mgjall Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Jeg lurer på oppsett av apache server og hvordan mappestrukturen skal se ut for at man skal få testet scriptene i windows. Jeg har laget en gjestebok og når man kjører den i linux plasserer man det i public_html/cgi-bin/ og kan f.eks kalle scriptet fra et html dokument som ligger i public_html mappa. Jeg har installert apache server, python 2.4 og plassert python scriptet i en lik struktur som nevnt ovenfor. Hva skal man skrive i toppen av scriptet i steden for #! /usr/bin/python? Jeg har testet med å sette opp filstien i windows også, men ting fungerer ikke. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
terjeja Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg lurer på oppsett av apache server og hvordan mappestrukturen skal se ut for at man skal få testet scriptene i windows. Jeg har laget en gjestebok og når man kjører den i linux plasserer man det i public_html/cgi-bin/ og kan f.eks kalle scriptet fra et html dokument som ligger i public_html mappa.Jeg har installert apache server, python 2.4 og plassert python scriptet i en lik struktur som nevnt ovenfor. Hva skal man skrive i toppen av scriptet i steden for #! /usr/bin/python? Jeg har testet med å sette opp filstien i windows også, men ting fungerer ikke. Noen som kan hjelpe? 6531420[/snapback] Du må vel også sette opp Apache til å godta Python-filer om jeg ikke husker helt feil. Sjekk Google. Det ligger hundrevis av dokumenter om hvordan du får Python til å fungere i Apache. Sjekk foresten også Cherrypy. Kan være noe å prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå