkter. En overvektig person som ligger kanskje på 3000 kcal om dagen, begynner på en kur som man får 800 kcal om dagen, utrolig han mistet vekt!! Det er heller ikke rart at en lege sier du får bedre helse når du har gått som kraftig overvektig i mange herrens år, og så mister en masse med kilo. Jeg personlig tror mange av personene her inne kunne ha gått av å lese litt om hvordan kroppen fungerer. Jeg synes noka og slike dietter er bare tull, greit at du går ned masse med kilo, men dette er ikke riktig måte å gå ned på. Hvis man virkelig vil gå ned anbefaler jeg å lese litt om kosthold og få reva opp av sofaen. Å gå ned i vekt er ikke noe du gjør over noen måneder og er ferdig med det, det er en livsstil forandring. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Synes det er ganske morsomt å se hvordan folk tror noka og andre dietter er supre produkter. En overvektig person som ligger kanskje på 3000 kcal om dagen, begynner på en kur som man får 800 kcal om dagen, utrolig han mistet vekt!! Det er heller ikke rart at en lege sier du får bedre helse når du har gått som kraftig overvektig i mange herrens år, og så mister en masse med kilo. Jeg personlig tror mange av personene her inne kunne ha gått av å lese litt om hvordan kroppen fungerer. Jeg synes noka og slike dietter er bare tull, greit at du går ned masse med kilo, men dette er ikke riktig måte å gå ned på. Hvis man virkelig vil gå ned anbefaler jeg å lese litt om kosthold og få reva opp av sofaen. Å gå ned i vekt er ikke noe du gjør over noen måneder og er ferdig med det, det er en livsstil forandring. 6934070[/snapback] Herregud jeg blir såååå irritert på sånne typer som deg som tror at overvektige mennesker bare sitter i en godstol og eter usunt hele dagen Noe annet som er irriterende er at folk utaler seg negativt om en slankediett de ikke har peiling på i det hele tatt. Kanskje du er 80 år slik som min bestefar? du har i hvertfall mening som en urgammel type. "ut i skog og mark og spis sunn norsk kost" det er det eneste som hjelper. Jeg vet sabla godt hvordan kroppen fungerer i slike tilfeller grunnet jeg hadde 16 lege/helsesjekker under min slanking... Det viktigste er at man finner noe som fungerer for akkurat "DEG" samt at det blir fulgt opp av kyndige personer under veien... Jeg var bare kraftig overvektig i en 3 års periode da jeg blåste opp over et par år av grunner jeg ikke deler ut her, men det var sannelig ikke for at jeg satt frivillig med ræva i godstolen... "håpløst" Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Jeg tror at de som snakker om "ræva ut av sofaen" egentlig mener "fysisk aktivitet", men ikke har sosiale antenner nok til å unngå å gloate litt ovenfor de som i motsetning til dem selv ikke kan spise nøyaktig hva de vil uten å legge på seg et halvt gram. Trening er den beste veien til slankere kropp, sant nok. Hvorfor sier dere ikke bare det? Endret 25. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Treningen begynner å gi resultater, og begynner å nærme meg målene mine, sakte men sikkert Kjører en del måltidserstattere nå i starten for å få en kickstart, men passer på å få i meg alt jeg trenger og å ikke havne på mindre enn ca 1000 kalorier pr dag. Vekten går fort nok ned likevel Er akkurat like høy som Linn Ch faktisk (169), men har noe andre målsetninger når det gjelder vekt. Kommer jeg ned på 65, skal jeg si meg svært fornøyd Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Noe annet som er irriterende er at folk utaler seg negativt om en slankediett de ikke har peiling på i det hele tatt.6934469[/snapback] Vel, det er da vel lov å være skeptisk på et generelt grunnlag. Tidligere her i tråden regnet jeg på hvorfor man ikke engang klarer å dekke protein-inntaket på 450 kcal/døgn, og spurte hvordan du da i all verden skal klare å dekke inn resten av det som gjør at kroppen fungerer normal, eller hvordan kroppen havner i en "unntakstilstand" så du fungerer allikevel. Dersom du har så peiling på hvordan dietten fungerer, kan ikke du prøve å finne noe info om dette da? Kanskje du er 80 år slik som min bestefar? du har i hvertfall mening som en urgammel type. "ut i skog og mark og spis sunn norsk kost" det er det eneste som hjelper.6934469[/snapback] Vel, de gamle er faktisk eldst, og når dagens 80-åringer var unge var tilnærmet alle tynne som noen streker, men utrolig utholdende. Kanskje det er verdt å lytte til bestefar en gang? Jeg vet sabla godt hvordan kroppen fungerer i slike tilfeller grunnet jeg hadde 16 lege/helsesjekker under min slanking...6934469[/snapback] Om du hadde 16 eller 10 000 legesjekker har ikke mye å si på hvor godt du kjenner til kroppen din og dens funksjoner, eller gjør det? Du må ha fått noe ut av legesjekkene som jeg gjerne vil vite hva var. Hva målte doktoren, og hvordan utviklet verdiene seg? Det viktigste er at man finner noe som fungerer for akkurat "DEG" samt at det blir fulgt opp av kyndige personer under veien...6934469[/snapback] Vel, mennesker fungerer ganske likt. Det er ikke slik at noen blir slanke av trening mens andre blir slanke av sjokolade. Og det aller beste er jo selvsagt om man selv tilegner seg kunnskap, så man blir "kyndig". Jeg var bare kraftig overvektig i en 3 års periode da jeg blåste opp over et par år av grunner jeg ikke deler ut her, men det var sannelig ikke for at jeg satt frivillig med ræva i godstolen... "håpløst" 6934469[/snapback] Jeg har vondt for å se mange andre grunner som også gjelder andre folk (tvangsforet? lam i bena?). Uansett, veien for å bli slankere er den samme uansett hva slags grunner man har til å legge på seg. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Zethyr - Jada-jada 1-0 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg slår nesten backflip hver gang noen kommer med slike "det er ingen andre grunner til vektøkning enn for mye mat og for lite aktivitet"- utsagn." Det er blærete og overlegent, og kan bare komme fra folk som aldri har hatt vektproblemer og tror at det er fordi de er flinke. Dere har rett og slett bare vært heldige med metabolismen. Fete folk er ikke skyld i en eller annen synd som plasserer dem lavere på rangstigen enn dere. Hvis kalorier og matmengde har så voldsomt mye å si på vekt, hvordan kan det da ha seg at jeg en gang gikk ned 10 kilo ved å legge om kostholdet, sitte like mye på ræva som før og spise meg stappa til hvert bidige måltid? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg slår nesten backflip hver gang noen kommer med slike "det er ingen andre grunner til vektøkning enn for mye mat og for lite aktivitet"- utsagn." Det er blærete og overlegent, og kan bare komme fra folk som aldri har hatt vektproblemer og tror at det er fordi de er flinke. Dere har rett og slett bare vært heldige med metabolismen. Fete folk er ikke skyld i en eller annen synd som plasserer dem lavere på rangstigen enn dere. Hvis kalorier og matmengde har så voldsomt mye å si på vekt, hvordan kan det da ha seg at jeg en gang gikk ned 10 kilo ved å legge om kostholdet, sitte like mye på ræva som før og spise meg stappa til hvert bidige måltid? 6935512[/snapback] Der har du jo nevnt en mulig løsning til selv: feil mat. Selv har jeg en liten (men stadig minkende) pondus å ta vare på, så jeg vet at jeg ikke er spesielt heldig med metabolismen. Det som er saken, de fleste som blir kraftig overvektige blir det pga. for lite trening, feil kosthold, for mye mat e.l. Det er ikke noe slikt at enkelte blir feite av å leve i nærheten av elektriske apparater, eller at noen blir feite av å ha en dårlig stol ved siden av datamaskinen. Man kan finne grunner til at folk har et dårlig kosthold eller trener lite, men problemene ligger i kosthold/trening, ikke i psykisk ubalanse e.l. Forresten, det er ikke noe overlegent, blærete, eller noe som gjør at jeg prøver å vise at jeg er "bedre enn" folk som er mer overvektige enn meg i det at jeg gjør et forsøk på å konstatere fakta. Man må innse fakta fremfor å fornekte det og tro at alle andre gjør et forsøk på å dytte deg ned i søla. Dersom du kommer med spørsmål om kosthold her på forumet er jeg faktisk innstilt på å hjelpe, ettersom det er trivelig å hjelpe andre, samme om de har høyere andel kroppsfett enn meg. På samme måte håper jeg å få hjelp når jeg lurer på ting. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Støtter både Kengdal og Zethyr her. Kunne ikke vært mer enig. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Og om du tror at jeg kommer til å gå tilbake til mitt "gamle" kosthold når jeg er ferdig med nokadietten tar kraftig feil. Det som er så fantastisk er at jeg har satt meg inn i hva alt inneholder slik at jeg holder meg unna ting jeg tidligere trodde ikke var så farlig. Jeg kommer aldri til å bli feit igjen, og jeg kommer aldri til å gå tilbake til mitt gamle kosthold, fordi jeg har fått meg en kraftig lærepenge. Folk er forskjellige! Om jeg synes det er lettere å spise milkshake hver dag, framfor å sette opp kompliserte menyer med fisk og kylling og salat betyr ikke det at jeg er ett dårlig menneske eller lat, eller usunn. Du har nok ikke satt deg inn i nokadietten og hva den inneholder. Men jeg vet hvordan du tenker, for jeg var selv svært skeptisk til milkshakedietter før jeg satte meg inn i hva det var for noe. "Alle har jo hørt at de som går på milkshakediett legger på seg alt + 10 kg til etter endt diett". Dette er ikke tilfelle for min del, men kan sikkert skje dersom noen med svært dårlige kostvaner går rett tilbake til sin gamle meny og kosestunder i sofaen etter endt kur. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Herregud jeg blir såååå irritert på sånne typer som deg som tror at overvektige mennesker bare sitter i en godstol og eter usunt hele dagen Jeg tror ikke overvektige mennesker bare sitter i en godstol og eter usunt hele dagen. Men man hadde ikke vært overvektig hvis man hadde spist sunt og vært aktiv. Overvektighet kommer av at man putter i seg flere kalorier en det man forbruker. Så enkelt er det!! Noen har lavere forbrenning en andre, men de som har dette må faktisk ta dette til etterretning. Jeg har selv vært litt overvektig, og har hatt lav forbrenning, men jeg legger ikke skylden på dette på noen måte. Jeg var aktiv og har holdt på med sport, men kostholdet mitt var ikke bra. Noe annet som er irriterende er at folk utaler seg negativt om en slankediett de ikke har peiling på i det hele tatt. Hvordan kan du utale deg om at jeg ikke har noen peiling på dette i det hele tatt? Ut i fra det du skriver virker det som du ikke har så veldig mye peiling på kropp og kost. Jeg vet sabla godt hvordan kroppen fungerer i slike tilfeller grunnet jeg hadde 16 lege/helsesjekker under min slanking... Hvis du vet så sabla godt hvordan kroppen fungerer, hvordan kan du forsvare en diett som ligger på 800 kcal om dagen kontra å legge om kostholdet og sy en egen diet. Med å legge seg på 800 kcal kjører du forbrenningen din rett i grøfta. Som jeg skrev er det klart legen anbefaler folk som er kraftig overvektig til å slanke seg. Men det er ikke bra for en som ligger på 3000 kcal og gå ned til 800 kcal om dagen. Men det er bedre en og ha 20-30 kilo ekstra og bære på. Det viktigste er at man finner noe som fungerer for akkurat "DEG" samt at det blir fulgt opp av kyndige personer under veien... Det er mange som fungerer for ”DEG”, så lenge du ligger i kcal underskudd fungerer det faktisk for deg. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Og om du tror at jeg kommer til å gå tilbake til mitt "gamle" kosthold når jeg er ferdig med nokadietten tar kraftig feil. Det som er så fantastisk er at jeg har satt meg inn i hva alt inneholder slik at jeg holder meg unna ting jeg tidligere trodde ikke var så farlig. Jeg kommer aldri til å bli feit igjen, og jeg kommer aldri til å gå tilbake til mitt gamle kosthold, fordi jeg har fått meg en kraftig lærepenge. Folk er forskjellige! Om jeg synes det er lettere å spise milkshake hver dag, framfor å sette opp kompliserte menyer med fisk og kylling og salat betyr ikke det at jeg er ett dårlig menneske eller lat, eller usunn. Du har nok ikke satt deg inn i nokadietten og hva den inneholder. Men jeg vet hvordan du tenker, for jeg var selv svært skeptisk til milkshakedietter før jeg satte meg inn i hva det var for noe. "Alle har jo hørt at de som går på milkshakediett legger på seg alt + 10 kg til etter endt diett". Dette er ikke tilfelle for min del, men kan sikkert skje dersom noen med svært dårlige kostvaner går rett tilbake til sin gamle meny og kosestunder i sofaen etter endt kur. 6936677[/snapback] Jeg synes ikke på noen måte at du er et dårligere menneske eller er lat eller usunn. Men det å drikke all maten sin kontra å spise fast mat trenger vell ikke så mye mer begrunnelse. Jeg har satt meg litt inn i nokadietten og jeg vet hva den inneholder, det som jeg er sterkt uening i den er at den inneholder alt forlite. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Vel dere for mene hva dere vil men Cambridge kuren fungerte for meg samt høyst sannsynelig reddet livet mitt... Jeg tok av 60 kilo og har holdt vekten i 2 år samt helsemessig har jeg aldri hatt det bedre... Dere kan pjatte så mye dere vil om "ikke riktig måte"osv men dette var faktisk den rette måten for meg og det er i bunn og grunn det som betyr noe... God kveld! Endret 25. september 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Ja og det er en meget sterk prestasjon det du har gjennomført, og du skal være meget stolt av den. Det er ikke mange som klarer å gå ned 60 kilo og holde vekten. Selv om min slake\kosthold filosofi er anderledes, så er mange veier til Rom Lenke til kommentar
Seether Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Etter et par virkelig usunne dager har jeg endelig greid å ta meg sammen og begynt å spise sunt igjen. Har satt meg som mål å gå ned en buksestørrelse til. Helst innen typen kommer tilbake igjen etter høstferien. Merker at Pilates har gjort underverker for ryggplagene mine og jeg har fått en mye bedre holdning. Løpingen har ført til penere bein og betraktlig bedre kondisjon. Er ikke noe stress å holde vekten selv om jeg "sprekker" litt av og til. Kanskje forbrenningen har tatt seg opp nå som jeg får trent musklene i hele kroppen Føler meg i hvert fall myyye bedre enn for en del uker siden. Mer opplagt og jeg føler meg lettere i kroppen på en måte Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Etter et par virkelig usunne dager har jeg endelig greid å ta meg sammen og begynt å spise sunt igjen. Har satt meg som mål å gå ned en buksestørrelse til. Helst innen typen kommer tilbake igjen etter høstferien. Merker at Pilates har gjort underverker for ryggplagene mine og jeg har fått en mye bedre holdning. Løpingen har ført til penere bein og betraktlig bedre kondisjon. Er ikke noe stress å holde vekten selv om jeg "sprekker" litt av og til. Kanskje forbrenningen har tatt seg opp nå som jeg får trent musklene i hele kroppen Føler meg i hvert fall myyye bedre enn for en del uker siden. Mer opplagt og jeg føler meg lettere i kroppen på en måte 6938171[/snapback] Pilates kan gjøre underverker, men sliter du med ryggen må du også være forsiktig med løping. Spesielt på tredemølle eller hardt underlag. Vil anbefale spinning, makan til effektiv trening på kort tid skal du lete lenge etter. JUHU. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Pilates kan gjøre underverker, men sliter du med ryggen må du også være forsiktig med løping. Spesielt på tredemølle eller hardt underlag. 6938355[/snapback] Jeg merker at løping i oppoverbakker kan slite litt på korsryggen (blir ørlitt "støl - light") selv om jeg vanligvis fint tar min egen kroppsvekt (i underkant av 80 kg) i maskin for å trene korsrygg (der hvor man sitter, men etterlikner bevegelsen korsryggen gjør med strakbente markløft). Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Da kan dere sykkle i stedet for. Linn Christin: - Hva var de tingene (mat) du trodde ikke var så farlig, men som egentlig var farlig? Endret 25. september 2006 av onyX Lenke til kommentar
Seether Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Pilates kan gjøre underverker, men sliter du med ryggen må du også være forsiktig med løping. Spesielt på tredemølle eller hardt underlag. Vil anbefale spinning, makan til effektiv trening på kort tid skal du lete lenge etter. JUHU. 6938355[/snapback] Får prøve å huske på det. Har ikke merket at løpingen har gjort at jeg har fått vondt i ryggen så jeg tror det går greit. Alltid tenkt at man må være i ganske god form for å være med på spinning jeg. Vet ikke om jeg er helt_der_enda Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Alltid tenkt at man må være i ganske god form for å være med på spinning jeg. Vet ikke om jeg er helt_der_enda 6938961[/snapback] Det er vel over hodet ikke noe krav. Du bør kanskje ikke melde deg på spinning et sted hvor man satser på et beinkjør for å delta i konkurranser osv, men melde deg på et sted hvor man satser på å komme i form Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå