Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Å drikke 3-5liter vann er jo nærmest umulig dersom man ikke trener hver dag.

6552555[/snapback]

Å ha en falske tilgjengelig hele tidener også lurt. Har bestandig en flaske med vann i veska viss jeg skal ut av huset. Da blir ikke fristelsen for stor til å kjøpe seg en brus e.l viss man blir tørst!

 

Jeg har drukket 1,5 l allerede i dag, er på jobb. :-) Godt i gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bedre å gå i 45-90 min. 3–4 ganger i uka. Hvis du jogger, eller løper for å fjerne kroppsfett, forsvinner det store mengder muskelmasse. Bare se på langdistanseløpere, som trener ganske hardt med vekter utenom all løpingen – ingen av disse har noen imponerende muskelmasse.

6534188[/snapback]

 

Godt poeng. Men det er enda bedre med høyintensitets intervalltrening. Les om guerilla cardio på nettet. Se hvordan sprinterne trener, og hva slags kropper de har!

6553225[/snapback]

 

Proffene boler, dessuten trener de med vekter primært for å forhindre muskelnedbrytning.

Lenke til kommentar
Å drikke 3-5liter vann er jo nærmest umulig dersom man ikke trener hver dag.

6552555[/snapback]

 

Drakk selv 8 liter væske på Teneriffe uten problemer.

6554073[/snapback]

 

det som er viktig når man drikker så mye vann er og få i seg salter, er det 0,6 prosent salt det skal være+ uansett, de finnes i power rade og liknende.

 

men dere så lever på 1000 kcal til dagen, har dere spise forstyrelser eller noe slikt. jeg spiser gladelig 5 skiver til hvertmåldtid. dog vokser jeg enda som har litt og si.

Lenke til kommentar
Såpass ja.. 1000kcal, hva må jeg spise for å få i meg det? Trenger noe å sammenligne det med..

En halv grandiosa?

6556402[/snapback]

 

vet ikke egentlig, skal finne det ut.

 

*og alle venter i spenning på edit*

 

en edit som aldri kom, fikk ikke tid.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Grandiosa har 12 gram protein, 9 gram fett og 27 gram karbohydrater. (g/100 g) Og da 240 kcal/100 g. En vanlig pizza veier 580 gram. Er det virkelig så mye som 1400 kcal ?

 

Mulig jeg er på bærtur men, nææ. :hmm:

 

Edit: Neida stemte det.

Protein: 4 kcal/g

Karbohydrater: 4 kcal/g

Fett: 9kcal /g

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Når det gjelder sprintere så er det vel all vekttreningen og spensttreningen som gjør de så "svære". I tillegg er jo gjerne folk enten genetisk anlagt for lang- eller kortdistanse alt etter hva slags kroppstype de har, i hvertfall dem som er best i verden der det er små marginer som teller.

 

Er det noen som har noen gode(og sunne) oppskrifter med tunfisk? Jeg spiser endel av det men er blitt litt lei av å bare blande det med ris og spise det til salat liksom :)

Lenke til kommentar
men dere så lever på 1000 kcal til dagen, har dere spise forstyrelser eller noe slikt. jeg spiser gladelig 5 skiver til hvertmåldtid. dog vokser jeg enda som har litt og si.

6556360[/snapback]

 

Nei jeg har ikke spiseforstyrrelse :)

6557788[/snapback]

 

men det er utrolig lite du spiser.

 

hadde likt og se en tabell for hva en mann og hva en kvinne gjennomsnittlig bør spise til dagen, hvis det i det hele tatt finnes en slik tabell.

Lenke til kommentar
men dere så lever på 1000 kcal til dagen, har dere spise forstyrelser eller noe slikt. jeg spiser gladelig 5 skiver til hvertmåldtid. dog vokser jeg enda som har litt og si.

6556360[/snapback]

 

Nei jeg har ikke spiseforstyrrelse :)

6557788[/snapback]

 

men det er utrolig lite du spiser.

 

hadde likt og se en tabell for hva en mann og hva en kvinne gjennomsnittlig bør spise til dagen, hvis det i det hele tatt finnes en slik tabell.

6557832[/snapback]

 

Hva man forbrenner kommer jo an på alder, kjønn, stør :) relse og aktivitetsnivå :)

 

Det er sider på nettet hvor man kan regne ut nøyaktig hvor mye man forbrenner på en dag ca, og det vil tilsvare hvor mye du kan spise og fremdeles holde vekta

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Grete Roede bruker denne formelen for å regne ut sånn omtrent hvor mange kalorier man forbrenner hver dag. Ut i fra dette kan man regne ut hvor mange kalorier man bør spise hvis man skal slanke seg forsvarlig (ca et halvt til ett kilo i uken)

 

Du kan regne ut anbefalt kaloriinntak etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Med trimpoeng mener de en aktivitet som forbrenner ca 200 kalorier, sånn roughly en tyve minutter med jogging eller annen fysisk aktivitet.

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
1000kcal?  :hmm:

 

Gi meg et eksempel på hvordan dine daglige måltider er da? :yes:

 

edit1:er ment til Linn C

edit2:leif.

6557956[/snapback]

 

Vel

 

Frokost og lunsj (når jeg jobber) består av 211 kcal hver

Når jeg ikke jobber spiser jeg 3 måltid dagen, og når jeg jobber spiser jeg 4

 

Så spiser jeg en lett middag, si ca 3-400 kcal

 

Og så 211 kcal til kvelds igjen

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...