Gå til innhold

minnekort til IXUS 750?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sandisk og Lexar er normalt de to merkene som anbefales. Litt dyrere, men manges erfaring er at de er mer driftsikre enn billigere merker. Dvs. at du har mindre sjanse for å miste alle bildene på minnekortet. Husk også at kameraet bruker minnekort av SD-standarden.

Det er ikke et must å kjøpe spesielt raske kort, da kameraet er flaskehalsen på hurtighet lenge før kortet. Men et raskt kort kan hjelpe på evt. fremtidige kamera om du har planer om å oppgradere noe. Merk imidlertid at de fleste av dagens speilreflekskamera ikke bruker SD.

Lenke til kommentar
Men ikke bare annbefal Sandisk og Lexar, jeg har lest mye, og Microdia( som jeg selv har) leverer utrolig driftsikre minnebrikker.

6539762[/snapback]

Aldri hørt spesielt mye om Microdia, og tør derfor verken anbefale det merket, eller fraråde noen å kjøpe det. Er det et lite utbredt merke, er det også vanskelig å vite hvor driftsikkert det er.

Man velger selv, men personlig velger jeg å kjøpe de merkene som ut fra min (jobbet fire år i fotobutikk) og mange andres erfaring (kunder, brukere på forum) er de mest driftsikre på markedet (Sandisk og Lexar altså).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...