Gå til innhold

Duger dette oppsette - noe som funker bedre?

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd og hjelp med den nye maskinen jeg har lyst på, og hører mye snakk om de nye Intel cpuene, dette er vel det jeg stusser mest på. Vær vennlig og kom med nyttige innspill.

CPU:

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Cpu

HK:

MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

HK

Ram:

Corsair TWIN2X 6400C3 DDR2, 2048MB CL3, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

RAM

HD:

Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA2 16MB 7200RPM - 2 stk

HD

GFX:

PowerColor Radeon X1900XT 512MB GDDR3, PCI-Express, ViVo, Dual-DVI-I, Retail

GFX

Kabinett:

Akasa Eclipse-62, Sort Utvendig og Innvendig, Aluminium (Uten PSU)

Kabinett

PSU:

Akasa Powerplus 650W, 80mm Denki Vifte, 4xSATA, 2xPCI-E, ATX/EPS, 24/20pin

PSU

Det hadde vært flott om dere kunne komme med noe innspill om dette er verdt summen (17426 + evnt ekstrautstyr), og hvis dere vet om noe som gir samme ytelsen men mer for pengene så bare skrik ut. Hvis dere finner noe som mangler eller ikke passer sammen så si ifra, så blir jeg lykkelig :)

Dette skal være en Spill maskin / alt mulig maskin.

**Denne maskinen er bygd uten å sjekke tester osv. Er ment som en slags pilot for den ferdige maskinen**

Takker for all respons

Endret av ^aM^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Driter du penger ?

2) Linken til hovedkortet er linket til E6700

3) Kjøp E6600 er ikke stor ytelses forskjell på dem og den er lett å klokke til X6800

4) Nok en gang driter du penger ? den rammen koster mer enn den smaker ! Spar 2000,- og kjøp samme ram bare 6400c4 eller 1066Mhz ram

5) Kjøp mist PSU den på 500W eller den til Thermaltake på 750W

6) Har du spart litt penger nå ? Isåfall kjøp deg en vannkjøling

7) Det var vel det ...

Lenke til kommentar

skal vi se... angående minnet ville jeg heller kjøpt CAS4 utgaven, den er hele 2000kr billigere!

og til skjermkortet hadde jeg heller gått for 7900GT fra nvidia, trukke det skal være stor ytelsesforskjell og 7900GT koster 2500kr +/- 100kr(nå husker jeg ikke hva ATI kortet koster så er kanskje ikke så mye og hente, husker hvertfall at hardware.no har testa disse korta så er kanskje verdt en titt?)

PSU'n hadde jeg også¨bytta ut me en Hiper 580w som er modulbasert(kan ta vekk kablene du ikke trenger), kablene er strømpet, og prisen er på 780kr... trur støyen ligger på 18Db... Ellers kan du jo også gå for en Mist 500w, skal visst være ekstremt stille og være modulbasert det og, men litt dyrere enn hiperen... Du trenger jo ikke mer strøm enn 500w uansett!

Sist men ikke minst så gjennomgår AMD et heftig priskutt på sine dobbelkjerner om et par dager så kanskje lurt å se på en av disse cpu'ene? (X2 3800+ kommer til å bli et røverkjøp) Men intel skal nok også ha et lite prisras snart så er kanskje ikke så aller mye å hente her heller :)

Lykke til me kjøpet! :D

EDIT: trykkleif og gjort mer lesevennlig...

Endret av Skinney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...