Scortech Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hehe.. alt dette kommer jo til å være for antikk å regne når SED intar tronen. "SED monitors shouldn't break a sweat displaying 6400 by 4800 (that's about print resolution on a 20 inch screen)" Hentet fra GameDev Jeg gleder meg til kontrasforhold på 1:100000 også. Åh..Når da?? I år 2050.hehe.. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Når kommer dere med test av den nye 20tommer DELL WS? har jo vært noe trøbbel med den. Hadde vært fint og få på det regne hva som er forskjell med den vs den tidligere modellen som vant testen her på hw 6532025[/snapback] Har den og er storfornøgd! Bruker den mest til jobb, og lite til spilling. Fikk den for 3200 + mva. Men eg bestillte laptop og docking og litt forskjellig og. Har ikkje merke noke til problema som noken brukere opplever med denne skjermen. Tipper de har fiksa det. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hehe.. alt dette kommer jo til å være for antikk å regne når SED intar tronen. "SED monitors shouldn't break a sweat displaying 6400 by 4800 (that's about print resolution on a 20 inch screen)" Hentet fra GameDev Jeg gleder meg til kontrasforhold på 1:100000 også. Åh..Når da?? I år 2050.hehe.. 6532036[/snapback] Nja, "According to a Canon Toshiba press release, the Japanese launch is now slated for Q4 2007 with US and European dates being moved back accordingly. The first stage of mass production of SED panels will begin in July 2007". Så de er på ingen måte noen vits å vente på de. Men det er artig at det er et godt nytt produkt på vei. Og siden SED er basert på samme type teknologi som CRT så vil vi ikke ha noe problem med etterslep. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Det blir nok ei stund til jeg bytter ut trofaste CRT-skjermer. Bildekvalitéten, fargene, responstiden og innsynsvinkelen er suveren. Angående SED og OLED så tar det nok sin tid, spesiellt siden produsentene vil selge ut LCD. Så snart som minst én av de to er på markedet, så vil nok ikke LCD lenger være populært. (satt på spissen) Lenke til kommentar
O.J Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 I hvilken oppløsning testet dere spillene? prøvde dere andre oppløsninger? hvordan gikk det? er ikke alle som klarer å kjøre BF2 i 1600x1200 oppløsning akkurat. Lenke til kommentar
Kubrick Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Edit: "SED monitors shouldn't break a sweat displaying 6400 by 4800" Hørtes dyrt ut, da vil jeg heller ha en laserskjerm. Endret 21. juli 2006 av Kubrick Lenke til kommentar
CatoHaug Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Ja, hvorfor har ikke prisguiden info om hvilke type panel som benyttes i de forskjellige skjermene? Dette er jo for en del folk ganske vesentlig. 6531468[/snapback] Godt poeng! Det burde absolutt gjøres! 6531492[/snapback] Det hadde helt klart vært nyttig, men når over halvparten av produsentene (av de få som i det hele tatt oppgir paneltype) kaller panelet TFT LCD så kommer vi ikke veldig langt Når det gjelder Eizo-skjermen så er det lite vits i å teste den da den rammer langt utenfor rekkevidde for de aller fleste lesere, for ikke å snakke om testprosedyrer... 6531981[/snapback] Det er fullt mulig å finne ut hvilke panel de forskjellige produsentene bruker, se på www.flatpanels.dk og bruk søkeverktøyet der. Kan søke på skjermnavn, og deretter sjekke hvilke skjermer som bruker panelet man får oppgitt.. Sånn funksjon her på hardware hadde vært knall!! Endret 21. juli 2006 av Spanturo Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Hehe.. alt dette kommer jo til å være for antikk å regne når SED intar tronen. "SED monitors shouldn't break a sweat displaying 6400 by 4800 (that's about print resolution on a 20 inch screen)" Hentet fra GameDev Jeg gleder meg til kontrasforhold på 1:100000 også. 6532019[/snapback] Igjen; hvordan forventer du at skjermkortet ditt skal takle dette? LCD kan også produseres i sinnsvake oppløsninger, men det blir ikke gjort... Spillene er testet i både 1600*1200 og lavere. Jeg spiller heller ikke BF2 i full oppløsning. Jeg har egentlig sluttet å nevne lavere oppløsning i spill da det lenge siden jeg har sett forskjell på skjermen. Responstiden endres ikke, og i typisk overlay-modus, som directx og opengl merkees ikke uskarpheten som er synlig i desktop ved lavere oppløsning. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Spillene er testet i både 1600*1200 og lavere. Jeg spiller heller ikke BF2 i full oppløsning. Jeg har egentlig sluttet å nevne lavere oppløsning i spill da det lenge siden jeg har sett forskjell på skjermen. Responstiden endres ikke, og i typisk overlay-modus, som directx og opengl merkees ikke uskarpheten som er synlig i desktop ved lavere oppløsning. 6532315[/snapback] Ok, husker det var et tema før, men er sikkert ikke et problem på nye skjermer. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Det er fullt mulig å finne ut hvilke panel de forskjellige produsentene bruker, se på www.flatpanels.dk og bruk søkeverktøyet der. Kan søke på skjermnavn, og deretter sjekke hvilke skjermer som bruker panelet man får oppgitt.. Sånn funksjon her på hardware hadde vært knall!! 6532297[/snapback] Kult! Nå driver jeg lite med prisguiden for tiden, men jeg skal se på hvordan dette eventuelt kan implementeres. Jeg liker egentlig ikke å hente data fra en tredjepart, men glatpanels.dk er jo en anerkjent kilde Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Edit: "SED monitors shouldn't break a sweat displaying 6400 by 4800" Hørtes dyrt ut, da vil jeg heller ha en laserskjerm. 6532278[/snapback] Det høres bra ut. Da har vil minst tre lovende teknologier: SED, OLED og Laser. Laser høres veldig lovende ut. Jeg er spent på om de vil bruke bakprojeksjon, så de kan få fleksible oppløsninger. Isåfall vil de få en ekstrem fordel i forhold til de andre teknologiene. Hva med en laser-TV? Laser-TV Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) De Sed,Oled skjermen må vel være så dyr og lage at når de kommer på markedet så er det faktisk ingen som har råd til de?? Endret 21. juli 2006 av Scortech Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Er denne skjermen å føretrekke framfor Nec 2070 WS? Med tanke på bildekvalitet og spillytelse , samt fargegjengivelse. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 De Sed,Oled skjermen må vel være så dyr og lage at når de kommer på markedet så er det faktisk ingen som har råd til de?? 6532382[/snapback] Alt nytt er dyrt. Men det vil nok dempe salget av LCD-skjermer siden en del vil vente, og så "må" produsentene dumpe prisene på LCD. Derfor taper de. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hadde egentlig satt pris på om dere kunne testet Viewsonic VX2025wm, har kommet veldig bra ut i disse to (kvalitet/pris): http://www.tomshardware.com/2006/06/27/xxl...lays/page5.html http://www.behardware.com/articles/619-5/u...-6-8-16-ms.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Edit: "SED monitors shouldn't break a sweat displaying 6400 by 4800" Hørtes dyrt ut, da vil jeg heller ha en laserskjerm. 6532278[/snapback] Det høres bra ut. Da har vil minst tre lovende teknologier: SED, OLED og Laser. Laser høres veldig lovende ut. Jeg er spent på om de vil bruke bakprojeksjon, så de kan få fleksible oppløsninger. Isåfall vil de få en ekstrem fordel i forhold til de andre teknologiene. Hva med en laser-TV?Laser-TV 6532343[/snapback] Bakprojeksjons Laser-TV høres instinktivt ut som en dårlig idé uten at jeg vet hvordan det fungerer. For det første høres det ut som om det kan bli svært dyrt å få nok laserstyrke til at lysstyrken blir bra nok. Jeg tror også det kan bli et problem med presisjon pga varm luft og kald luft inne TVen som bryter lyset liff forskjellig og dermed forstyrrer lyset. Til slutt så er det vel snakk om enn metode med en stråle som sveiper over skjermen, altså samme problemer med flimring som CRT og DLP. Vel, det er i hvertfall mine antagelser før jeg har sett prinsippskissen og en grundig forklaring. Lenke til kommentar
-JallaMann- Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 ATWindsor: Har nylig kjøpt meg en Viewsonic VP2030b. Er veldig fornøyd med den. Knall bilde, tynne rammer, ergonomi til tusen, og den klarer lavere oppløsninger bedre enn mye annet jeg har sett. Spiller nå stort sett i 1600x1200 dog, men Oblivion funker greit i 1280x1024 ihvertfall. Har heller ikke lagt merke til no særlig etterslep i spill som NFS, Quake3 og CS Source. Til alle som lurer på hvilke paneler som blir brukt i ulike skjermer, ta en titt på Flatpanels.dk Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Jeg så etter den nå..og den har en fornuftig pris den BenQ FP202W:-) Endret 22. juli 2006 av Scortech Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Jeg så etter den nå..og den har en fornuftig pris den BenQ FP202W:-) 6535185[/snapback] http://www.hardware.no/tester/skjerm/seksk...e_motes/21568/5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 ATWindsor: Har nylig kjøpt meg en Viewsonic VP2030b. Er veldig fornøyd med den. Knall bilde, tynne rammer, ergonomi til tusen, og den klarer lavere oppløsninger bedre enn mye annet jeg har sett. Spiller nå stort sett i 1600x1200 dog, men Oblivion funker greit i 1280x1024 ihvertfall. Har heller ikke lagt merke til no særlig etterslep i spill som NFS, Quake3 og CS Source. Til alle som lurer på hvilke paneler som blir brukt i ulike skjermer, ta en titt på Flatpanels.dk 6534300[/snapback] Jeg skal sjekke det ut, hvordan oppfatter du svartnivået, og responstiden? Har ikke MVA-panel litt treg respons på grå til grå? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå