Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortet mitt er klikk? Hva skal jeg gjøre!?

Anbefalte innlegg

Her en dag satt jeg på pcn min som jeg nylig har kjøpt. Etter en liten stund måtte jeg restarte pga at tastaturkabelen datt ut og dermed fungeret ikke tastaturet når jeg satt det inn igjen.. Når jeg skulle ha på pcn igjen ville ikke skjermen på, i tillegg til at det kom en stemme som sa: System failed VGA/VDA (Vet ikke hvem av delene hun sa.. Utydelig..) Og nå får jeg ikke på skjermen.. Hver gang jeg har på pcn kommer den stemma igjen... Noen som har opplevd det samme eller har erfaring om hvordan man løser slike problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme problemet, samme meldinga. Har også sjekket at alt er koblet riktig til, skjermkort vifta har også tatt kvelden. Av og til funker det lenge nokk til at jeg får logget meg inn i windows men etter kor stund så kutter den ut i gjen, blir som om skjermen ikke er koblet til engang. Dette problemet har kommet tilbake nylig, funket ei god stund etter att jeg resattm cmos, men problemet er altså tilbake i gjenn. Er eneste mulighet nutt skjermkort? Eller er det noen som vet om en løsning? Skjermkortet mitt står så lang inn du får det i agp slotten. har vært inni kabinettet utallige ganger for å prøve å løse problemet men vet altså ikke lengere va jeg skal gjøre.

Håper noen kan hjelpe til for å finne en løsning :)

Lenke til kommentar

Tullegutten kjøpte PC'n av meg, og funket fint før og etter han fikk den :)

Det som sikkert var problemet, var at det var en -god- del støv i VGA porten der skjermkortet stod.

Bytta samtidig da om på kablene fra strømforsyningen, tok den fra DvD rommen og satte i VGA kortet (Radeon X800 Pro). Så vist ikke øverste funker for deg Lost1989, håper jeg dette gjør :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...