Gå til innhold

lydkort eller ekstra ram til gaming?

Anbefalte innlegg

hallais!

har tenkt å kjøpe meg et lite heftig oppsett snart som skal primært brukes til gaming... kjøper også et 5.1 anlegg fra Logitech (x-530) og tenker meg at et lydkort kunne gjort susen... problemet er at budsjettet jeg er på krever at jeg enten kjøper lydkortet eller 2gb me ram(med lydkortet er jeg tvingt til 1gb). jeg kommer til å spille spill som FEAR, oblivion og sikkert de litt mer krevende spilla og så høy kvalitet jeg takler med dobbelkjerna mi og 7900GT... Det jeg lurer litt på her er om det er verdt å ofre den potensielle ytelses forbedringen i forhold til gaming opplevelsen med et bedre lydbilde? det er vel ikke sååå stor forskjell fra 1gb til 2 gb i spill når jeg ikke bruker Windows til noe annet uansett? (FEAR holder seg under 1gb grensa når jeg spiller nå...)

Komentarer?

EDIT: kort sagt, hvilket alternativ gir best Gaming Opplevelse?

Alternativ 1: 2GB DDR2 CAS4 800mhz og null lydkort

Alternativ 2: 1Gb DDR2 CAS5 800mhz og Creative X-Fi ExtremeMusic

Endret av Skinney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil som du sier ikke merke den helt store ytelsesforskjellen mellom 1 og 2GB RAM til slik bruk. Men så er spørsmålet om du vil merke forskjell på lyden fra ditt integrerte(?) lydkort og Creative sitt. Støtter det du har for eksempel 5.1 lyd? Hvis du kunne opplyse litt mer om oppsettet ditt hadde det vært fint. :thumbup:

Lenke til kommentar

EDIT: kort sagt, hvilket alternativ gir best Gaming Opplevelse?

Alternativ 1: 2GB DDR2 CAS4 800mhz og null lydkort

Alternativ 2: 1Gb DDR2 CAS5 800mhz og Creative X-Fi ExtremeMusic

6528667[/snapback]

alternativ 3: 2GB DDR2 CAS4 800mhz og audigy 2 eller 4.. disse er rimelige og banker det intergrerte kortet.. bruker mindre ressurser også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...