Gå til innhold

Godt hovedkort for OC'ing av P4 mm

Anbefalte innlegg

Har planer om å teste ut Intel etter etpar år med diverse AMDer i burken, og har endel spørsmål jeg håper noen her kan besvare.

1: Hvilken P4 kan er best egnet for overklokking? Hvilken CPU vil kunne oppnå den høyeste hastigheten med minst mulig knoting? Har sett på 2,5 & 2,6GHz'erne -2,8GHz er stadig sinnsvakt dyr -så den dropper jeg. :p

2: Såvidt jeg har skjønt kan ikke multiplier på P4 "justeres" -klokking skjer via FSB. Stemmer dette? Og hva i helv* gjør jeg med RAM'en -det er jo grenser for hva den tåler? Eller driter jeg meg totalt ut her nå...

3: RAM type -har lyst til å prøve ut RamBus -noen meninger om dette? Tenker da på 1066 (533MHz)typen. Synes allerede jeg hører DDR-fanatikerne hyle og rive seg i håret her. Jadda, DDR400 er fine greier, men såvidt jeg har skjønt, kan det ikke måle seg helt med RD1066 enda -pris er ingen hindring her. Det jeg er mer bekymra for er hvor bra RDRAM'en tåler OC'ing...

4: Hovedkort. Stort problem. Har vært borti et GigaByte 8IHXP, og likte det jeg så. Men dette er vel et noe "gammelt" kort. Har det dukket opp noe bedre? Ie et som er bedre egnet for OC'ere? :]

Ok, detta blei langt -så jeg stopper her -foreløpig :]

Jtwitch

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, etter noen undersøkelser ser det ut til at et kort basert på SIS648 chipset'et kan være et alternativ -Da med DDR400 (hva ellers). Eneste problemet er da å skaffe til veie SDRam som tåler dette; Har enda ikke sett "offisielle" 3200 (5ns) sticks. Så hvor finner jeg slikt noe?

Og hvilket MB vil dere anbefale?

JTwitch

Lenke til kommentar

Såbidt jeg har forstått det, er 2.26 ghz'en en av de som er veldig bra på OC. Jeg har selv 2.533 og kjører den stabilt på 3ghz boxed. Får ikke så mye mer uten at det blir ustabilt. Jeg har Asus P4B533-V som jeg fikk anbefalt her, og er fornøyd med det. Men det har ikke RAID. Du har rett, P4 har låst multiplier, så du må stille på fsb. Når det gjelder RAM kan du kjøpe Corsair XMS3500 fra http://www.quad.no, da får du nok RAM som klarer å henge med:)

Lenke til kommentar

Vel, bare for å gjøre min forvirring komplett;

http://www.vr-zone.com/guides/Intel/Northw...hwood/page2.htm

Ser jo flere 2,8GHz P4 her... Med forskjellige multipliers?!

Eller er dette bare WCPUID som "antar" at multipliern er sånn-og-sånn utifra hvilken hastighet prosessoren går på? Ville vært snålt -men jeg har jo ikke peiling :p

Låsbar AGP/PCI... notert.

Holder fortsatt en knapp på RD1066 tho -ser ikke ut til at ddr400 henger helt med i ytelse enda. Men nå aner jeg ikke hvor mye rd'en kan presses. Tar en sjanse. Blåser jeg noe til himmels lar jeg høre fra meg! Hvis ikke, poster jeg reultater -ser ut til at folk heromkring er glade i denslags.

Får ikke sakene før 5/11 i følge leverandør tho. Argh!

Takker for tips, forresten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...