Gå til innhold

Hely nytt design, kritkk ønskes.

Anbefalte innlegg

Heisann, har de siste dagene laget meg en ny hjemmeside! Fulgte rådene til webdesignerene her inne på HW om at jeg måtte slutte å lage sider utifra de gamle sidene, så derfor startet jeg helt på scratch og har nå laget en helt ny side med sidebar, stilvelger, loginboks til cutenews (hjelper hverdag min mye, latskapen lenge leve :) )

Hva synes dere? Ris, ros, tips, idér, konstuktiv kritikk? Bring it on :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det ikke du som laget det rust designet for litt siden? Syns det egentlig det var kjempe bra. Den nye siden din er fin den, men syns bakgrunnen kræsjer litt med stilen til resten av siden. Du kunne jo også tenkt på å bytte ut h elemementene til venstre divene med et bilde med en annen custom font? Ser også at du har gitt venstre boksen litt for stor bredde iforhold til boksen, for noen få setninger slutter utenfor.

Lenke til kommentar
Var det ikke du som laget det rust designet for litt siden? Syns det egentlig det var kjempe bra. Den nye siden din er fin den, men syns bakgrunnen kræsjer litt med stilen til resten av siden. Du kunne jo også tenkt på å bytte ut h elemementene til venstre divene med et bilde med en annen custom font? Ser også at du har gitt venstre boksen litt for stor bredde iforhold til boksen, for noen få setninger slutter utenfor.

6531050[/snapback]

Jo, det var meg som laget rust designet, men ble aldri noe av det.

Hva synes du/dere om den nye bakgrunnen?

http://www.thinkfuzzy.net/index.php - Ble det bedre?

Skal se på det andre du nevnte, takk for tipset!

Lenke til kommentar
Det blir så hard overgang med det rene hvite i innholdsfeltet mot den skitne betongbakgrunnen. Tror jeg ville ordnet litt på overgangen der. Lagt til noen grunge-effekter eller noe.

6538583[/snapback]

Enig, sliter selv med å få til en bra overgang!

Skal lage 3 nye stiler under stilvelger med 3 forskjellige bakgrunner, så kan man se enkelt hvilken som passer best - regner med å ha det klart om en stund.

Dette var lekkert, fuzzy! Det eneste negative jeg kommer på i farten er headeren. De enorme mengdene rødfarge trekker blikket bort fra innholdet. Er et helvete å lese noe som helst før man får scrollet vekk headeren.

6538814[/snapback]

Takk! Ja.. må kanskje si meg litt enig der. Noen forslag til forbedringer? Lysere farge?

Elsker typografien! Har du valgt noe for oss Mac-brukere, only? ;)

6539509[/snapback]

Takker. Har prøvd å få litt luft - letter-spacing, hvit bakgrunn osv.

Lenke til kommentar
Det blir så hard overgang med det rene hvite i innholdsfeltet mot den skitne betongbakgrunnen. Tror jeg ville ordnet litt på overgangen der. Lagt til noen grunge-effekter eller noe.

6538583[/snapback]

Enig, sliter selv med å få til en bra overgang!

Skal lage 3 nye stiler under stilvelger med 3 forskjellige bakgrunner, så kan man se enkelt hvilken som passer best - regner med å ha det klart om en stund.

Dette var lekkert, fuzzy! Det eneste negative jeg kommer på i farten er headeren. De enorme mengdene rødfarge trekker blikket bort fra innholdet. Er et helvete å lese noe som helst før man får scrollet vekk headeren.

6538814[/snapback]

Takk! Ja.. må kanskje si meg litt enig der. Noen forslag til forbedringer? Lysere farge?

Elsker typografien! Har du valgt noe for oss Mac-brukere, only? ;)

6539509[/snapback]

Takker. Har prøvd å få litt luft - letter-spacing, hvit bakgrunn osv.

6540121[/snapback]

Rødfarge har den egenskapen at det veldig lett "trekker til seg synet" (bare se på swatsikaen og kommunistsymbolet. Jeg vet ikke hvordan du kan ordne det, men du kan prøve å legge til flere røde elementer lenger nedover siden eller evt. mette (saturation i PS) rødafargen litt mer.

Lenke til kommentar

Med den bakgrunnen burde du kanskje brukt border-left og border-right?

Og er enig i at banneren, eller rødfargen rettere sakt er litt vel mye.

Prøv mørkere farger.

EDIT: Og har du sjekket siden i IE?

Hadde samme problemet selv.

Opera og Firefox stiller skrifttypen selv virker som.

For i IE virker det som om du har satt skriftstørrelsen til size 5 elns.

Det funker heller ikke å klikke på bildene i IE.

Ja jeg vet.. IE er hat.

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...