Gå til innhold

Passord på Win ME

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. NÅ er det veldig lenge siden jeg brukte Windows Millenium, men mener å huske at du kan sette passord på brukerne under Brukere eller noe sånt i Control Panel på Windows Millenium. Hvis du lager et passord på en bruker (Uannsett Windows) så skal du ikke kunne klare å komme deg inn på brukeren uten passordet. Jeg sitter ikke forran noen Windows Millenium maskin nå selvfølgelig, så noe mer utover det jeg har forklart nå kan jeg ikke komme på, men jeg mener (Om jeg husker riktig) at det skal ligge under Control Panel.

Er ikke umulig at du finner noe om pålogging og passord under Network i Control Panel også. Eller var det på Windows 98 det kanskje :ermm:? Jo, tror det var på Windows Millenium også.

Du får bare prøve deg litt fram og se hva du får til. Som du sikkert skjønner så er det ikke så mange av oss her på forumet som sitter med Windows Millenium. De fleste av oss på Programvare og Windows Forumet sitter med enten Windows 2000 eller XP.

Men uannsett: Lykke til.

Lenke til kommentar

Sånn er det i windows 9x, og sånn har det alltid vært :)

Ulempen med å trykke avbryt er at den laster en standard desktop eller noe, men Windows ME sender passord og slikt ukryptert over nettet også, så noe sikkert er det ikke allikevel.

Men du kan sette passord i BIOS, slik at de ikke får startet PC-en uten et passord. Men hvis du glemmer det passordet, kan det være litt køddent å skru det av igjen, siden du må flytte en jumper for å resette CMOS

Lenke til kommentar

Sånn egentlig så er det ikke noe problem å tulle med Windows. Du finner løsninger som gjør at du kan starte Windows uannsett. Værste som kan egentlig skje om du ødlegger noe i Windows er jo at du må formatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...