Skallesei Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Har problemer med min nye PF dvd... Får fullt av "firkanter" i bildet når dvd'en spiller... Det er hovedsaklig i det store lerretet over scena disse firkantene dukker opp. Andre dvd'er spiller helt fint... Lurer derfor på om det skal være slik?! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 På lerretet på scenen? Da jeg var på Roger Waters-konsert her forleden, var det store firkanter av røde prikker spredd på lerretet. Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Nå vil faen ikke plata virke i dvd-spilleren heller......! Det er ikke kun på lerretet over scena, men det er også nå det er andre lyse bilder. F.eks closeups. Akkurat som om bildet henger seg opp litt... Jævla dritt.. Lenke til kommentar
embark Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Nå vil faen ikke plata virke i dvd-spilleren heller......! Det er ikke kun på lerretet over scena, men det er også nå det er andre lyse bilder. F.eks closeups. Akkurat som om bildet henger seg opp litt... Jævla dritt.. 6530188[/snapback] Gå ned til sjappa, forklar saken og spør om du kan få bytte den i en ny. Husk å ta med kvittering da. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Så dette på Rush X3 på pc'en, men ikke på stuespilleren. Tror det kommer av for mye komprimring? Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 hmmm... Har en HTPC, men ikke en "vanlig" dvd spiller. Kan det rett å slett være det som gjør det? Kvitteringa ja.. Den forsvant nok minutter etter jeg gikk ut døra på platekompaniet. Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Har lasta ned PULSE i divx-format og der er det helt fritt for disse "firkantene"... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Hvis det er på en HTPC, så kan det skyldes codecen. Har du prøvd å spille den av i Nero Showtime? Og har du prøvd å spille den av hos noen venner? Endret 21. juli 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Kanskje prøve med nye codecer for DVD avspilling. Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Nei, harikke det.. Bruker Nvidias dekoder i kombinasjon med ZoomPlayer. Den burde da funke fint den..? Endret 21. juli 2006 av Skallesei Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Nei, harikke det.. Bruker Nvidias dekoder i kombinasjon med ZoomPlayer. Den burde da funke fint den..? 6530455[/snapback] Jo, men et godt tips er å prøve et alternativ hvis det du har ikke funker. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Nero Showtime er et godt alternativ, funker meget bra. Ligger i Neropakken hvis du har innstalert Nero da Endret 21. juli 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 hmmm... La inn Nero Showtime å testet.. Det funket fint.. Så begynnte jeg å se på innstillingene i programmet.. Jeg aktiverte "hardware acceleration" og da kom akkurat samme problemet tilbake igjen! Kan det rett å slett være noe galt med skjermkortet mitt?! Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Deaktiverte Hardware acceleration i Nvidia dekoderen, da funka den også! Laster ned nyeste drivere til skjermkortet mitt nå og legger inn de for å se om det hjelper.. Det er forresten et Radeon X800GT kort.. Endret 21. juli 2006 av Skallesei Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Jeg har samme kort, og har aldri hatt problemer. Men du kan trygt skru av Hardware Acceleration når du bare spiller av filmer. Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Blir ikke alt bedre med hardware acceleration da? Og hvis det er no galt med kortet skal jeg faen meg ha det på garantien.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå