whom Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Leste folket gårsdagens VG? "Slanking kan være livsfarlig" En norsk hjertespesialist går i front med de "revolusjonerende" nyhtetene baseres på en undersøkelse utført på Lund-universitet med 12500 objekter. Skriftene publiseres i VG, så vel som i verdens ledende tidsskrifter. Etter at dataene har blitt analysert i fem år, så er følgende konklusjoner klare: * Underverktige har klart økt risiko for å dø tidlig. * Overvektlige og fete har ingen økt risiko for å dø tidlig sammenlignet med normalvektige. * Overvekt er i enkelte tilfeller direkte beskyttende mot å dø tidlig. *Infarktpasienter som mister vekt, har klart større sjanse for å dø tidlig enn dem som ikke taper seg. * Pasienter som går opp i vekt, har ingen økt risiko for tidlig død. Det oppfordres videre til å kaste badevekta. Ganske oppsiktvekkene må jeg si. Og er dette god-fisk, så skal altså følgende konklusjon bli almenn-vett; Hvis du allerde har type, så ikke slank deg, usunt det er (i den forstand av tidligere død), med mindre du sliter med belastningsskader. Endret 1. august 2006 av whom Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Ingen med vett i skallen som slanker seg for å bli undervektige heller Jeg slanker meg for å se bra ut, driter i om jeg lever til jeg blir 75 år eller 90 Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Her blir jo det bare til en definisjonssak, hva er overvektig, hva er normal, hva er undervektig? Selvfølgelig er det ikke usunt med fett på kroppen. Men med 20 kilo da kan det fort bli farlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det at folk kan tåle litt "polstring" uten at de blir syke av den grunn er vel strengt tatt gammelt nytt. Men ikke kom og fortell meg at det er likegyldig om en 40 kilo overvektig person slanker seg eller ikke. At dette studiet har "glemt" alle overvektssykdommer som leddproblemer, søvnapne, hjertesykdommer, diabetes type 2, høyt blodtryk +++ er også litt påfallende. Dessuten finnes det jo ikke to moduser som heter overvektig og undervektig. Normalvektig er der innimellom et sted, og er jo strengt tatt det ideelle stedet å være. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Var vel det jeg påpekte rett over her? Og normalvekt er strengt tatt det ideelle stedet å være, men det blir problematisk når medie hysteriet har funnet ut at det er penere å være undervektig Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Var vel det jeg påpekte rett over her? 6594900[/snapback] Jammen Kristin brukte sånne lange flerstavelsesord! Dette er jo tatt direkte fra VG, så jeg mener vi absolutt kan ta det for god fisk, de er kjent for å legge masse tid i research og korrekt informasjonsgjengivelse. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 mmmmmm fish ( kunne ikke dy meg ) Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 fisk er sunt, så du er ikke helt off topic Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 fisk er sunt, så du er ikke helt off topic 6595137[/snapback] Fisk er sunt dersom det blir tilberedt på rett måte Fishandships er ikke rett måte Åh jeg er skikkelig glad i god fisk Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Stekt/marinert laks er jo herlig godt. Eller stekt abbor på en sen sommerkveld på fjellet. Deilig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Var vel det jeg påpekte rett over her? Og normalvekt er strengt tatt det ideelle stedet å være, men det blir problematisk når medie hysteriet har funnet ut at det er penere å være undervektig 6594900[/snapback] Hehe, jeg leste bare whoms innlegg og ble provosert og svarte med en gang uten å lese videre, hehe Fort gjort. Men det skal jo også sies at det anses som penere å ha former i dag enn det det gjorde bare for en 10-15 år siden, så kroppsidealet har bevegd seg i en sunnere retning imo. EDIT : Er det forresten noen som har noen gode fiskeoppskrifter? Jeg er blitt så dritt lei av å spise tunfisk rett fra boks Som ikke har så voldsomt mange kalorier per porsjon... Endret 1. august 2006 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
whom Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Sitter i en tåkefull stue i det jeg prøver å skimte tven. Hun mor koker og steker og hopper rundt. Skulle ønske jeg delte deres glede for fisk. Oh, yes. Enig at undersøkelsen var noe generell, men fikk ihvertfall meg til å forundre i forundrelse. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 er det stress for kroppen å spise suppe i over en uke i strekk? Lenke til kommentar
EVH Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Tviler på at du får i deg nok proteiner da.. Ensformig mat er uansett ikke bra for kroppen.. Men det går vel helt fint.. Kroppen takler det meste.. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Propaganda: Overlever gjør jo du, frisk er du også etterpå, men for musklene i kroppen din vil det ikke være noe triks. Du kommer til å miste en del muskelmasse på det. Endret 1. august 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 er det stress for kroppen å spise suppe i over en uke i strekk? 6595880[/snapback] Gjør du det en gan gi året, eller en gang annethvert år, så kan det være meget sunt. Det holder kanskje å gjøre det 3-4 dager, men dog. Tarmene blir godt rensket, næringsopptaket blir bedre i ettertid, du vil føle deg frisk og rask, osv. osv. Før enkelte legeundersøkelser må man "faste" a.k.a. bare ha i seg flytende føde i et par-tre dager før undersøkelsen, og alle jeg har snakket med har synes dette gjorde godt for kroppen også =) Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Buksene begynner å bli litt trange og magen begynner å ese litt ut:/ noen tips? Prøver å kutte ned på cola og søtsaker, men ellers? Når bør man spise/ikke spise eventuelt hva? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Trene gutten min, trene, Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Trente mye før sommerferien, men det har sklidd ut.. Skal begynne å trene igjen, men gidder ikke nå, klarer ikke å komme inn i et bra skjema med så fint vær og så mye festing^^ Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg bare sa hva du måtte gjør jeg. Treng og spis normalt sunt. Skjønner igrunn ikke at folk trenger denne tråden da jeg regner med at ingen er så dumme at de har fått for seg at snop er sunt? Alle med litt vett i skallen klarer å spise sunt uten problemer, virker som treningen er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå