Gå til innhold

HJEEELP!!!!!! Harddisk til PII 233 MHz. Julegave...HASTER!!!

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som har litt peiling (helst erfaring) på hvilken størrelse harddisker som passer i en PII 233 MHz?

Skal kjøpe en harddisk i julegave til søsteren min, men vet ikke hva maskina hennes støtter av størrelser. Denne maskina hadde jeg selv før og da gikk det å sette inn en 20GB. Da det bare var et hjemmepc-tilbud, så har jeg ikke skrudd noe særlig på den pga. garantien og har derfor ikke peiling på hvilke enheter den består av.

Jeg har tenkt å kjøpe western digital 40GB/7200RPM/ATA100.

Dette skal være en overraskelse, hvilket betyr at jeg ikke har anledning til å sjekke hovedkort og evt. BIOS.

Men det har som sagt stått en WD20GB/5400RPM/ATA66 i den tidligere.

Noen med erfaring her som kan hjelpe meg? Setter STOOOR pris på om noen vet dette og svarer.

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2001-12-10 23:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok flashe bios får å få harddisken til å virke. Litt vansklig å si uten å vite hvordan hovedkort du har, men du må nok regne med at du må gjøre dette.

Hovedkortet har ikke støtte for ATA100, men det er ikke noe problem da harddiskene er bakover kompatible med ATA66.

Lenke til kommentar

Takk for svar, men jeg tror det er definerte sperrer for størrelse på harddisk.

Noen som vet hvor store sperrene er og i hvilke størrelsestrinn de opererer på?

Fikk tips fra en IT-mann på jobben om at hvis hovedkortet støttet 20GB så var neste sperre på 80GB. Han mener at en 40GB skal passe uten problemer.

Jeg tviler litt på ham og ber derfor alle Dere om hjelp så jeg er sikker.

Litt surt å få en harddisk på julaften som ikke passer.

Lenke til kommentar

For (norske taster virker ikke for tiden...) jeg fikk meg ny pc kjorte jeg min ibm 45gb i en gammel pentium 1 via et pci-kort.

det nektet a akseptere 45 gb, men ved a sette noen jumpere pa disken slik at den utga seg for a vare 32gb virket den helt fint.

ergo: det finnes en eller annen grense mellom 32gb og 45gb... (ellers hadde vel ikke disken hatt muligheten for a settes til 32gb heller.)

--

einaren!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...