Gå til innhold

Oppgradering av pc'en; Ny CPU, RAM, PSU og GPU

Anbefalte innlegg

Etter å ha sittet på gjerdet en lengre periode å sett på hva it-markedet har å by på, så har jeg nå bestemt meg for å oppgradere pc'en. Ettersom jeg spiller en hel del, så har jeg lagt meg på en prissum på rundt 10-11-tusen.

Fra før av har jeg en P4 Prescott 3,0 ghz cpu, 1gb ram 3200(1x1024), ATI X300SE 128mb, 350w psu, dvd-brenner og 75gb 7200rpm HD. Hovedkortet har kun støtte for P4-cpu'er, DDR SDRAM PC2700, PC3200.

Siden skjermkortet er helt fjernt, så tenkte jeg å begynne med ATI X1900XTX, 2gb ram og 550W PSU. Pc'en blir vel ikke akkurat noe monster med bare det. Når det gjelder CPU, så har jeg hørt at firekjerns-cpu'ene kommer ved nyåret. Er det da verdt å vente på dem, og går det greit med 3.0ghz med tanke på utnyttelsen av skjermkortet osv?

Hva er egentlig det gode valget for spill når det gjelder skjermkort. Det står mellom GeForce 7900GTX og ATI X1900XTX. Sett litt tester og ATI overbeviser meg. Derunder er det forskjellige merker som Sapphire, ASUS og Powercolor osv. Er det ytelsesforskjeller på disse merkene?

Ettersom jeg ikke har så mye kompetanse innenfor dette området trenger jeg sårt svar. På forhånd takk til alle svar :)

Endret av Andey-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig tror jeg ikke det er vits i og vente på quad-core, det er for få programmer som tar i bruk flere kjerner og den kommer sikkert til og være kraftig overprisa.

men en Core 2 Duo E6600 er et godt valg, der får du mye ytelse for pengene :dribble:

jeg satt sammen et lite forslag:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=30274

om du velger powercolor, sapphire eller asus spiller ingen stor rolle, noen av de har høyere frekvenser ut av esken og kan yte litt bedre enn andre men det fikses lett med en liten klokk :D

Endret av MItjmannen
Lenke til kommentar
Beklager for av-tråd, men hvor lager man handlekurver?

6531303[/snapback]

du finner et produkt i prisguiden, så ser du ned til høyere på skjermen der står det 'Legg denne varen i aktiv handlevogn'. du må være logga inn for og kunne gjøre dette

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg ikke det er vits i og vente på quad-core, det er for få programmer som tar i bruk flere kjerner og den kommer sikkert til og være kraftig overprisa.

men en Core 2 Duo E6600 er et godt valg, der får du mye ytelse for pengene :dribble:

jeg satt sammen et lite forslag:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=30274

om du velger powercolor, sapphire eller asus spiller ingen stor rolle, noen av de har høyere frekvenser ut av esken og kan yte litt bedre enn andre men det fikses lett med en liten klokk :D

6531259[/snapback]

Så veldig bra ut det du foreslo. Tenker jeg går for det, og i tillegg kjøper ny HD og DVD-rom.

Takk for hjelpen, da blir nok pc'en gulle god når dette er på plass :)

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...