mpitof Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Hei! Sitter her i LAN, men får ikke koblet til den ene pc-en. For å si det sånn: Alt er helt riktig tilkoblet, nettverkskabelen fungerer (har testet med en annen pc) og switchen fungerer. Får altså koblet til alle andre, så det er sannsynligvis noe galt med nettverkskortet (Realtek RTL8139/210x Family Fast Eternhet NIC - 10/100 mbps) på (Packard Bell-)pcen. Det står simpelthen bare at nettverkskabelen er koblet fra (men det er den altså ikke). Har testet både MED og UTEN Windows-brannmuren. Har også testet uten NIS. Den kjører Windows XP Home Edition SP2, hvis det skulle ha noe å si. Hva har jeg gjort galt? På forhånd takk for all hjelp! edit: Har også prøvd å oppdatere driverne til nettverkskortet (Link) - At alt skal være så vanskelig! Endret 21. juli 2006 av mp93 Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Jeg ser du har skrevet at switchen fungerer, men jeg spør alikevel; har du prøvd å bytte port i switchen? Det kan være at porten er defekt. Men som du sier, så kan de være noe galt med nettverkskortet ditt også. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Prøvde å bytte port. Fungerer fortsatt ikke. Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Du kan prøve å sette speed/duplex settingene på kortet fra automatisk til f.eks. 100/full, eller i værste fall 10/full. Har flere ganger opplevd at denne auto settingen skaper trøbbel (lag, ingen conn). Egenskaper for nettkoblingen din --> velg å konfigurere nettverkskortet --> se under fanebladet "avansert" Her finner du en parameter som typisk heter linjehastighet/duplex (varierer litt fra kort til kort). JD Endret 21. juli 2006 av JohnDoe Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Takk, men det ser ikke ut til at det fungerte. Må jeg reboote maskinen? edit: Rebootet, men det fungerer fortsatt ikke... double edit: Har nå fått kjøpt et nytt LAN-kort på ClasOhlson (Nummer 7 i rekken her - art. nr. 38-5000) Men etter å ha koblet til og alt mulig fungerer det SELVFØLGELIG ikke. Det står bare at enheten ikke kan starte - "Kode 10". Har installert drivere og sånn. Endret 21. juli 2006 av mp93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå