Ol'H Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Speaking of søppelmat, var nettopp på treningsstudio og da jeg skulle dusje satt det en stor (som i tykk) fyr og spiste på en Snickers King Size, rett etter treningen. Tihi. 6547553[/snapback] Kan han spise med god samvittighet, forbrenningen er på topp og blodsukkeret lavt. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Speaking of søppelmat, var nettopp på treningsstudio og da jeg skulle dusje satt det en stor (som i tykk) fyr og spiste på en Snickers King Size, rett etter treningen. Tihi. 6547553[/snapback] Kan han spise med god samvittighet, forbrenningen er på topp og blodsukkeret lavt. 6547586[/snapback] Trodde han trente for å bli kvitt fett - ikke for å innta mer. Men men, nå som epler er usunt er sikkert Snickers sunt. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Trening straks, etter det, skal jeg voldta magen med en stor pizza fra Don Pablos. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Trodde han trente for å bli kvitt fett - ikke for å innta mer. Men men, nå som epler er usunt er sikkert Snickers sunt. 6547594[/snapback] kan vær han trener for muskler Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Speaking of søppelmat, var nettopp på treningsstudio og da jeg skulle dusje satt det en stor (som i tykk) fyr og spiste på en Snickers King Size, rett etter treningen. Tihi. 6547553[/snapback] Kan han spise med god samvittighet, forbrenningen er på topp og blodsukkeret lavt. 6547586[/snapback] Trodde han trente for å bli kvitt fett - ikke for å innta mer. Men men, nå som epler er usunt er sikkert Snickers sunt. 6547594[/snapback] Noen trener jo for å få muskler, da er det greit med karb for å få opp blodsukkeret. Å tjukke mennesker med mye kroppsfett har store vansker når blodsukkeret raser. Kan fort bli svimmel og kvalm, så veldig greit med noen raske karbs etter trening. I tillegg hadde sikkert tjukken dette å se frem til hele treningen, litt moralboost. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Bedre å være en muskuløs tjukkas, enn å være en 98 punds pingle som ikke klarer 30 kg i benkpress. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Bedre å være en muskuløs tjukkas, enn å være en 98 punds pingle som ikke klarer 30 kg i benkpress. 6547713[/snapback] Ikke bland meg inn i dette her da.. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Bedre å være en muskuløs tjukkas, enn å være en 98 punds pingle som ikke klarer 30 kg i benkpress. 6547713[/snapback] Ikke bland meg inn i dette her da.. 6547723[/snapback] Mente ikke å blande inn noen, poenget var bare at det var bedre å se ut som Lee Priest off-season, enn å se ut som en anorektisk fjortiss. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Bedre å være en muskuløs tjukkas, enn å være en 98 punds pingle som ikke klarer 30 kg i benkpress. 6547713[/snapback] er så enig. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Bedre å være en muskuløs tjukkas, enn å være en 98 punds pingle som ikke klarer 30 kg i benkpress. 6547713[/snapback] Ikke bland meg inn i dette her da.. 6547723[/snapback] Mente ikke å blande inn noen, poenget var bare at det var bedre å se ut som Lee Priest off-season, enn å se ut som en anorektisk fjortiss. 6547734[/snapback] Hehe, no prob, jeg tuller bare. Men er enig, selv om jeg er nok ganske lik beskrivelsen din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg lever på rundt 700 kcal daglig, litt +/- fra dag til dag, men det har funket bra i årevis. 6547297[/snapback] Hm, dette ser ut til å være grunnen til denne dårlige forbrenningen din Jeg tror nok at dersom du hadde økt kalorimengden din (en del) og spist små hyppige måtider hadde du fått igang forbrenningen din. Jeg gjorde samme tabbe da jeg leste til eksamen nå i vår. Hadde tidligere vært flink å fordele måltidene utover å få i meg nok mat, men nå ble mat erstattet med kaffe, og jeg var gjerne nedi 600-900 kalorier om dagen. Ikke spesielt rart da jeg rett etter eksamen smalt opp i vekt forbrenningen var blitt innstilt på "sult" modus og lagret alt den kunne komme over som fett. Nå er jeg gått over til små, hyppige måltider igjen og kiloene begynner (endelig) å gå av igjen... Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Uhm.... Noen som har peiling på blodtrykk? Jeg målte blodtrykket mitt i dag og det var lavt... 97 over 75....... Var egentlig klar over det siden legen min sa jeg hadde lavt blodtrykk sist, men han målte ikke med instrument så han kunne ikke fortelle meg nøyaktig hva det var... "normalt" blodtrykk er minus 130 over 75 sånn ca mener jeg.... Men hva i allverden betyr blodtrykket? Har det noe å si at jeg har lavt? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Lavt blodtrykk -> dårligere yteevne, mulig svimmelhet osv. osv. Jeg har ofte blodtrykksfall når jeg reiser meg opp (i flg sesjonslegen), og av en eller annen grunn oftere på fjellet enn hjemme på lavlandet (kan være fordi jeg er mer aktiv der). Dette fører til at jeg mister synet i noen sekunder, blir skikkelig svimmel og må holde meg til noe for å stå på bena. Jeg har målt meg to ganger i avslappet tilstand, og mål 120 / 80 og 130 / 75, så avslappet, sittende, er det ikke noe galt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Uhm.... Noen som har peiling på blodtrykk? Jeg målte blodtrykket mitt i dag og det var lavt... 97 over 75....... 6549875[/snapback] Det var litt lavt ja. Jeg har 120 over 70 og ble fortalt at det var helt ideelt. Å ha lavt blodtrykk betyr blant annet at blodstrømmen til hjernen ikke er helt på topp og det kan være et symptom på diabetes. Du som har diabetes i familien bør kanskje sjekke det? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Har ikke lest tråden, men hiver inn noen kommentarer om slanking og diett ettersom jeg har vært kostholdsgeek i mange år nå 1. Å bytte ut cola med cola light har til tider en negativ effekt ved at sukkererstatningen fremprovoserer kroppens mottak til å tro den får sukker/karbohydrater. Dermed ved å drikke cola light så vil du over tid bli mer sulten enn hvis du drikker vanlig cola. Jeg støtter forøvrig ikke å drikke cola i det hele tatt, men for å være veldig pirkete er det like så greit å drikke vanlig cola hvis du skal drikke det. 2. Fett er ikke synonymt med usunt. Særs i sammenheng med proteiner er det et meget godt supplement til å gå ned i vekt. Et kosthold basert på fett og proteiner er å foretrekke over karbohydrater. En må også skille fettypene - f.eks det sier seg selv fettet i en hamburger er dårlig, mens f.eks rapsolje mv. er fint fett. Vi trenger alle fett! 3. Karbohydrater er så og si sukker. Hold sukkernivået nede 4. Diett, deff eller slanking er det greit å spise mange måltider dagen. Kanskje så mye som hver andre time. En frukt kan være ett måltid. Målet er å holde et stabilt blodsukker hele døgnet. 5. Frokosten er meget viktig. Hvis du kutter ut frokosten kan du gå opp i vekt av det. 6. Å kutte ut all mat vil gi en negativ effekt på slanking - du må ligge på en balanse mellom hvor mye du fysisk bruker pr. dag. Å f.eks ligge på under 1000kcal pr dag er direkte helseskadelig, og kroppen vil sette seg en "sparemodus" som gjør forbrenningen blir meget dårlig, og du går ikke ned i vekt. Å ligge rundt 2-2500kcal pr. dag virker som en fin balanse hvis du skal ned i vekt. 7. Hold regelmessige måltider, noe som er viktig. Kroppen må holdes stabil 8. Morgenkardio før frokost er topp for slanking (en liten times _gåtur_ før frokost 9. En spisedag pr. uke hvor du spiser hva du vil og hvor mye du vil bør du innvilge deg. En spisedag vil IKKE virke inn på vekta eller helsa i det hele tatt, så hiv innpå en dag i uka. 10. Alkohol er gift og ødelegger kroppen. Øl inneholder store mengder karbohydrater f.eks. Hold deg borte såfremt det er mulig. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 10. Alkohol er gift og ødelegger kroppen. Øl inneholder store mengder karbohydrater f.eks. Hold deg borte såfremt det er mulig. Stakkars folk.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det var litt lavt ja. Jeg har 120 over 70 og ble fortalt at det var helt ideelt. Å ha lavt blodtrykk betyr blant annet at blodstrømmen til hjernen ikke er helt på topp og det kan være et symptom på diabetes. Du som har diabetes i familien bør kanskje sjekke det? 6549992[/snapback] Jeg målte blodsukkeret mitt nå. 6,4, noe som er helt normalt ettersom det bare er litt over en time siden jeg spiste kyllingsalat. Ikke diabetes *puh* Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det er viktig å få i seg raske karbohydrater etter trening! Dette kan du få ved hjelp av boller, søte drikker, sjokolade osv! Det hjelper kroppen til å restituere seg fortere! Oi! :O Jeg lærte faktisk noe på skolen! Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det er viktig å få i seg raske karbohydrater etter trening! Dette kan du få ved hjelp av boller, søte drikker, sjokolade osv! Det hjelper kroppen til å restituere seg fortere! Oi! :O Jeg lærte faktisk noe på skolen! 6550109[/snapback] det er sant at du skal få i deg noe rett etter trening, men boller+ foretrekker banan. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Foretrekker banan selv! Men blir ofte sjokomelk, ettersom IcaMaxi har utrolig dårlig fruktutvalg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå