marlervi Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hadde et defekt skjermkort, da jeg skulle skifte til nytt vil ikke maskinen starte. Den starter på en måte opp, men den går svært rolig, og det virker som om ikke alle prosessene kommer i gang. Den går på en måte i hvilemodus, og det kommer ikke frem noe på skjermen. Jeg prøvde å skifte tilbake til det gamle kortet, men samme problem dukket opp. Kan det ha skjedd noe med hovedkortet? Hvor kan feilen ligge? I skjermkortet, agp-porten? Noen som har en anelse? På forhånd takk Marius Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har du sjekket at skjermen har strøm og at kabelen står skikelig i skjermkortet? Lenke til kommentar
marlervi Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Ja. Alt er i orden med skjermen. Problemet ligger i maskinen. Hovedkortet. Virker som om den ikke klarer å håndtere skjermkort. Har prøvd to stk uten hell. Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Resett biosen mulig det kan virke Lenke til kommentar
pghvesser Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Har samme problem, har riktig nok bygget alt fra bunnen av så det kan være mye rart som er feil men har gjort en del feilsøking. Trodde først det kunne være noe minne greier - det var det ikke. Har også sjekket at det ikke var noe med skjermen (da har jeg i såfall tre skjermer som kan kastes ) Har prøvd å resette bios, det hjalp ikke SKjermkortet jeg bruker har jeg brukt i over 1 år i en annen maskin, uten nevneverdige problemer... Skal prøve det i den gamle maskina og se om ikke det er skjermkortet som har fått seg en karamell, prøve det nye kortet i den vanskelige maskina, eller om det er en feil på hovedkortet... Kommer tilbake med testresultatet... Lenke til kommentar
marlervi Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Hadde samme problemet da jeg bygde en maskin for flere år siden. Da mener jeg å huske at det var minne-problemer, noe jeg tviler på kan være årsaken nå. Lenke til kommentar
pghvesser Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Har testet med skjermkortet i min gamle pc og der fungerte det helt glimrende... Så da var det ikke det heller... I mitt tilfelle begynner jeg å lure på om det kan være noe rart med hovedkortet. Viftene starter men man hører ingen pipelyder (som er normalt)... så da vet du det, beklager at jeg ikke har noen glupe tips men hvis jeg kommer på noe then i'll let you know... Lenke til kommentar
pghvesser Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Etter mye om og men så røvde jeg et nvidia basert skjermkort i den trøblete pcen min (til info så var det gamle ATI basert) noe som jeg mener burde vært knakande likgyldig . MEN det var det ikke, den starta opp med skjermbilde og en liten info om at jeg måtte inn i bios og lagre innstillingene... så banalt og enkelt kan det være, hovedkortet mitt (gigabyte ett eller annet) likte ikke ati kortet mitt... enden på visa er at jeg bestilte et nytt, nesten tilsvarende, kort som jeg satser på at skal fungere... Håper dette kan være til hjelp... Sov godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå