Gå til innhold

Sony Ericsson, kjedelig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for referanse, her er en liten sammenligning:

post-104590-1153810810_thumb.jpg

post-104590-1153810823_thumb.jpg

post-104590-1153810957_thumb.jpg

Skulle gjerne sammenlignet den med k800i, men hadde dessverre ikke en slik tilgjengelig. Og ja, joysticken mangler :p Men bare legg merke til at Nokia bruker faktisk joystick på denne modellen...

Lenke til kommentar

Og takk Gud for at det ikke er ny meny på hver enkelt telefon.

For oss som jobber i bransjen går det ikke en dag uten at noen trenger hjelp til å fikse noe de har rotet til i menyene. Skulle vi måtte lære oss 200 forskjellige OS/menyer hadde jeg gitt opp. ;)

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at jeg synes brukergrensesnittet fungerer bra, men når jeg kjøper ny telefon ønsker jeg litt forandring.

Nå har de riktignok gitt oss menyer med vibrering :p jipppiii for SE.

6531211[/snapback]

for de som er så heldige å IKKE ha Entry på sin telefon så... :mad:

Og forøvrig så er det små endringer på alle telefonene da... På de som er blitt bedre på et punkt, kan du banne på de er blitt dårligere på andre punkter.

Som w800 til w810..

Mye flottere farge , men så har de FJERNET kameradekselet. HELT høl i hue spør du meg. Bildene ser jo ikke ut, og jeg har hatt telefoneni mindre enn 1 mnd...

og ang FW oppdateringer på nett, så er det jo alltid noe galt uansett. De retter opp en feil, men klarer samtidig å ødelegge noe annet... Så ja, joda..

Uansett blir det nok SE på meg videre også, men jeg angrer meg nok litt på kjøpet av w810! DET burde jeg styrt meg for og heller evnt ventet på K800 til en rimeligere pris, siden jeg bruker kamera veldig mye på telefonen. (problemet er at jeg bruker MP3 spillern mye også....)

Lenke til kommentar

LuciferLynx: mp3-spilleren på k800i er vel mer eller mindre samme som på w800/w810i tror jeg, er uansett ikke store forskjellene. Og med samme headset som på w-serien er lyden den samme. Eneste som mangler er hurtigtaster og farge :p Kan kjøpe headset med fjernkontroll for å få hurtigtaster til musikkstyringen uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg ser litt på mobilen som på en eventuell kjæreste. Den skal være til å stole på, lett og billig i bruk, og man skal like den nok til at man ikke går lei etter et år. Sånn sett har jeg falt for SE-mobilene: Har hatt tre, og ingen av dem har det vært noe tull med. De er kanskje ikke DRITbra telefoner, men designet, helt ned til skrifttypen og utforminga av skjermen har vært såpass nice at jeg har slått meg til ro med det.

Kanskje skulle telefonen min hatt flere funksjoner, større minne, bedre batteri osv. osv. og det er alltid noe som er penere og mer forlokkende på markedet, men når jeg blir sugen på ny mobil prøver jeg å tenke "men er det EGENTLIG noe galt med den gamle?" og da tenker jeg at jeg trives faktisk med den jeg har. Den har vært trofast til meg oppgjennom tidene. (SE-merket, altså.) Så hvorfor bytte til en dritfancy en som sikkert er mer flashy og kulere, men som kanskje klikker etter to uker? Og som jeg ikke vet om jeg kommer til å være like fascinert over etter seks måneder?

Nej, da foretrekker jeg å gjennoppdage min SE. "Gud, så grei denne telefonen er. Den har jo det jeg trenger, pluss dritfeit lyd i høretelefonene. Phroawr!"

Herregud jeg elsker metaforer.

Lenke til kommentar
LuciferLynx: mp3-spilleren på k800i er vel mer eller mindre samme som på w800/w810i tror jeg, er uansett ikke store forskjellene. Og med samme headset som på w-serien er lyden den samme. Eneste som mangler er hurtigtaster og farge :p Kan kjøpe headset med fjernkontroll for å få hurtigtaster til musikkstyringen uansett :)

6552716[/snapback]

åsså skjønte jeg det sånn at man må kjøpe minnekort utenom? Og i og med det er en såpass mye dyrere telefon i utgangspunktet , ble det ikke noe for meg.. desverre..

men men. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Vel, det er da vel ikke helt sant at menyene er så like. De som likner er veldig like, men de har 3 x 3 ruter, 3 x 4 ruter, Symbian UIQ 2.x og 3.0 Så det er iallefall fire forskjellige menytyper. Ikke at de med 3 x 3 ruter og de med 3 x 4 ruter er så forskjellige, men litt er det iallefall?

Men er det noen som velger bort Sony Ericsson fordi menyene er så like? Selve designet på mobiltelefonene pleier å variere litt og spesifikasjonene er jo også varierende :)

Lenke til kommentar

LuciferLynx: må kjøpe minnekort utenom ja, men er egentlig like greit det som at de slengte med et på 64MB. Selv synes jeg det er fryktelig irriterende å ha et minnekort ekstra, føler meg bare skyldig fordi jeg ikke bruker det :p Ikke får man solgt det heller :) Minnekort er veldig billige idag, maks et par hundringser for 1GB.

Uansett hvor "kjedelige" telefonene ser ut, vil jeg anbefale dere å teste mobilen først, hos en venn eller i butikk. Det kan godt hende telefonen ser veldig kjip og kjedelig ut, men når man har den i hånden føles den veldig gjennomført og eksklusiv ut. Man sier noe om bøker og cover, men det skal jeg ikke gjenta her ;)

Lenke til kommentar

For meg vil det bli deilig å få meg en SE-mobil (W810i), da jeg ikke har hatt en SE-mobil på ca. 3 - 4 år. Blir deilig med forandring. At SE har samme menysystem på nesten alle telefonene sine er en fordel for noen og en ulempe for noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...