Gå til innhold

ds vs psp - hvilken kan lettest moddes osv?

Anbefalte innlegg

Jeg liker tanken på å kunne bruke konsollen til mer enn hva den først var ment til.

F.eks. frydes jeg ved tanken på å kunne bruke psp som fjernkontroll via wi-fi og den stasjonære mens jeg ser på tv. Det lille jeg vet om homebrew høres også veldig interessant ut; innovasjon kommer når ildsjeler lett kan vise hva mekker på.

Dessuten er jeg blitt en liten samler av spill o.l. Mine pc-spill ligger pent nedpakket i mint tilstand, mens jeg spiller på back-up kopier. Slike kan bli verdt en del med tiden (særlig når man er en sucker etter limlited edition utgaver). Derfor vil jeg også ta kopier av mine spill til den konsollen jeg blir å velge. Er det mulig på ds også? La meg her kommentere at chipping/lodding ikke er noe problem.

Vel, jeg står som så mange andre litt usikker mellom ds og psp. Håper noen kan hjelpe leg litt på vei til en avgjørelse med litt informasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes klart mye mer homebrew til psp, det er en etablert scene for applikasjoner til psp. Til DS, så kan man spille backups via minnekort adapter (SD / SDmini eller CF), og endel av disse krever at du har orginalspillet før man får lagt inn og aktivert backupen.

Du finner backup produkter til DS i de vanlige modchip sjappene.

Hverken DS eller PSP trenger noen form for fysisk modding for å kjøre backups eller homebew. For psp sin del er det utgitt en rekke downgradere som kjør at du kan nedgradere til 1.5 som kjører homebrew uten problemer.

Lenke til kommentar

Kjøpte en psp for 3 dager siden. Det første jeg gjorde var å downgrade den fra 2.6 til 1.5. Så ja psp'en var veldig lett å dowgrade. Jeg som aldri har vert borti noenting me psp brukte vel kanskje 5-10 min på dette.

Så brukte jeg 10 min til for å legge in programmer slik at jeg kunne kjøre bacups o.l og slik at jeg kunne spille snes og nes spill..

Så nå sitter jeg her og koser meg me super mario 3 og fifa wc :D

Lenke til kommentar

Takker for svar, ser ut til at det blir psp gett, selv om jeg kjenner det rykker litt i meg ved å velge bort nye mario bros - får vel kjøpe den senere :p

Uansett, virker som om jeg er heller dårlig til å søke. Om det er noen andre som spekulerer på noe av det samme, så ta også en titt i denne tråden. Men, i forhold til den infoen som kommer fram der, så vil jeg bare gjøre oppmerksom på at det nå er mulig å downgrade nyere psp`er med firmware 2.6 - 2.7 til 1.5 også - som Hjelm87 er inne på.

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar
Takker for svar, ser ut til at det blir psp gett, selv om jeg kjenner det rykker litt i meg ved å velge bort nye mario bros - får vel kjøpe den senere :p

Uansett, virker som om jeg er heller dårlig til å søke. Om det er noen andre som spekulerer på noe av det samme, så ta også en titt i denne tråden. Men, i forhold til den infoen som kommer fram der, så vil jeg bare gjøre oppmerksom på at det nå er mulig å downgrade nyere psp`er med firmware 2.6 - 2.7 til 1.5 også - som Hjelm87 er inne på.

6531515[/snapback]

ialefall fra 2.5 og 2.6. Jeg brukte denne guiden her som var veldig lett..

Det viser bilder og de forklarer på engelsk hvordan alt skal gjøres. Ps må ha gta

easy downgrader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...