Howard Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Det har etter hvert begynt å dukke opp skjermkort med HDMI-utgang på markedet. Sist ut er PowerColors Radeon X1600-kort. Les mer Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 HDMI kontakt og HDCP-støtte på et lavprofilkort. Her begynner vi å snakke om et ekte HTPC-kort. Litt synd med vifta, ja, men slikt finnes det løsninger for. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 VGA port? hadde det ikke vært bedre med DVI-I? Lenke til kommentar
espenhogbakk Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hmmm. Jeg skal forhåpentligvis bygge meg en HTPC snart, det er hvis økonomien strekker til etter innkjøp av TV og anlegg. Den ser forøvrig slik ut for øyeblikket. Det jeg da lurer på, med disse kortene som har HDMI med HDCP, er vi garantert at det vil fungere å spille av HD-DVD/Blueray med en HD-DVD/Blueray avspiller, eller HCDP beskyttet materiale fra f.eks iTunes? Eller vil det ligge flere begrensinger i veien før det fungerer? Skal det være noe poeng må vel hele veien fra avspilleren til TVen være beskyttet, og hvordan gjør man det i windows f.eks? Så noen som vet noe om dette? med et slikt kort, kan man spille av kopibeskyttede filmer og sende til en flat-tv via HDMI? Eller er det flere ting som må til for at det skal fungere? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 VGA port? hadde det ikke vært bedre med DVI-I? 6530045[/snapback] Nei, for en Flatskjerm har kanskje DVi, VGA, og HDMi,og da er det like greit å sløyfe dvi porten,for hdmi er alikevel mye bedre. Og det er mye flere som bruker VGA enn DVi Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Derfor DVI-I, ikke alle skjermer som har HDMI, og da er DVI det beste valget. Adaptere fra DVI-I -> VGA er dessuten billigere enn HDMI -> DVI Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Syns det er bra at vi får HDMI på skjermkortene. Fordelen med HDMI vs DVI er ikke kvaliteten på bildet, men avstanden signalene kan overføres i de ulike kablene. DVI har vel 5 meter og HDMI 15 mener jeg:) Helt enig med de som påpeker VGA porten her. Den skulle uten tvil vært erstattet med DVI-I Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hmmm, hva var det jeg leste en eller annen plass om manglene i HDMI 1.2 specen.... I alle fall: HDMI 1.3 er på trappene. Hva med å vente til skjermkortene støtter HDMI 1.3? Med oppløsningene som er mulig å sende fra en pc kan faktisk 1080p (max på HDMI 1.2) fort bli en flaskehals? HDMI 1.3 har støtte for 32bit og 48bits fargedybde, noe HDMI 1.2 mangler (24bit). Dette er ikke noe problem akkurat nå med såpass lite høyoppløste skjermer rundt om, men "forhåpentligvis" blir det fort et "problem" if yo catch my drift. DrE Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Spørs om 1080p for noe nedslagsfelt i Norge de nærmeste årene da .) Men jeg ser helt klart problemet. Men med utvalget i 1080p skjermer og projektorer (1 tv jeg vet om og 1 projektor) er vel ikke behovet umiddelbart tilstede Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 I Norge vil digitale bakkenettsendinger begrense seg til 720p, så er vel ikke så mange flatskjermsTV'er som er aktuelle her dette vil bli et problem på. Likevel vil det kunne bli et problem om man feks. skal koble til en 30" LCD "dataskjerm", som da gjerne har 2560 x 1600 i nativ oppløsning. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Men jeg ser helt klart problemet. Men med utvalget i 1080p skjermer og projektorer (1 tv jeg vet om og 1 projektor) er vel ikke behovet umiddelbart tilstede 6530383[/snapback] hehe, derfor jeg skriver Dette er ikke noe problem akkurat nå med såpass lite høyoppløste skjermer rundt om, men "forhåpentligvis" blir det fort et "problem" if yo catch my drift. ... if yo catch my bredsladd Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Produsentene må snart forstå at det er lurere å plassére DVI-port enn VGA-port og legge ved en overgang. Da blir alle fornøyde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå