Gå til innhold

hjelp?! Skjermkort klikk?!

Anbefalte innlegg

Her en dag satt jeg på pcn min som jeg nylig har kjøpt. Etter en liten stund måtte jeg restarte pga at tastaturkabelen datt ut og dermed fungeret ikke tastaturet når jeg satt det inn igjen.. Når jeg skulle ha på pcn igjen ville ikke skjermen på, i tillegg til at det kom en stemme som sa: System failed VGA/VDA (Vet ikke hvem av delene hun sa.. Utydelig..) Og nå får jeg ikke på skjermen.. Hver gang jeg har på pcn kommer den stemma igjen... Noen som har opplevd det samme eller har erfaring om hvordan man løser slike problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde jeg bli skeptisk når en med nick "tullegutten" sier at maskinen hans snakker til han og sier hva feilmeldingen er for noe? Sist jeg bygde PC som ikke er så lenge siden så var det mest siviliserte jeg fikk noen pip i forskjellige rytme hvis det var noe feil.

Men for alt jeg vet er de blitt smartere i det siste ;) jeg kan jo ta feil. Ble bare så skeptisk til nicket tullegutten og 2 innlegg :)

Men hvis det var alvorlig ment, så håper jeg noen kan svare deg :D

Lenke til kommentar
Burde jeg bli skeptisk når en med nick "tullegutten" sier at maskinen hans snakker til han og sier hva feilmeldingen er for noe? Sist jeg bygde PC som ikke er så lenge siden så var det mest siviliserte jeg fikk noen pip i forskjellige rytme hvis det var noe feil.

Men for alt jeg vet er de blitt smartere i det siste ;) jeg kan jo ta feil. Ble bare så skeptisk til nicket tullegutten og 2 innlegg :)

Men hvis det var alvorlig ment, så håper jeg noen kan svare deg :D

6528611[/snapback]

Nei altså det som var var at jeg ble så stressa at jeg bare kallte meg noe så originalt som tullegutten.. Men henvendelsen er så seriøs som du kan få den. Og ja, pcn sa noe! "System failed VGA/VBA test" (Vanskelig å tolke akkurat hvem av de to det var den sa men en av delene var det i alle fall. Og da mitt skjermkort er VGA kan det ha vert det.

Lenke til kommentar

Hei,

har hatt akkura samme problemet, samme stemmen kommer opp med den samme meldinga. Trudde jeg hadde løst det, men for ei lita stund sia kom d samme problemet tilbake. vet ikke lengere hva jeg skal gjøre. I følge hovedkort manualen betyr den meldinga att det er noe feil med skjermkortet, eller noe i den duren. Håper virkelig noen vet hvordan vi kan løse dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...