Gå til innhold

CPU feilprising hos Komplett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg så igjennom prossessorene som Komplett har inne. Og for Socket AM2 så hadde de noen rare priser for CPUene

 

X2 5000+ koster nå 2750,- mens den i prisguiden på Hardware er satt til 5995,-

 

Prisene er vel ikke kuttet så mye allerede er de det?

6531398[/snapback]

 

Meget sannsynlig feilpris ja. Faller ikke med 50% over natten og selv om det hadde vært tilbud, hadde det ikke vært så billig. Du får den neppe for den prisen dersom du bestiller.

Lenke til kommentar

nja det var jo litt rart... :hmm: det kan godt hende de har tulla litt jeg bestilte Corsair minne til 1199 Kr der og kort tid etter gikk prisen opp til 14XX "fjorten-hundre et eller annet" mottok i stedet TwinMos ram til 1279. Med andre ord har de nok en tendens til å gjøre slikt iblant, så du sier noe der... :p

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Tipper prisene er rett. Nå koster endelig en X2 mindre enn to tilsvarende Athlon64. Det er tross alt noen dager til disse cpuene kommer inn til butikken (ca en uke) og da har jo prisene gått ned.

Lurt av komplett å med vilje gå tom for cpuer rett før prisene går ned, for dermed å fylle opp hyllene når prisene har kommet ned på rett nivå.

Lenke til kommentar
Tipper prisene er rett. Nå koster endelig en X2 mindre enn to tilsvarende Athlon64. Det er tross alt noen dager til disse cpuene kommer inn til butikken (ca en uke) og da har jo prisene gått ned.

Lurt av komplett å med vilje gå tom for cpuer rett før prisene går ned, for dermed å fylle opp hyllene når prisene har kommet ned på rett nivå.

6531545[/snapback]

 

Så sant, så sant! Det ligger nok kanskje litt smart markedsføring bak dette og, ettersom de var utsolgt for alle X2.

Lenke til kommentar

Uansett sykt billig..:|

 

Men må nok besinne meg og låse vekk lommeboken. Skal ikke oppdagere noe så helst før etter jul. Da blir det 800% Vista-ready spillpc med SLI/CF og AM2/Duo2 alt etter som..

 

Men kanonbra dette priskuttet som kommer nå. :w00t: Dette er slik jeg har forstått det første av to store kutt denne høsten?

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Det der er ingen feilprising, men lave priser pga konkurranse fra Core2Duo :)

 

Lenge leve konkurranse! :)

 

Legg merke til at de ikke har en eneste AM2 x2 cpu inne! :p

 

Hvis dere sjekker prisene på s939 x2 så er prisene på de også dumpet, bl.a. på x2 3800+ som nå fås for 1450,- og den er på lager. Ser ut som komplett har brent inne med noen av dem ja... ;) Fine greier for alle som sitter med s939 hovedkort og har lyst på dual core!

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Flott gjort av Komplett dette.. Er de førstemann ute med lavprisede X2'er?

Synd da at jeg bestilte en 3800+ til kr.895 fra demolageret for noen timer siden.. :blush:

Men..men.. det er vel ikke dumt å bestille en X2 også kanskje? :!:

Lenke til kommentar

Komplett har klart å gå tomme for X2 før priskuttet ja, er nok riktig disse prisene som nevnt over.

 

Likevel er jeg ikke veldig imponert. Har vært AMD-tilhenger i mange år nå, men tallene taler for seg selv, så blir nok et bytte til Intel i høst.

 

X2 5000+ blir stort sett slått av Intel Core 2 Duo E6600 på alle tester på nett. E6600 koster kr 2650,- hos Komplett............

 

Kan bli en tøff høst for AMD dette.

Lenke til kommentar
Komplett har klart å gå tomme for X2 før priskuttet ja, er nok riktig disse prisene som nevnt over.

 

Likevel er jeg ikke veldig imponert. Har vært AMD-tilhenger i mange år nå, men tallene taler for seg selv, så blir nok et bytte til Intel i høst.

 

X2 5000+ blir stort sett slått av Intel Core 2 Duo E6600 på alle tester på nett. E6600 koster kr 2650,- hos Komplett............

 

Kan bli en tøff høst for AMD dette.

6532115[/snapback]

 

Har hatt AMD i kassen siden jeg var fjortis (noen som husker AMD K6-serien? Har en 233MHz som fungerer som bare pokker enda :thumbup: ), Thunderbird 1.2Ghz, XP2000, XP2800+, A64 3500+ og nå A64 4800+. Intel var noe man hadde på laptopen, hvis man ikke var glad i å betale ekstra og hadde et lite atomkraftverk for å drive 3GHz-monstrene med. Men nå som Intel endelig har tatt det beste fra laptopverdenen inn i desktopen, så lurer jeg på om ikke det blir en Intel i spillkassen til nyttår.

 

Men regner med AMD svarer på Core Duo 2 innen den tid.. ;)

Lenke til kommentar
Jeg så igjennom prossessorene som Komplett har inne. Og for Socket AM2 så hadde de noen rare priser for CPUene

 

X2 5000+ koster nå 2750,- mens den i prisguiden på Hardware er satt til 5995,-

 

Prisene er vel ikke kuttet så mye allerede er de det?

6531398[/snapback]

Meget sannsynlig feilpris ja. Faller ikke med 50% over natten og selv om det hadde vært tilbud, hadde det ikke vært så billig. Du får den neppe for den prisen dersom du bestiller.

6531453[/snapback]

Dette er nok reellt. Ikke overraskende er komplett først ute med å få kjøpt inn er parti med de nye prisene først. Komplett bruker skjeldent å være billigst, men tidlig ute bruker de å være.

 

Priskuttene kan gjerne komme over natta.

 

Prisguiden oppdateres hver natt så da ser du sikkert de nye prisene der i mårra.

Lenke til kommentar
Det der er ingen feilprising, men lave priser pga konkurranse fra Core2Duo :)

 

Lenge leve konkurranse! :)

 

Legg merke til at de ikke har en eneste AM2 x2 cpu inne! :p

 

Hvis dere sjekker prisene på s939 x2 så er prisene på de også dumpet, bl.a. på x2 3800+ som nå fås for 1450,- og den er på lager. Ser ut som komplett har brent inne med noen av dem ja...  ;) Fine greier for alle som sitter med s939 hovedkort og har lyst på dual core!

6531830[/snapback]

 

Kan man forvente at prisen på S939 prosessoren vil ligge på tilsvarende nivå fremover, så man ikke trenger å bestille i all hast nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Prisnedsettelsen for X2-serien vil likevel være ett bedre alternativ enn å bytte til ett helt nytt system basert for Conroe..

Mange har vel single core A64 i gode S939 hk, som nå får anledning til å få ett rimeleg greit dual core system.

Med noen få unntak er hk for Conroe (foreløpig) dyre og på ingen måte testet ut..

Sjekk gjerne diverse tråder på xs.org forumet om frustrerte Conroe-eiere som ikke får bootet sin CPU i sitt nye 965 hk.

Ny hardware har dessverre en tendens til å bli testet ut på de første kjøperne.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...