Gå til innhold

Den sunne slanketråden!

Anbefalte innlegg

Det var litt lavt ja. Jeg har 120 over 70 og ble fortalt at det var helt ideelt. Å ha lavt blodtrykk betyr blant annet at blodstrømmen til hjernen ikke er helt på topp og det kan være et symptom på diabetes. Du som har diabetes i familien bør kanskje sjekke det?

6549992[/snapback]

Jeg målte blodsukkeret mitt nå. 6,4, noe som er helt normalt ettersom det bare er litt over en time siden jeg spiste kyllingsalat. Ikke diabetes :) *puh*

6550093[/snapback]

Som oftes er det faktisk sunt med lavt blodtrykk, så sant dette ikke skyldes en sykdom. Hvis du ikke føler noe ubehag går det helt fint. Personer med lavt blodtrykk lever som ofte lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foretrekker banan selv! Men blir ofte sjokomelk, ettersom IcaMaxi har utrolig dårlig fruktutvalg! :p

6550183[/snapback]

prøv og hold deg til *sunne* sjokoldaer, noen med masse fullkorn i eller liknende.

er new enegi bra+

6550873[/snapback]

Det er like mye kalorier (eller mer...?) i en New Energi som i en stratos, melkesjokolade, japp osv :)

Lenke til kommentar
Som oftes er det faktisk sunt med lavt blodtrykk, så sant dette ikke skyldes en sykdom. Hvis du ikke føler noe ubehag går det helt fint. Personer med lavt blodtrykk lever som ofte lenge.

6550231[/snapback]

Ingen ubehag her i gården, føler meg friskere og mer opplagt enn da jeg hadde høyt blodtrykk (for ett år siden da jeg begynte å slanke meg)

Det var godt å høre da, for jeg ble veldig bekymret da jeg så at det var så lavt :blush:

Lenke til kommentar
Foretrekker banan selv! Men blir ofte sjokomelk, ettersom IcaMaxi har utrolig dårlig fruktutvalg! :p

6550183[/snapback]

prøv og hold deg til *sunne* sjokoldaer, noen med masse fullkorn i eller liknende.

er new enegi bra+

6550873[/snapback]

Det er like mye kalorier (eller mer...?) i en New Energi som i en stratos, melkesjokolade, japp osv :)

6550896[/snapback]

nå teller vi ikke kalorier, er vel litt bedre innhold i new energi så vidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

Ingen ubehag her i gården, føler meg friskere og mer opplagt enn da jeg hadde høyt blodtrykk (for ett år siden da jeg begynte å slanke meg)

Det var godt å høre da, for jeg ble veldig bekymret da jeg så at det var så lavt  :blush:

6550906[/snapback]

Hadde du høyt blodtrykk før du slanket deg og lavt nå. Kan det tyde på at du har fått forandrett stoffskifte ditt. Er dog ikke helt sikker på det men.

Lavt blodtrykk forebygger hjerte\kar-sykdommer ;)

Lenke til kommentar

6550896[/snapback]

En feil mange gjør er å se seg blinde på energiinnholdet i produktet. Næringssammensetningen er vel så viktig.

Hah, jeg er forresten under 80kg. Føler meg skikkelig stusselig. Det er ikke lenge siden jeg var i nærheten av 0,1 tonn (noe som høres skikkelig barsk ut).

Lenke til kommentar

mitt kosthold består av en fullkornsblanding til frokost, brød til lunsj, kylling, skinke eller fisk, eller en salat med noe av dette oppi. ellers trener jeg 3-4-5 ganger i uka. pleier å hive innpå en proteinshake etter styrketrening.

Epz.

Lenke til kommentar

Man må spise frokost. Det er det viktigste dersom man ønsker å gå ned i vekt. Frokost får i gang "motoren" slik at den starter å forbrenne. Frokost skal bestå av protein, grønt og karbohydrater. Det samme skal lunsj og middag gjøre. Protein er alt som har hatt øyer. Feks. kjøtt, fisk, egg(er unntaket) osv osv. Ønsker man vekttap skal man redusere antalle karbohydrater. Ala ikke spis mye potet, pasta, brød osv osv.

Dete viktigste av alt. Drikk vann. 3 til 5 liter vann HVER dag!

OT: EpziloN - jeg var m/kvm

Endret av reddog
Lenke til kommentar

Neida, det er det ikke. Det er bare å ha 3 1,5 litersflasker stående i kjøleskapet. Drikk en halv liter ved hvert måltid, noe som vil utgjøre 2-3 liter. Kaldt vann øker forresten forbrenningen da kroppen må bruke energi til å varme opp vannet.

Lenke til kommentar
jeg er 16 år, er ca. 1.85 og veier 70 kg. :(

nå skjønner dere hvorfor jeg har startet å trene :p

6552947[/snapback]

Jeg er 18 år, ca. 1.85 (kanskje litt mindre) og veier 6-7kg mer enn deg. Hadde neppe tatt av mer enn 5 kg fett, men ville gjerne ha gått opp til nærmere 80kg ved å skaffe muskelmasse.

Begynner oppdraget i høst :)

Lenke til kommentar
Det er bedre å gå i 45-90 min. 3–4 ganger i uka. Hvis du jogger, eller løper for å fjerne kroppsfett, forsvinner det store mengder muskelmasse. Bare se på langdistanseløpere, som trener ganske hardt med vekter utenom all løpingen – ingen av disse har noen imponerende muskelmasse.

6534188[/snapback]

Godt poeng. Men det er enda bedre med høyintensitets intervalltrening. Les om guerilla cardio på nettet. Se hvordan sprinterne trener, og hva slags kropper de har!

Lenke til kommentar
Det er bedre å gå i 45-90 min. 3–4 ganger i uka. Hvis du jogger, eller løper for å fjerne kroppsfett, forsvinner det store mengder muskelmasse. Bare se på langdistanseløpere, som trener ganske hardt med vekter utenom all løpingen – ingen av disse har noen imponerende muskelmasse.

6534188[/snapback]

Godt poeng. Men det er enda bedre med høyintensitets intervalltrening. Les om guerilla cardio på nettet. Se hvordan sprinterne trener, og hva slags kropper de har!

6553225[/snapback]

Ved vanlig jogging vil det ikke forsvinne særskilt muskelmasse. Jeg trener intervaljogging 1-2 ganger i uken, en morsom treningsform som ikke tar for lang tid (30-40 minutter).

Hva sprintere angår så er det ganske åpenbart at de spiser mer enn bare havregrøt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Man må spise frokost. Det er det viktigste dersom man ønsker å gå ned i vekt.

(...)

OT: EpziloN - jeg var m/kvm

6552512[/snapback]

Å kalle frokost det viktigste hvis man vil gå ned i vekt er vel litt drøyt, men det er selvsagt viktig. Likevel er "frokost" et relativt begrep.

OT: Jeg er m/kvm

Hva sprintere angår så er det ganske åpenbart at de spiser mer enn bare havregrøt.

6553240[/snapback]

Har en kompis som er eks-sprinter. Han er stor og markert og helt ren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...