KissaMcDuck Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Apropos "vann" på flaske. Det er få ting jeg ler av enn det. At noen kjøper vann til mange ganger prisen av f.eks bensin blir for meg uforståelig. Det har blitt bevist mange ganger at man ikke kjenner forskjellen på flaskevann og springvann i en blindtest. Brorparten synes faktisk springvannet smaker best. :!: For underholdningsverdien så anbefales den her: "Penn & Teller: Bullshit!" - Feng Shui/Bottled Water (2003) 6541045[/snapback] Co-sign Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Epler er sunt. Period. 6538924[/snapback] Kommer helt an på hva du defnerer som sunt. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Au, raskt regnet har du rundt 800 kcal i lunsjen din. Regner dessuten med at du ikke føler deg så bra etterpå. Siden du allikevel handler på rema kan du jo heller kjøpe noe annet, regner med de selger slike plastbeger med salat der, og det er jo veldig godt. Drikk heller vann enn litago melk 800 kcal er ille altså? =) Blir mett, men føler ikke for å løpe maraton etterpå nei Salat skal jeg se etter, og vann blir det nok endel av utover dagen. Har en sånn Olden-flaske jeg fyller med herlig iskaldt vann (har ca. 1 vanndispenser per rom på jobben ) Og loomy: På 7-11 har de jo ganske mye vanlig mat som salater og brødmat det går an å spise. Det blir uansett bedre enn skoleboller. Et par ganger der jeg ikke har klart å gå lenger enn til 7-11 etter mat på søndager, har jeg nå alltids klart å finne med noe sunt å spise. Teknikken er bare å se etter Hmm, innbilte meg at de bare hadde muffins, donuts, kaffe og boller der, men jeg får vel ta en tur innom på mandag Endret 23. juli 2006 av Loomy Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Du kan jo alltids choppe opp noe salat og hive over noe salatkylling til lunsj da. Det kan du tilberede hjemme og putte i kjøleskapet hvis dere har det på jobb. Ellers er det alltid mulig å finne rundstykker og kjøpe pålegg på butikken. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Har dessverre ikke kjøleskap i nærheten, så den salaten ville nok blitt rimelig dau til lunsjpausen. Får satse på at en av butikkene i nærheten har noe digg salat, selv om jeg i løpet av mitt 20-årige liv ikke har smakt en eneste salat som er i nærheten av "digg" Endret 23. juli 2006 av Loomy Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Bare for å ha sagt det. Slike salater koster ofte skjorta! Hva med å kjøpe knekkebrød og pålegg i stedet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Enig! Salat koster ofte 99 kroner kiloen eller dyrere, og da betaler du for masse vann! Men dersom alternativet er skoleboller tror jeg likevel du burde gått for salat. Mye pålegg kommer i fine porsjonspakninger, så det burde ikke være noe tiltak å ta med seg knekkebrød og pålegg til lunsjen. Evt skiver med grovt brød,det er også godt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Knekkebrød ja! Det finnes endel digge knekkiser, så det har potensiale Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 800 kcal til lunsj er ganske mye ja:) Det er vel omtrent like mye som det skal være i en vanlig middag skulle jeg tro (for vanlige dødelige som spiser normale mengder mat) Kunne aldri i livet tenkt meg å spist skoleboller på daglig basis Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) I dag spiste jeg 250g kalkunbryst med 50g (halv kopp) brun ris ved siden av. (Det høres kanskje ikke så utrolig mye ut, men risen tar til seg så mye vann under kokingen at det blir mer enn nok for en middels stor person). Det beste er jo selvsagt næringsinnholdet; 350-400kcal, ~60g protein, 8-10g fett, ~30g karbohydrater. Litt soyasaus + seltin & pepper er alt du trenger som smakstilsetting. Herlig måltid til en rimelig penge. Endret 23. juli 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Bruker snus som slankemiddel.. Gått ned noen kilo siden jeg begynte.. Når godteri-suget kommer, stapp i en pris og det forsvinner.. Men når man er fri for snus tømmes skapet :S Men ikke begynn å snuse da, bare sa at det hjalp meg.. Skal begynne å spise mere sunt.. vanskelig når man brekker seg av fisk.. men må vel begynne på sånne omega-3 tabeletter igjenn.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Epler er sunt. Period. 6538924[/snapback] Kommer helt an på hva du defnerer som sunt. 6541685[/snapback] sunn adj sunt, -e (fra ty., lty) 1 ikke syk, frisk være s- og frisk / se sterk og s- ut / en s- sjel i et sunt legeme / helsestyrkende s- og nærende kost / mosjon og rikelig med søvn er sunt Mkay? Lenke til kommentar
maskot Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Slanking er som en flytur, du går på det og kjem deg ikkje av flyet før det landa. Du er ALDRI på biltur når du slanka deg (Sånn at du kan gå av bilden aka gå av slankinga litt) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Slanking er som en flytur, du går på det og kjem deg ikkje av flyet før det landa. Du er ALDRI på biltur når du slanka deg (Sånn at du kan gå av bilden aka gå av slankinga litt) 6542418[/snapback] Om du sprekker en dag, er det bare å fortsette "slankinga" den neste. Det er ikke noe problem, det er helheten som teller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Slanking er som en flytur, du går på det og kjem deg ikkje av flyet før det landa. Du er ALDRI på biltur når du slanka deg (Sånn at du kan gå av bilden aka gå av slankinga litt) 6542418[/snapback] En slik "alt eller ingenting" mentalitet er det som ødelegger for mange som prøver å slanke seg. De tror at har de spist et kakestykke kan de liksågodt spise opp hele kaken for da har de uansett sprukket, noe som selvfølgelig bare er tull. Det eneste som er viktig er å klare å fortsette slankingen også etter sprekken, og ikke bare legge seg ned og bestemme seg for å gi opp. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Epler er sunt. Period. 6538924[/snapback] Kommer helt an på hva du defnerer som sunt. 6541685[/snapback] sunn adj sunt, -e (fra ty., lty) 1 ikke syk, frisk være s- og frisk / se sterk og s- ut / en s- sjel i et sunt legeme / helsestyrkende s- og nærende kost / mosjon og rikelig med søvn er sunt Mkay? 6542302[/snapback] 1. Ingenting er sunt i for store mengder 2. Hvis vi diskuterer kalorier, så er ikke eple like sunt som bananer 3. Det er i skallet de fleste vitaminene ligger 4. Hva som er helsestyrkende/nærende kost kan diskuteres Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 1. Ingenting er sunt i for store mengder2. Hvis vi diskuterer kalorier, så er ikke eple like sunt som bananer 3. Det er i skallet de fleste vitaminene ligger 4. Hva som er helsestyrkende/nærende kost kan diskuteres 6542825[/snapback] Det er over dobbelt så mange kalorier i en banan som i ett eple Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Epler er sunt. Period. 6538924[/snapback] Kommer helt an på hva du defnerer som sunt. 6541685[/snapback] sunn adj sunt, -e (fra ty., lty) 1 ikke syk, frisk være s- og frisk / se sterk og s- ut / en s- sjel i et sunt legeme / helsestyrkende s- og nærende kost / mosjon og rikelig med søvn er sunt Mkay? 6542302[/snapback] 1. Ingenting er sunt i for store mengder 2. Hvis vi diskuterer kalorier, så er ikke eple like sunt som bananer 3. Det er i skallet de fleste vitaminene ligger 4. Hva som er helsestyrkende/nærende kost kan diskuteres 6542825[/snapback] 1. Hæ? Sa jeg det? 2. Feil. 3. Sa jeg "ta av skallet"? 4. Epler er sunt. Period. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Nei, du definerte ingenting. Du sa bare at epler er sunt. Det er mye mer fruktsukker i epler enn bananer. Nei, du sa ikke ta av skallet, men det er skallet som er sunt, resten av eplet er stort sett bare sukker. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 - 6543056[/snapback] 97 kcal / 100g i en banan, og en gjennomstnittsbanan veier 110g. 52 kcal / 100g i et eple, og et gjennomsnittseple veier 105g. Hvordan kan det da være flere kalorier i et eple enn en banan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå