Gå til innhold

Kjøpegaid for digitalspeilrefleks/ dSLR


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har 11 punkter. Jeg bruker alle 11, men normalt ett om gangen. Spesielt ved kritisk fokus (tynn dybdeskarphet) er det ikke alltid så gunstig og rekomponeres.

 

Unntak for bruk av ett punkt om gangen er fugler. Fugler i flukt føler jeg at jeg trenger alle for. Og nå skal jeg teste nytt ustyr på fotballkamp på lørdag, og antar jeg vil bruke en alle punkter en del der.

 

Edit: Generelt sett syns jeg ikke det er så stort problem med få fokuspunkter. Det er et større problem at de sitter tett sammen. Det er et større problem ved budsjettmodellene til Olympus enn antallet punkter.

 

Så lenge punktene hadde vært plassert ett sentrert, og de to andre ute i kantene hadde jeg ikke klaget. Problemet nå er at alle er sentrert, noe som også gjelder D40/x/60.

 

Men men.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har da altså en slik Olympus som har den svakheten at den bare har 3 fokuspunkter. Etter en tids bruk er jeg kommet til at jeg bare bruker det ene, så jeg har faktisk to punkt til overs. Jeg har inntrykk av at jeg ikke er den eneste som kun bruker punktet i midten til å fokusere.

 

Det eneste jeg savner på min E-520 er værtetting, ellers synes jeg det er et meget godt kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...