Gå til innhold

Den sunne slanketråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kjekke er jo at jeg selv alltid kan regulere vekta dersom jeg går opp litt. Da kan jeg bare ta meg en liten uke eller 2 med noka så er vekta tilbake på det jeg liker:)

6924518[/snapback]

Ooh, farlig holdning. Håper du holder det under kontroll og på et fornuftig nivå.

6924993[/snapback]

Jeg klarte å holde vekta i 8 mnd sist gang, uten å regulere med noka, så da klarer jeg det nok denne gang også. Er ikke akkurat farlig holdning å ville holde vekta , men opp til deg hvordan du vil tolke det

Lenke til kommentar
Jeg klarte å holde vekta i 8 mnd sist gang, uten å regulere med noka, så da klarer jeg det nok denne gang også. Er ikke akkurat farlig holdning å ville holde vekta , men opp til deg hvordan du vil tolke det

6925277[/snapback]

Det jeg ser på som en farlig holdning, er at det ikke virker som om du synes det er noe annet enn fryd og gammen å leve på 800 kcal/døgn for å presse ned vekta igjen dersom du skulle gå opp littegrann.

Lenke til kommentar

6925277[/snapback]

Det jeg ser på som en farlig holdning, er at det ikke virker som om du synes det er noe annet enn fryd og gammen å leve på 800 kcal/døgn for å presse ned vekta igjen dersom du skulle gå opp littegrann.

6925317[/snapback]

Jøss er det 800 kalorier i Noka det blir jo rene fetekuren i forhold til Cambridge som har et daglig inntak på 450 :ohmy: (kanskje du skal bytte Linn) Det er like behagelig å slanke seg med Cambridge og den verner muskelmassen like godt ;)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Jøss er det 800 kalorier i Noka det blir jo rene fetekuren i forhold til Cambridge som har et daglig inntak på 450 :ohmy: (kanskje du skal bytte Linn) Det er like behagelig å slanke seg med Cambridge og den verner muskelmassen like godt ;)

6925399[/snapback]

Man kan sikkert fint overleve på begge kurene, men sunt er det neppe. Man kan fint slanke seg ganske hurtig selv om man lever på 1600 kcal / døgn også.

Lenke til kommentar

6925399[/snapback]

Man kan sikkert fint overleve på begge kurene, men sunt er det neppe. Man kan fint slanke seg ganske hurtig selv om man lever på 1600 kcal / døgn også.

6925529[/snapback]

Nå er vel 2000 kalorier det en voksen mann trenger i løpet av en dag så da raser man ikke ned med et inntak på 1600...

Greit hvis man skal ned 5-10 kilo men for meg som skulle ned 60 så var Cambridge perfekt samt jeg har ikke tatt noen skade av det i følge legetester under hele kuren...

Lenke til kommentar
Nå er vel 2000 kalorier det en voksen mann trenger i løpet av en dag så da raser man ikke ned med et inntak på 1600...

6925609[/snapback]

La oss anta at man forbrenner 2630kcal/døgn. Da vil man gå ned en kilo i uka om man spiser for 1600kcal/døgn. Stort mer enn det, og man må begynne å være veldig bevisst på hva man stapper i seg, og hvordan kroppen fungerer. Etter min mening er det heller ikke behagelig lengre, men det er en annen sak.
Lenke til kommentar

6925399[/snapback]

200 kcal per måltid, og 4 måltid om dagen. Jeg trives veldig godt med Noka , og har ikke lyst å bytte når jeg vet at denne funker for meg :) Nå er jeg jo såpass nær målet også at det ville blitt bare kluss :)

Lenke til kommentar

6925399[/snapback]

200 kcal per måltid, og 4 måltid om dagen. Jeg trives veldig godt med Noka , og har ikke lyst å bytte når jeg vet at denne funker for meg :) Nå er jeg jo såpass nær målet også at det ville blitt bare kluss :)

6927006[/snapback]

Ok da har du et måltid mer en Cambridge kuren som har 3 på 150 kalorier, neida jeg er enig at du ikke skal bryte kuren din da den funker godt for deg så GO Girl!! ;)

Lenke til kommentar

6925399[/snapback]

6927006[/snapback]

Ok da har du et måltid mer en Cambridge kuren som har 3 på 150 kalorier, neida jeg er enig at du ikke skal bryte kuren din da den funker godt for deg så GO Girl!! ;)

6927223[/snapback]

Hvordan får du dekket det daglige behovet av protein, fett og karbohydrater, samt vitaminer/mineraler, uten at kroppen går i så stort underskudd at det går på bekostning av noe som helst (annet enn overflødig fett på kroppen, selvsagt)?

La oss si at jeg er interessert i kun å vedlikeholde muskelmassen, dvs 1.5g protein pr kg kroppsvekt, sånn ca. Da må jeg spise en del over 100g proteiner om dagen, dvs. nærmere 500 kcal. Så må man ha i seg den daglige dose sunt fett, og andre stoffer.

Nå som jeg faktisk gadd å sjekke kaloriinnholdet i forskjellige varer, fant jeg ut at i går drakk jeg eplejuice til 2 måltider som tilsvarer godt over 1 stk cambridge-kur. Tar man med melk til et tredje måltid er jeg over 1 noka-kure. Så drikker jeg vann / fun light is-te til et måltid eller to til.

Greit nok, man kan gå over på vann i stedet, men jeg skal slite med å få i meg nok næringsstoffer på under 1000kcal/døgn. Det jeg tror hadde vært sunnest (det er jo den _sunne_ slanketråden), tror jeg hadde vært å prøve å spise mest mulig protein og sunt fett i løpet av en dag, og nøye seg med de karbohydratene som fulgte med. Da hadde man nok kommet opp i et større inntak av kalorier hver dag, men da hadde man samtidig også hatt et kosthold som flere klarer å holde og som sett på lang sikt er sunnere.

Lenke til kommentar

Huff og huff, nå merka jeg at mine bukser begynner og bli trange, dvs at jeg kjøpte en -billig- bukse som var ganske liten og prøver den ca hver måned. Bare for og se fremskritt, fikk den nesten på meg en stund men nå begynner den og bli trang igjenn :(

Edit: noen tips til og holde dietten?

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Et tips er kanskje og å lese og lære hvordan disse kurene fungererZethyr ....

6931286[/snapback]

Det er derfor jeg har et slikt et '?' etter setningene mine i starten. Jeg spør hvordan man klarer å få i seg det kroppen trenger for å fungere normalt.

6931446[/snapback]

Vel dette er produkter som både leger og forskerer går gode for, og hadde dette vært farlig så hadde aldri disse produktene kunne selges i Norge "det er vanskelig å få godkjent produkter i Norge..."

Generelt så kjenner ikke mennesker til disse kurene å snakker negativt om disse, men de har blitt utviklet over mange år og blitt godkjent av topp leger og dyktige forskere samt meg selv er et veldig godt eksempel på at disse produktene er veldig bra...

Jeg gikk til min lege 2 ganger i mnd og han var skeptisk men var veldig imponert over hvor mye bedre helsen ble etter hvert...

Skrevet før jeg gikk ned 60 kilo og jeg mistet 0,3 gram muskelvekt og jeg har aldri følt meg bedre.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Forbrenner man bare 2000kcal på en dag så er det på tide å flytte ræva ut av godstolen.

6925657[/snapback]

:ohmy:

Du må tulle med meg? Når jeg trener i to timer står det på tredemøllen at jeg har forbrent 960 kalorier og da har jeg løpt uten pause i to timer og har ikke energi til å løpe mer.. hvordan kan du si at en skal forbrenne mer enn det? Da må jeg jo trene fire timer daglig.

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar

Man får i seg alt man trenger av næringsstoffer med Noka kuren :)

Samtidig fyller den magen slik at man er mett og den fjerner søtsuget. Metthetsfølelsen av en Noka-shake er deilig :)

Jeg er kvikk og våken og har på ingen måte noen problemer med å fungere i det daglige, og som jeg har nevnt før jogger jeg alle ukedagene .

AnAnAs: Du forbrenner når du sover, sitter, går og står. Om man kun er slapp en hel dag forbrenner man ca 2000 kalorier. Mens om man beveger litt på seg forbrenner man raskt mer. Som du sier, om du jogger i 2 timer en dag - da er du raskt oppe på 3000 kalorier forbrent den dagen :)

Lenke til kommentar
Vel dette er produkter som både leger og forskerer går gode for, og hadde dette vært farlig så hadde aldri disse produktene kunne selges i Norge "det er vanskelig å få godkjent produkter i Norge..."

6932090[/snapback]

Jeg tror neppe at det er farlige produkter, jeg bare er veldig skeptisk til hvor lite man spiser av dem. Har noen et par URL'er så jeg kan se hva de inneholder? Jeg tror ikke jeg hadde turt å begynne på en sånn kur selv, da må jeg jo kutte det daglige kaloriinntaket i 5. Jeg tror dog jeg kunne holdt meg frisk og rask på 14-1500 kalorier / døgn, selv om jeg hadde holdt meg ovenfor det dersom jeg skulle slanke meg og heller brukt mer tid på å gå lange turer.

Skrevet før jeg gikk ned 60 kilo og jeg mistet 0,3 gram muskelvekt og jeg har aldri følt meg bedre.

6932090[/snapback]

Har du gjort noen målinger på at du kun tapte 0,3 gram muskler? Uansett, i et såpass ekstremt tilfelle kunne jeg nok ofret en del muskler for å miste de enorme mengdene fett. Jeg hadde allikevel vært redd for om jeg fikk i meg nok umettet fett av forskjellige sorter f.eks., men det kan det jo hende at du gjorde.

Forbrenner man bare 2000kcal på en dag så er det på tide å flytte ræva ut av godstolen.

6925657[/snapback]

Du må tulle med meg? Når jeg trener i to timer står det på tredemøllen at jeg har forbrent 960 kalorier og da har jeg løpt uten pause i to timer og har ikke energi til å løpe mer.. hvordan kan du si at en skal forbrenne mer enn det? Da må jeg jo trene fire timer daglig.

6932865[/snapback]

Mens jeg har gjort matte-oppgaver og spilt WoW i stort sett hele dag (vondt i hodet, har ikke orket noe annet), så har jeg antakeligvis forbrent over 1000 kcal. Som Linn Christin sier, så forbrenner man stadig.
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvordan man egentlig teller de kalorier man forbrenner.

Jeg mener å ha hørt at de kalorier man får oppgitt på tredemølle etc er forbrente kalorier UTOVER den vanlig hvileforbrenningen.

Så dersom man forbrenner 50 kalorier i timer (hvile, vet ikke hva det egentlige tallet er) vil det si 1200 kalorier i løpet av ett døgn.

Dersom man i tillegg løper på tredemølle i to timer om dagen, kommer de 900 forbrente kaloriene utover dette.

Det vil si at man da har forbrent 2100 kalorier i løpet av ett døgn.

Stemmer denne tolkningen? (konseptet altså, ikke tallene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...