F.Mackey Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Som topic sier mistet jeg 5 kg over et døgn, hvordan i heiteste helvette har jeg klart det? Spiste som vanlig veldig mye mat og drakk tre shaker med protein hver dag. Gikk Fra 82,5 til 77,4. Jeg regner jo med at dette er vann og slikt, men forstår ikke hvordan det er mulig. Jeg målte meg på samme vekten begge dagene, og regner med den er presis siden det er vektem som er på treningsstudioet. Noen som kan gi meg en forklaring? Endret 21. juli 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Patience Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Som topic sier mistet jeg 5 kg over et døgn, hvordan i heiteste helvette har jeg klart det? Spiste som vanlig veldig mye mat og drakk tre shaker med protein hver dag. Gikk Fra 82,5 til 77,4. Jeg regner jo med at dette er vann og slikt, men forstår ikke hvordan det er mulig. Jeg målte meg på samme vekten begge dagene, og regner med den er presis siden det er vektem som er på treningsstudioet. Noen som kan gi meg en forklaring? 6530800[/snapback] Det er desverre ikke mulig. På 24 timer har du mistet 208 gram i timen. Noe som tilsvarer et væsketap på 2 dl i timen. Det er desverre ikke mulig. Er nok teknisk svikt et eller annet sted. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Kanskje du la en feit kabel? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Var det jeg ikke forsto, det ga rett og slett ikke mening. Enten er vekten mongo, eller så er jeg et medisinsk mirakel. Hvor mye væske og salt er du mulig å miste iløpet av et døgn? Edit: No når jeg tenker meg om så var det faktisk over to døgn, trente ikke på Onsdag. Men er jo forsatt helt mongo. Endret 21. juli 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Patience Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Sikker på at du ikke har sovnet i en skummel sidegate i bangkok og blitt ufrivillig organdonor? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Den eneste måten å tape så mye vekt på er å sitte i badstu mens man inntar tilnærmet null væske. Jeg tipper det var en teknisk svikt fra vekten sin side. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Da er vi hvertfall enig i det, og jeg kan forsette dagen med roen i behold. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Var det ikke fotballspillere som gikk ned 5 kg bare i væsketap i løpet av en kamp i EM 04? tror det er fullt mulig. Han jeg husker måtte jo kjøres til sykehus for å overvåkes i 24 timer. (men siden jeg ikke er helt inn i proffenes verden husker jeg ikke navn og nasjon.) edit: men vil her tro at det er vekta som er feilen... Endret 21. juli 2006 av zeltex Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) det engelske fotballaget mistet i vm 4-6liter vann per kamp... Vis du hadde forbrent så mye fett/muskler på en dag, så hadde du vært et mirakel ja, et veldig dødt et, siden kroppen din da måtte hatt et energibehov på 50.000kcal per dag, siden det er umulig å spise så mye, ville du dødd av sult i løpet av noen timer. Endret 21. juli 2006 av Fox9 Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 En mister jo ikke 5 kilo på 2 døgn sånn helt uten å merke det, men det er vel fullt mulig om en bare tøyer definisjonen av å gå ned i vekt maksimalt. F.eks om en er full av mat og drikke ved første måling og inntar lite de neste 48 timene så kan en jo gå ned rimelig mye. Selv har jeg gått kraftig ned i vekt to ganger. første gang var for ca 12 år siden da presterte jeg å gå ned litt over 1kilo på litt over 1 time (var ca 60 kilo da). Det var kretssamling for friidrett med alternativ trening. Vi ble lina opp forran den sykeste aerobitcha noen noensinne hadde sett. Andre gangen var ved en 70 timers "helvettesuke" da gikk jeg ned ca 2 kilo, vesketap ikke inkludert. Men dette er altså årsaker en gjerne husker rimelig klart (vel med unntak av de siste 20 timene av det 70 timers slitet kanskje...) så jeg skulle mene en har noe peiling på hva som har skjedd om en faktisk har gått ned 5 kg på 2 døgn. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Vel, om man veger seg om kvelden når man har spist en hel peppes pizza og drukket halve Rema med cola, veier seg med alt av kle som måtte finnes, står opp igjen dager etter, går uten kle og veier seg, så kanskje det er en forskjell? Må ha vært noe sånt. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 hoppe hoppetau i badstu i 10 timer så mister du kanskje 5 kilo vann. men samtidlig kommer du til å være på grensen til å besvime hele tiden, føle deg slapp osv..... vekten din som tuller Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Vel, om man veger seg om kvelden når man har spist en hel peppes pizza og drukket halve Rema med cola, veier seg med alt av kle som måtte finnes, står opp igjen dager etter, går uten kle og veier seg, så kanskje det er en forskjell? Må ha vært noe sånt. 6531102[/snapback] Det er nok mulig ja, men ikke så mye som 5 kg. Er nok vekten som overdriver her. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Vel, om man veger seg om kvelden når man har spist en hel peppes pizza og drukket halve Rema med cola, veier seg med alt av kle som måtte finnes, står opp igjen dager etter, går uten kle og veier seg, så kanskje det er en forskjell? Må ha vært noe sånt. 6531102[/snapback] Det er nok mulig ja, men ikke så mye som 5 kg. Er nok vekten som overdriver her. 6531786[/snapback] Nei, 5kg virker litt mye imo også. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Som sagt, han har sluppet en feit kabel. Lenke til kommentar
edahl Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har vel mye med veskeopptak, toalettbesøk og næringsinntak å gjøre. Typen til søs svetta ned 2 kilo på en sykkeltur senest i dag. Vil du gå opp en kilo, drikk en liter vann, vil du gå ned en kilo, svett og piss litt. Er ikke mer hokus pokus enn som så Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Det kan fint ligge ganske mye i tarmene/blæra, og samtidig vil det kunne svettes ut en del og forbrennes litt. Klær kan også ha noe å si. Om jeg hadde gått inn for det hadde jeg nok klart 5kg vektdifferanse på 48t, men da måtte jeg ha forberedt meg. I ditt tilfelle er det mer sannsynlig at noen har klussa med nullstillinga på vekta. Selv har jeg veid 76.1kg mange dager på rad, før jeg plutselig var nede i 74.5 og neste dag oppe i 77.8 =/ Shit happens.. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Jaja, ligger hvertfall konstant på 81 kg nå og alt er vel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå