Scix Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hei. Begynner som lærling på en skole til høsten, og som dere sikkert vet så er det en del personer her i verden som har fått det for seg at å knuse ting er gøy. Det jeg lurte på er om noen der ute har noen forslag til hvordan jeg kan synke antall knuste mus, tastatur og skjermer? Hvordan selve PC-en kan stå i fred hadde også vært greit å finne ut av. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Mitt tips er å gi elevene et eierforhold til maskinene, enten ved å la dem bruke dem til spilling etter skoletid eller la dem skru på dem (dersom det er gamle vrak som bygges sammen etterhvert som man finner deler). Ellers tror jeg holdningsskapende arbeid kan hjelpe, og alarm (husk skilting av alarm!). Finnes varienten med strømledning med innebygget alarm. Jeg har ansvaret for 5 skoler og har minimale problemer med herping uten at jeg har gjort noe aktivt for å hindre det. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Ingen dum ide, det med eierforhold. Nå kan de alt bruke maskinene til en hver tid, Er snakk om en internat skole her, men skal se om det ikke er mulig å få ordnet der slik at elevene kanskje kan få ansavar for at maskinene til en hver tid er oppe å kjører på ett av rommene... Takker for godt forslag Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Led dem inn på blogging og eventuelt en hjemmeside for internatet, f.eks Joomla med gallery og hver sin blog. Så lærer de noe nyttig, foreldrene blir glade over bilder og slikt, og elevene blir avhengige av å ha tilgang til PC slik at internjustisen blir tilsvarende hard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå