Veggy Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hei, Har nettopp kjøpt meg et XFX 7900GT kort plus VF700-AlCu vifte. Var nok litt rask når jeg kjøpte vifta da jeg ser at den kun kan kobles i 5v eller 12V modus. Er det noen som har fått montert denne slik at den kan kjøres på vifte koblingen på GFX kortet ? Hva med å bruke gammel kobling å lodde den på den nye vifta ? Har ikke sjekka amp forbruk på vifta kontra hva kortet kan levere ennå... - Veggis Lenke til kommentar
framoeng Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hei, Har nettopp kjøpt meg et XFX 7900GT kort plus VF700-AlCu vifte. Var nok litt rask når jeg kjøpte vifta da jeg ser at den kun kan kobles i 5v eller 12V modus. Er det noen som har fått montert denne slik at den kan kjøres på vifte koblingen på GFX kortet ? Hva med å bruke gammel kobling å lodde den på den nye vifta ? Har ikke sjekka amp forbruk på vifta kontra hva kortet kan levere ennå... - Veggis 6529918[/snapback] Tror ikke den vifta er beregnet på det. Jeg bruker akkurat den samme med en Zalman FanMate viftestyring. Det gjør at jeg kan kjøre på det turtallet jeg vil. Kjører den på ca. 7.5V. Lenke til kommentar
Veggy Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Hmm.. jeg får måle litt og se på amp forbruket på stock vifta kontra VF700 da.. Hvis jeg går for SLI løsning senere vil jeg få plass til et kort til med denne vifta? edit: Link til en som har kobla vifta på viftepluggen på et 6800 kort. http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/mac_68...almanVF700.html Endret 21. juli 2006 av Veggy Lenke til kommentar
framoeng Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hmm.. jeg får måle litt og se på amp forbruket på stock vifta kontra VF700 da.. Hvis jeg går for SLI løsning senere vil jeg få plass til et kort til med denne vifta? edit: Link til en som har kobla vifta på viftepluggen på et 6800 kort. http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/mac_68...almanVF700.html 6529949[/snapback] Det kommer litt an på hovedkortet ditt. Mitt, Abit KN8 SLi har liten plass mellom SLI "sporene", men jeg får plass til 2 stk VF700-AlCu (se bilde og profil for mer info). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå