PMnormal Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Min 20D har vel 9 punkter, og 8 av dem har jeg aldri brukt. Det gjelder også de fleste andre her på bruket. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Jeg har 11 punkter. Jeg bruker alle 11, men normalt ett om gangen. Spesielt ved kritisk fokus (tynn dybdeskarphet) er det ikke alltid så gunstig og rekomponeres. Unntak for bruk av ett punkt om gangen er fugler. Fugler i flukt føler jeg at jeg trenger alle for. Og nå skal jeg teste nytt ustyr på fotballkamp på lørdag, og antar jeg vil bruke en alle punkter en del der. Edit: Generelt sett syns jeg ikke det er så stort problem med få fokuspunkter. Det er et større problem at de sitter tett sammen. Det er et større problem ved budsjettmodellene til Olympus enn antallet punkter. Så lenge punktene hadde vært plassert ett sentrert, og de to andre ute i kantene hadde jeg ikke klaget. Problemet nå er at alle er sentrert, noe som også gjelder D40/x/60. Men men. Endret 4. august 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Pentax K20D er vel rimelig nok nå, ligger under 10 000 i fastpris for kit, japanphoto har tilbud denne helga med 6999,- for kitet...? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Nettop kjøpt meg et Nokon D80 kit helt nytt for 6,5 k... Gleder meg til jeg får henta det på posten, da skal det taes bilder Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Dessverre blir denne tråden litt poengløs så lenge den ikke oppdateres med nyere kamera. Den vil derfor fjernes fra sticky-lista, men den oppfyller så absolutt kravene til sticky igjen om trådstarter oppdaterer listen over kamera Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har da altså en slik Olympus som har den svakheten at den bare har 3 fokuspunkter. Etter en tids bruk er jeg kommet til at jeg bare bruker det ene, så jeg har faktisk to punkt til overs. Jeg har inntrykk av at jeg ikke er den eneste som kun bruker punktet i midten til å fokusere. Det eneste jeg savner på min E-520 er værtetting, ellers synes jeg det er et meget godt kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå