plankeby Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Dette er nok gammelt nytt. Jeg vil advare alle som trenger drivere om å holde seg unna websiden driverguide.com. Jeg var desperat nok til å registrere meg der for å kunne laste ned en driver (som forøvrig ikke virket). Fikk følgende mail like etter, og tenkte ikke på hvilke konsekvenser som ville møte meg senere. Teksten jeg har markert i rødt her, sier at driverguide.com kan sende masse spam. Spam mail lot ikke vente på seg, to tomer senere og i ukene fremover rant det daglig inn store mengder spam. Jeg merker av alle spam for blokkering, men slike spam byråer endrer jo stadig på avsenderadresse for å unngså at mailen blir blokkert i et spamfilter. Jeg har spamfilter, men det hjelper lite. Dette var et hjertesukk fra meg, som i farten ikke tenkte på å opprette en ny mailadresse til spambruk, som jeg da kunne brukt til driverguide.com Mailen jeg fikk etter registrering på Driverguide.com: Thanks. For your privacy, your confirmation is required. This service will be managed by our partner, Postmaster Direct, who will send you relevant information from third parties. Postmaster Direct's privacy policy can be viewed at: http://www.postmasterdirect.com/privacy.html Once you confirm, you will be added to: Systems Administrators We hope you enjoy this service and we'll see you online! Thanks, DriverGuide Endret 21. juli 2006 av plankeby Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Heh, pwn. Anmeld dem, de har gitt opp personlig opplysninger til en tredjepart. Lenke til kommentar
b21a Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Da fikk vi bevist "verdien" av slike påstander Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Ja "b21a" jeg så også teksten du har limt inn i din kommentar, tenkte da at her får jeg ikke spam. Teksten fra bekreftelsesmailen jeg fikk etter registrering sier jo så noe helt annet om Driverguide: This service will be managed by our partner, Postmaster Direct, who will send you relevant information from third parties. Der sier dem jo at mailen min vil bli delt ut !! Så etter registering så forteler dem umiddelbar at mailem min nå blir spredd til tredjeparter. Å stoppe slik spam er bare å gi opp, selv om jeg aldri åpner spam så er jo mailen min nå i fritt omløp takket være Driverguide.com. Så dette er min advarsel som forhåpentlig kan være til hjelp for andre skandinavere, som senere måtte lure på noe om Driverguide og kanskje få lese denne tråden. Herved er jeg blitt skremt av å registrere meg på utenlandske sider, i forhold til spam. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 "Make sure you add [email protected] you your address book or list of allowed senders. Hotmail.com and Yahoo.com might put our signup mail in the Trash or Spam folder and Earthlink might block it completely." hmm lurer på hvorfor Det er litt morsomt hvordan de gjentar at de ikke kommer til å sende spam, skurker er det de er. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 På sider som krever at man registrer seg med mailadresse og bekrefter den er det genialt å bruke Mailinator.com. Man kan enten få en generert adresse ved å besøke siden, eller man kan lage en selv @mailinator.com og sjekke denne.. -Kisp Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 "Make sure you add [email protected] you your address book or list of allowed senders. Hotmail.com and Yahoo.com might put our signup mail in the Trash or Spam folder and Earthlink might block it completely." hmm lurer på hvorfor Det er litt morsomt hvordan de gjentar at de ikke kommer til å sende spam, skurker er det de er. 6531155[/snapback] Jeg har totalt blokkert innkommende e-poster fra Earthlink. Det viste seg at en stor del av spam jeg fikk kom fra earthlinkadresser. Sikkert mesteparten er forfalsket, men det ser ut som earthlink er populært blant spammere. En gang fikk jeg en spam fra Earthling.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå